Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwitserland verbiedt saboterende flitssoftware

Pagina: 1
Acties:

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Astra, (das Bundesamt für Strassen) verbiedt sinds 10 januari alle apparaten die ervoor kunnen zorgen dat je politiecontroles ontwijkt.

Niks bijzonders zou je denken, maar.. dit verbod geldt ook voor gps software waar bijvoorbeeld flitspalen als POI ingesteld staan.

Let dus op wanneer je nog voor wintersport richting zwitserland gaat en je tomtometje meeneemt, want wanneer ze een apparaat aantreffen met POI's die overeenkomen met flitspalen of mobiele verkeerscontroles kan het je duur komen te staan.

Bron: Bundesamt für Strassen ASTRA

No worries m8

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 21:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat wordt nog lachen...

POI is een functionaliteit en kan eenvoudig met een vinkje aan of uit worden gezet... Of gaan ze achter me rijden met een zware digi-cam om een filmpje te maken van mijn TomTom om te kijken of ik daadwerkelijk POI-Flitspaal gebruik?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:47:
Dat wordt nog lachen...

POI is een functionaliteit en kan eenvoudig met een vinkje aan of uit worden gezet... Of gaan ze achter me rijden met een zware digi-cam om een filmpje te maken van mijn TomTom om te kijken of ik daadwerkelijk POI-Flitspaal gebruik?
Nee ze verbieden de TomTom gewoon helemaal. Of je het nu gebruikt of niet.

Money for nothin' and your chicks for free

• DeoDupke

No worries m8

• DeoDupke
DeeJee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:48:
[...]

Nee ze verbieden de TomTom gewoon helemaal. Of je het nu gebruikt of niet.
ze verbieden tomtom niet helemaal, zolang er geen POI's die overeenkomen met flitspalen of controles opstaan mag je hem gebruiken. Wanneer die er wel op staan, ben je strafbaar..

No worries m8

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

DeoDupke schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:50:
[...]

ze verbieden tomtom niet helemaal, zolang er geen POI's die overeenkomen met flitspalen of controles opstaan mag je hem gebruiken. Wanneer die er wel op staan, ben je strafbaar..
Zo staat het er niet hoor:
De Zwitserse automobielbond Astra heeft bekendgemaakt dat het tegenwoordig verboden is om een apparaat te gebruiken dat als bijkomende functie de mogelijkheid heeft om gebruikers te waarschuwen voor snelheidscontroles. Het gaat daarbij dus niet enkel om zogenaamde radars, maar ook om gps-toestellen die standaard met deze functionaliteit uitgerust zijn. In het lijstje van verboden toestellen dat Astra publiceerde, komen dan ook onder meer de TomTom Go 510, 710 en 910 voor, maar ook verschillende systemen van Acer, Mio, Medion en Navman zijn niet langer welkom op Zwitserse wegen.
Als het apparaat simpelweg de flitspaallocaties kan weergeven is het verboden, zoals het hier staat teminste. Rare gang van zaken. Een hoofdreden is dat het omzeilen van mobiele controles mogelijk is dmv het realtime updaten van de POI's. De meerderheid van de TomTom gebruikers doet of kan dat toch helemaal niet :?

Verder in het artikel staat dan weer:
De aanwezigheid van 'Points of Interest' met flitslocaties is voldoende om het gps-apparaat in beslag te laten nemen door de politie, zo blijkt. De soep lijkt dan ook niet zo heet gegeten te worden als ze wordt opgediend: het verwijderen van alle flitspaalinformatie uit het systeem, zou moeten volstaan om de arm der wet tevreden te houden.
Dus als je staande wordt gehouden verwijder je de POI's en dan mag je weer verder :? Lijkt me goed te controleren 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zucht, als je aangehouden wordt sd kaart er uit. Ja die ligt thuis. Später.

Willen ze echt iedereen stuk voor stuk checken op pois? Of tijdens de alchol controle, want daar is niemand met tomtom als ik het goed begrijp.

.

• DeoDupke
The Legend schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:55:
[...]

Zo staat het er niet hoor:

[...]

Als het apparaat simpelweg de flitspaallocaties kan weergeven is het verboden, zoals het hier staat teminste. Rare gang van zaken. Een hoofdreden is dat het omzeilen van mobiele controles mogelijk is dmv het realtime updaten van de POI's. De meerderheid van de TomTom gebruikers doet of kan dat toch helemaal niet :?

Verder in het artikel staat dan weer:

[...]

Dus als je staande wordt gehouden verwijder je de POI's en dan mag je weer verder :? Lijkt me goed te controleren 8)7
in die pdf die ze hebben uitgebracht, staan vragen beantwoord, daarin staat dat het gaat om warn-poi's, alle punten die je zelf invoert, of al op dat geval staan en overeenkomen met controles etc, zijn verboden. Dat stukje wat je net quote klopt dus niet helemaal.

No worries m8

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Kortom, als je een goed geheugen hebt en de plekjes uit je hoofd leert, wordt je veroordeeld? :P

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

En kennen ze in Zwitserland geen radiomelding van flitscontrole's? Wordt dan ook verboden? :X

[edit]

Ze gaan het nog doen ook 8)7
Sind Radarwarnungen per Radio, SMS, Pager, TwixRoute usw. erlaubt?

Solche Radarwarnungen sind noch nicht verboten. Das Bundesamt für Strassen wird aber bei der nächsten Revision des Strassenverkehrsgesetzes beantragen, die Warnung vor Geschwindigkeitskontrollen über GPRS, Internet, Radio, SMS, Pager, TwixRoute usw. ebenfalls zu verbieten. Bezüglich SMS ist zu erwähnen, dass das Lesen oder Schreiben einer SMS durch einen Fahrzeugführenden während der Fahrt eine Strafanzeige (Führerausweisentzug) zur Folge hat.
Dus alle meldingen van verkeerscontroles worden verboden + het lezen en verzenden van SMSjes? :D

[ Voor 78% gewijzigd door The Legend op 25-01-2007 13:28 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Modbreak:Jouw reactie kan je ook op een minder aanstootgevende manier verwoorden.

[ Voor 83% gewijzigd door Steffie op 01-02-2007 16:30 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 18:42

Martijn02

/* No Comment */

door babelfish
Such radar warnings are not forbidden yet. The Federal Office for roads will request the warning of speed checks over GPRS, InterNet, radio, SMS, Pager however with the next revision of the traffic law, to likewise forbid TwixRoute etc.. Concerning SMS it is to be mentioned that reading or writing a SMS entails a charge (leader document of identification withdrawal) by a vehicle-prominent while driving.
Hoe ze dit ooit willen controleren is mij een raadsel. Ik bedoel, met mijn telefoon (die ook tomtom met POI's draait als ik wil) kan ik ook webserven... wat als ik nou flitsservice.nl opvraag oid?

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, dan noem je die flitslocaties toch McDonalds vestigingen? Of benzinestations? Denk je echt dat ze je langs een paar flitspalen laten rijden en dan concluderen dat je benzinestation POI stiekem een flitspaal POI is? En wat nu als ik de Zwitserse flitspalen er niet in heb? Mijn PDA kan ze niet realtime updaten...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Grrrrrene schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:19:
Nou, dan noem je die flitslocaties toch McDonalds vestigingen? Of benzinestations? Denk je echt dat ze je langs een paar flitspalen laten rijden en dan concluderen dat je benzinestation POI stiekem een flitspaal POI is? En wat nu als ik de Zwitserse flitspalen er niet in heb? Mijn PDA kan ze niet realtime updaten...
Hoewel dit topic misschien dicht had gemoeten wil ik toch nog even reageren. Als ze slim zijn gaan ze natuurlijk bij een flitspaal staan om te controleren. Dan kunnen ze iig al zien of die er bij je op staat.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:23:
Dus alle meldingen van verkeerscontroles worden verboden + het lezen en verzenden van SMSjes? :D
Je moet zowiezo je ogen op de weg houden B)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1