[Speedtouch 546] Meerdere ip's icm PPPoA

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 19:39
Hoi,

Ik heb sinds gister een ADSL2+ verbinding bij Internlnet met 16 ip adressen (ip/28). Ik ben gister zo'n beetje de hele dag bezig geweest om ervoor te zorgen dat mn modem het 2e ip in mn reeks (1e en 16e zijn niet bruikbaar) krijgt en de overige via DHCP over de pc's in mn netwerk verdeeld worden. De reden waarom ik voor dit modem kies en niet de meegeleverde Copperjet is omdat deze een stuk hoger intraint. (ik haal nu ongeveer 6 mbit van de 10, met de Copperjet maar 4).

Firmware versie 5.4 en 6.1 hebben beide de nieuwe webgui die enkel te configgen zijn met een wizard. Daarmee krijg ik NAT met veel pijn en moeite wel werkende, waarbij ik zelfs de DNS servers handmatig in mn NIC moet zetten. Ik werk dus met PPPoA (username/password auth).

Als ik via de wizard instel dat mn modem het 2e ip uit de reeks moet krijgen, en een DHCP pool maak van 3e t/m 15e ip, krijgt mn PPP connectie geen ip/dns server toegewezen. Line sync doet 't wel meteen. Ik kan dan die PPP connectie ook niet handmatig editten.

Om wat meer instel mogelijkheden te krijgen, heb ik nu firmware 5.2 erop staan met de oude webgui.
Hierbij blijft het probleem echter van de PPP connectie die geen DNS server krijgt toegewezen.
Met deze firmware kun je wel je ip route tabel editten en ook je ip addresses maar dat helpt me ook niet verschrikkelijk veel verder. (Weet niet wat ik er precies moet invullen)

Op een ander forum heb ik een user.ini gevonden van een gebruiker met ook een Speedtouch 546 en 8 ip adressen. Echter als ik die in mijn modem laadt (na aanpassingen met mijn ip adressen/username), dan krijg ik een PPPoE connectie, en werkt hij ook niet.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

edit: Op dit moment draai ik dus FW 5.2 waarbij mn modem het 2e ip heeft, en de overige pc's in mn LAN 10.0.0.x enz

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 25-01-2007 12:04 ]

Ontspan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, internlnet hier werkt helemaal niet met PPPoA maar met RFC1435 (?) bridged.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 19:39
Ja, dat heb ik ook gevraagd aan zo'n kerel bij de helpdesk, die zei dat Flits ADSL wel met RFC 1483 werkte, maar Surfsnel ADSL met PPPoA om die klanten te kunnen onderscheiden.

Hij zei ook nadrukkelijk dat ik diende te werken met username en password, zoals in de brief stond die ik ontvangen heb.

Zelf verbaasde mij dat ook, omdat ik voor mn vorige provider ook Surfsnel had, en toen ik volgens mij niet met PPPoA werkte.

Als je kijkt naar de handleiding voor de Copperjet, lijkt zijn verhaal te kloppen

Afbeeldingslocatie: http://www2.internl.net/servicedesk/connectie/surfsnel/AdslAnaloog/cjt816/nat2.gif

zie:
http://www2.internl.net/s...g/cjt816_602/handmatig.it

[ Voor 24% gewijzigd door Magnolia op 25-01-2007 12:11 ]

Ontspan.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Meestal moet je ergens ip unnumbered gebruiken, zodat je WAN en LAN interface hetzelfde IP krijgen. Anders moet je dit dit handmatig instellen.

De Copperjet 816-2p en 1616-2p kunnen tot 24 mbps adsl2+ intrainen, probeer anders eens een firmware upgrade.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '