[Win2003] Exchange ontvangt geen mail

Pagina: 1
Acties:

• Mick-Xz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03-2015
Nu heb ik nog een probleem (ja.. we blijven bezig haha)
Ik heb een mail domein dat intern kan mailen, en via een smarthost (de mailserver van me provider als relay) ook naar buiten kan mailen.

Het probleem is, inkomende mail komt niet aan op de exchange server, maar op de webserver in een datacentrum waar de domeinnaam op draait.
Ik heb het mx record al verandert naar mijn thuis IP adres, maar nog steeds werkt het niet goed..
Tevens heb ik ' mail.mijndomein.nl ' ookgeforwarded naar mijn thuis IP adres. maar om 1 of andere reden werkt het niet..
iemand suggesties?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Een aantal vragen:
1. Welke provider heb je? Misschien is inkomende poort 25 geblocked
2. Hoe heb je je DNS records ingevoerd. Geef eens een printout (MX van je datacentrum misschien als primary?)
3. Hoe zit je netwerk eruit; Router? zoja; hoe heb je je portforwarders ingesteld?

Pvouput live

• Mick-Xz
Ik heb speedlinq, ik weet niet of ze inkomende mailpoort 25 blokkeren, ik doe nu gewoon relayen via de speedlinq smtp server.

Verder heb ik gewoon in plesk (het controlle paneel op de webserver in het datacentrum) het mx record vervangen. dat stond richting mail.mijndomein.nl en dus heb ik het A record mail.mijndomein.nl gewijzigd (het IP van de webserver eruit en het IP van mijn ADSL verbinding erin gezet)

Router, ja heb ik. gewoon de router en dan een switch waar 2 servers aanhangen en 9 clients. heb de portforwarder 25 in en uitgaand forwarded naar de exchange server, evenals poort 449 (SSL) voor de OWA 2003.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thuis & 2003; lijkt me tijd voor een bergje eigen informatie vergaren omtrent de werking van 2003?

On-topic: welke priority hebben de MX-records en hoe staat je recipient policy? Heb je al een NSLookup uitgevoerd?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2007 13:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mick-Xz
MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Thuis & 2003; lijkt me tijd voor een bergje eigen informatie vergaren omtrent de werking van 2003?

On-topic: welke priority hebben de MX-records en hoe staat je recipient policy? Heb je al een NSLookup uitgevoerd?
ik studeer voor systeembeheer / netwerkbeheerder en zou graag voor mijn domein thuis een exchange server willen draaien met OWA, zodat ik thuis en overal altijd alles gelijk heb.
Ik draai al 1,5 jaar 2003 met AD, maar ben pas sinds vorige week bezig met Exchange Server 2003 (en heb meteen ook alles geupgraded naar 2003 R2)

ehh.. de MX records, er staat er 1 met prioriteit 10...
De recipient policy.... ehh... was dat? haha ik heb het wel eens zien staan maar heb geen idee waar het voor dient. (sorry..) :X

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
In de standard recipient policy staan de smtp domeinen waarvan je email ontvangt. Standaard is dit alleen je AD domein naam; maar hier moet je dus ook je eigen domein toevoegen anders dondert ie alle mail die binnen komt en niet voor hem is, gelijk weg.

Heb je verder ook de Internet Mail Wizard gedraaid op je Exchange doos?
Geef anders je domainnaam (desnoods cryptisch) eens door. Dan kunnen wij hier eens proberen om je mailserver te benaderen. (Zelf kan ik dit niet, aangezien bij T-Mobile en Orange Family uitgaande connecties op poort 25 niet mogelijk zijn)

Pvouput live

• Mick-Xz
Krypt schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:56:
In de standard recipient policy staan de smtp domeinen waarvan je email ontvangt. Standaard is dit alleen je AD domein naam; maar hier moet je dus ook je eigen domein toevoegen anders dondert ie alle mail die binnen komt en niet voor hem is, gelijk weg.

Heb je verder ook de Internet Mail Wizard gedraaid op je Exchange doos?
Geef anders je domainnaam (desnoods cryptisch) eens door. Dan kunnen wij hier eens proberen om je mailserver te benaderen. (Zelf kan ik dit niet, aangezien bij T-Mobile en Orange Family uitgaande connecties op poort 25 niet mogelijk zijn)
Ja ik heb de internet mail wizard gedraaid etc.
Ik zal het dan morgen even allemaal posten, ik moet namelijk over 10 minuten naar het werk vertrekken. alvast bedankt!

Offtopic: De premium editie van SBS 2003 heeft als extratje ISA server 2004 en SQL Server 2005. word dit standaard geinstalleerd tijdens de installatie? of moet je dit handmatig doen (dus als je niks doet heb je zeg maar SBS 2003 standaard)

[ Voor 12% gewijzigd door Mick-Xz op 25-01-2007 17:02 . Reden: ff aangepast ]

• Mick-Xz
*kickje

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kick?

Je doet niet zelf research naar een aantal termen die we roepen die je moet/kan controleren en je kickt in minder dan 24 uur (not done op GoT).

Ik wil je graag helpen hoor, maar mijn opmerkingen eerder in het topic zijn nog niet beantwoord, gecontroleerd of getest dus...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Een systeembeheerder die poort 449 wil gebruiken voor HTTPS...? Misschien eens 443 proberen ?

Verder, het duurt natuurlijk even voordat de DNS wijzigingen aangepast zijn. Je zou met behulp van bijvoorbeeld http://www.abuse.net/relay.html kunnen controleren of deze je server bereikt (en of je IP adres goed geresolved wordt).

Ik neem aan dat systeembeheer een hobby van je is ? (En anders hoop ik van harte dat je collega's/baas niet op GoT komen !).

edit:
ipv collega's/baas moet je medestudenten docenten lezen...

Waarom uitgaand poort 25 open zetten ??????

:O

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 26-01-2007 15:22 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1