Toon posts:

[XP] Monitor.exe trekt XP plat*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Na gisteren een verse installatie van mijn laptop (Windows XP) gedaan te hebben, zit ik met een probleem. Na het booten van de machine, start Windows het proces 'monitor.exe'. Nu heb ik gezocht wat dit proces inhoud, het komt er op neer dat dit proces het systeem in de gaten houd wat betreft de hardware...

Maar nu is het probleem, dat dit proces vaak 90~100% van mijn processor inneemt en het systeem dus niet vooruit te branden is!

Iemand enig idee wat voor zaken dit soort problemen veroorzaken?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt! :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja hoor; monitor.exe is namelijk niet van Microsoft dus zit je opgescheept met een virus/ spyware/ adware...

Google is your friend!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik meende toch echt ergens gelezen te hebben dat het een systeemproces was... :? Maargoed, waarom vind mijn AV dan niks? :?

// EDIT: Norton of AVG Free :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 11:59 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Mischien omdat het virus (nog) niet in de virusdatabase van je virusscanner staat. Zoek eens op google wat voor process het is, het is iig niets van windows zelf. Mischien iets van een programma wat je geïnstalleerd hebt ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Dan kom ik telkens op dit soort sites uit;

http://www.auditmypc.com/process/monitor.asp
This is part of Microsoft Windows Server.
Op al die dingen valt er toch echt te lezen dat het wél van Microsoft is, het zou iets te maken hebben met Network Connections... :?

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 23:47

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Vreemd... Mijn google zegt dit:
The process called monitor.exe will monitor your system's hardware and attempt to locate bottlenecks. It can be helpful when diagnosing hardware related problems. If you are not experiencing any hardware related difficulties you should terminate this process.

monitor.exe is flagged as a system process and does not appear to be a security risk.
monitor.exe is a service which is a part of the Microsoft Server operating system, and is specifically related to monitoring hardware components for performance bottlenecks.
Edit, te laat zie ik

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
APClll schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:03:
Vreemd... Mijn google zegt dit:

[...]

[...]

Edit, te laat zie ik
Inderdaad, nu weet ik niet meer wie te geloven! ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
;)

Verder zou ik Hitman Pro er even overheen gooien :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Schakel monitor.exe eens uit? ALs je laptopscherm dan uitvalt dan kan je gewoon laptop opnieuw opstarten waarbij monitor.exe als het goed is gewoon weer opstart

-> eerst even door iemand laten bevestigen voordat ik 'je systeem vergal'
It can be helpful when diagnosing hardware related problems. If you are not experiencing any hardware related difficulties you should terminate this process.
Is dus niet kritiek dus even uitschakelen, kijken hoe je laptop het doet en dan een besluit maken :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Monitor.exe heb ik al eens er uit gegooid, dat lost het probleem wel op, maar na een reboot is hij weer vrolijk terug :) Dit is natuurlijk wel een work-a-round, maar beetje omslachtig, monitor.exe moet gewoon oprotten! ;)

Verwijderd

startup register editen?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 21:25

EXX

EXtended eXchange

Een Acer Laptop soms?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ben ik blij dat ik gister op het laatste moment toch maar een Asus heb gekocht besteld en geen Acer o.O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een mogelijkheid, maar toch. Ik wil graag weten waar het vandaan komt! ;)

Ik zou graag horen wat EXX er van weet! :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:04:
Schakel monitor.exe eens uit? ALs je laptopscherm dan uitvalt dan kan je gewoon laptop opnieuw opstarten waarbij monitor.exe als het goed is gewoon weer opstart

-> eerst even door iemand laten bevestigen voordat ik 'je systeem vergal'
Dude.. 'monitor' heeft wel meer betekenissen dan dat het een definitie van beeldscherm is.
Iets 'monitoren' bijv, ofwel iets in de gaten houden.. Dat is ook wat dit proces waarschijnlijk te overdreven doet, wat het dan ook precies is nu.
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Ben ik blij dat ik gister op het laatste moment toch maar een Asus heb gekocht besteld en geen Acer o.O
Ja want Acer heeft monitor.exe en dan zit je met de gebakken peren :?
Ik denk dat dit meer een gevalletje PEBKAC is.. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:06:
Monitor.exe heb ik al eens er uit gegooid, dat lost het probleem wel op, maar na een reboot is hij weer vrolijk terug :) Dit is natuurlijk wel een work-a-round, maar beetje omslachtig, monitor.exe moet gewoon oprotten! ;)
Zoek es naar dat bestand op je schijf en gooi em daar weg.

Gooi em ook mbv deze tool overal waar je hem kunt vinden eruit:
http://www.microsoft.com/...s/utilities/Autoruns.mspx

[ Voor 14% gewijzigd door DeMoN op 25-01-2007 12:12 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:10:
[...]

Is inderdaad een mogelijkheid, maar toch. Ik wil graag weten waar het vandaan komt! ;)

Ik zou graag horen wat EXX er van weet! :)
Als ik verschiedene topics door neem, valt mij op dat de gemiddelde tweaker erg ontevreden is over Acer dus zal het waarschijnlijk daarop worden gegooid O-)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op een ander forum gevonden:
On my Acer Aspire 3003LMi there was a software installed called eRecovery. After removing the D: partition that the computer comes with it behaves badly.
After spending some time on Google I found out that eRecovery uses the D: partition and it must be FAT32 and thats not the only thing. It uses a hidden partition that in my case is 2.3 GB to do some system restore stuff.

When I removed the D: partition a program called Monitor.exe wich is a part of eRecovery uses all my CPU and dont’t do any thing. When I kill that process and try to start eRecovery.exe instead I get the same result, high CPU usage but its window never shows.

Edit:
I have now created a new D: partition and eRecovery now starts as expected and I havn’t seen any of the CPU throtteling after that.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 25-01-2007 12:15 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:06:
msconfig al geprobeerd? Of komt het dan nog steeds terug.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:09:
[...]

sorry hoor maar dit is een behoorlijk kansnutteloze reactie. Die gozer heeft een probleem met z`n laptop en het eerste en enige wat jij doet is z`n laptop afzeiken. Verder zegt het ook wel wat over je eigen dat je op het laatste moment nog even snel beslist een andere laptop te halen

@ TS: Probeer al je netwerkverbindingen te sluiten en kijk dan of het probleem is opgelost. Kan het ook zo zijn dat je de bootrom van je netwerkkaart aan hebt staan in je BIOS en dat die op de een of andere manier interfereert?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Monitor.exe is een onderdeel van Acer eRecovery

Verwijderd

DeMoN schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:11:
[...]

Dude.. :/ 'monitor' heeft wel meer betekenissen dan dat het een definitie van beeldscherm is.
Iets 'monitoren' bijv, ofwel iets in de gaten houden.. Dat is ook wat dit proces waarschijnlijk te overdreven doet, wat het dan ook precies is nu.

[...]

Zoek es naar dat bestand op je schijf en gooi em daar weg.

Gooi em ook mbv deze tool overal waar je hem kunt vinden eruit:
http://www.microsoft.com/...s/utilities/Autoruns.mspx
I know, maar wil liever niet de oorzaak zijn voor een eventuele grote crash :P "Don't blame it on me"

Hmzzz het bestand verplaatsen zodat hij niet automatisch opstart :o als je dan nog problemen hebt zou je hem via dos kunnen terug plaatsen.. Lijkt me idd wel wat slimmer dan een regedit

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er achter ben waar monitor.exe vandaan komt! :)

Het is (zoals EXX al naar quote-te) inderdaad afkomstig van eRecovery... Eens zien hoe ik er van af kom, zonder een tweede partitie te maken! :)

Alvast bedankt allemaal! :D

Verwijderd

Succes :)

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Enoc'

Eya, was niet mijn bedoeling je laptop af te zeiken ofzo hoor o.O

Zat zelf gister gigantisch te twijfelen tussen Acer en Asus en als ik dan van die 'probleem' topics tegenkom heb ik bij mezelf zo een idee van 'poeh, gelukkig maar'

Welke Acer heb je? Succes met je laptop

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:18 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Een mogelijke oplossing: msconfig runnen en monitor met pad:

“c:\program files\acer\erecovery\monitor.exe”

uitvinken

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 25-01-2007 12:16 ]

Verwijderd

Start -> Uitvoeren -> msconfig

kijk of monitor.exe bij opstarten of services staat, zo ja, vinkje weghalen en op toepassen klikken. Daarna hoort die niet meer op te starten als windows is gestart.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:14:
[...]

I know, maar wil liever niet de oorzaak zijn voor een eventuele grote crash :P "Don't blame it on me"
monitor.exe is gewoon geen onderdeel van WinXP.
Acer zal heus zijn software niet zo neerzetten dat als je een app van hun killed je PC een zware crash zal ondergaan, dus lijkt het me redelijk veilig dit bestand gewoon opzij te zetten.
Hmzzz het bestand verplaatsen zodat hij niet automatisch opstart :o als je dan nog problemen hebt zou je hem via dos kunnen terug plaatsen.. Lijkt me idd wel wat slimmer dan een regedit
Windows heeft geen DOS meer sinds Win2K.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 16:19
gewoon naar run en dan 'msconfig' intikken en dan bij stratup het vinkje naast monitor.exe weghalen.

anders kan je nog kijken via run en dan 'services.msc' en dan kijken of hij in de lijst met services staat. op dubbelklikken en dan uit de lijst diable kiezen en dan ok. en je hebt geen last meer van dat ding.

laat me raden je hebt zeker de standaard meegeleverde acer cd gebruikt om te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt allen, monitor.exe weggooien was inderdaad al een heel eind, alleen werd er daarna gezocht naar het bestandje door allerlei processen. Hem uit de opstartroutine gooien in msconfig maakte het plaatje compleet!

Heel erg bedankt!

@Denniswerf: Geen probleem! :) Ik ben al lang blij dat ik goed geholpen ben hier! :D

// EDIT: PM inbox staat nu ook open! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:26 ]

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

De gewone "standaard-user-oplossing" werkte op mijn Acer ook hoor: Control Panel -> Add/Remove Programs -> Acer eRecovery :) Wel eerst even een recovery-DVD maken natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eRecovery al verwijdert, want gebruik die programma's nagenoeg nooit! :P Maar nog kwam dat proces elke keer terug! :)
Pagina: 1