Toon posts:

welke CPU is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mense,

Ik wil een Laptop kopen, maar ik word helemaal gek van al die keuzes wat CPU betreft, ik zie Intel core, pentium en natuurlijk heleboel die geen intel zijn, je hebt natuurlijk ook met speciale technieken en zonder, dus ik weet gewoon niet wat ik moet kopen. Welke CPU is eigenlijk ok en voor een redelijke prijs, ik weet dat Pentium de beste is maar ook de duurste. Dus wil graag de sterkke en zwakke punten van de CPU's weten om een beslissing te nemen.

Ik ga geen zware operaties uitvoeren met de laptop, dus geen video bewerking en ook geen andere zware programmas of spelletjes. Ik wil graag iets vanaf 1.8 Ghz.

Graag hoor ik van jullie

Groetjes
Ari

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 11:28 . Reden: toevoeging ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Waarom wil je 1.8GHz? Want je zegt zelf geen heftige dingen te willen doen.

Wat heb je verder al uitgezocht/gevonden over CPU's? Wat begrijp je daar niet aan? Kan je in de FAQ ook niets vinden wat je enigszins verder helpt?

PS: Pentium bestaat/is niet meer. Tenminste, niet als "de snelste" maar als je "de snelste" wil, mag je gaan rekenen op minimaal $900.- alleen voor je CPU.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2007 11:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

ik weet dat Pentium de beste is
Nee, Pentium is inmiddels al een hele tijd opgevolgd door Core (duo) welke al weer is opgevolgd door Core 2 Duo

En kijk niet (teveel) naar de clocksnelheid van een Cpu, want 1.8Ghz zegt namelijk helemaal niets. Een 1.66GHz Core 2 Duo (T5500) is een stuk sneller dan elke pentium 4 processor (ook de 3GHz) en lijkt me dan ook een behoorlijk goede keuze voor je. (De langzaamste cpu van de nieuwste generatie)
64-bit ondersteuning, dual-core, en behoorlijk future-proof dus. Ik neem aan dat je laptop wel een paar jaar mee moet gaan en in de toekomst wil je ongetwijfeld wel eens vista draaien. Met bijvoorbeeld een T5500 en 1GB geheugen moet dit prima lukken

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 11:32 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hij wil een laptop kopen, geen desktop ;)

Tsja, wat is wijsheid? Hoeveel wil je aan de flaptop uitgeven is een vraag die je eerst moet beantwoorden. Adh hiervan kan je gaan vergelijken wanneer je de meeste bang for bucks krijgt :) (en dus welke CPU)

Xbox Live ID:Notna8310

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

Duurste is het beste, daar kun je van uit gaan omdat deze altijd de snelste is.

Wat je je af moet vragen is, wat doe ik met mijn PC.
En in welke prijsklasse valt mijn budget.
Wat zijn mijn verdere eisen (verbruik, warmte productie, etc)

Dan kun je rustig kijken naar wat de beste is, als je namelijk bij een winkel vraagt, mag ik het beste dan smeren ze je zonder problemen een heel duur ding aan terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is.

• MAX3400

MAX3400

Notna schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:29:
Hij wil een laptop kopen, geen desktop ;)

Tsja, wat is wijsheid? Hoeveel wil je aan de flaptop uitgeven is een vraag die je eerst moet beantwoorden. Adh hiervan kan je gaan vergelijken wanneer je de meeste bang for bucks krijgt :) (en dus welke CPU)
Laptop of desktop maakt niet veel uit. Je bent wel beperkter in je keuze maar dan nog kan een basis-laptop met "super snelle CPU" ook pas beginnen bij een startprijs van een 3 ruggen ofzo.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Steffy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:30:
Duurste is het beste, daar kun je van uit gaan omdat deze altijd de snelste is.
Nee. Ik zier hier een videokaart van 1000 euro, maar die wordt er keihard uitgefietst door deze kaart van 380 euro.

* Avalaxy : vraag en aanbod enzo... }:O

• MAX3400

MAX3400

leonpwner1 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Nee. Ik zier hier een videokaart van 1000 euro, maar die wordt er keihard uitgefietst door deze kaart van 380 euro.

* MAX3400 : vraag en aanbod enzo... }:O
Binnen de specificaties van de bus en de features die de kaart biedt, is de Matrox op zijn expertise-gebied nog steeds sneller dan de Asus.

Dat heet research en dat lijkt me een goed punt om ook in dit topic te benadrukken.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2007 11:36 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:31:
[...]

Laptop of desktop maakt niet veel uit. Je bent wel beperkter in je keuze maar dan nog kan een basis-laptop met "super snelle CPU" ook pas beginnen bij een startprijs van een 3 ruggen ofzo.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, daarom moeten we de richtprijs/budget weten van de TS zodat we vanuit daar kunnen bepalen wat de 'beste cpu is' . (hoewel dat een eeuwige strijd is, is momenteel de Core 2 Duo heer en meester :+ )

Je kan tenslotte ook voor een macbook gaan met een core 2 duo en een gig ram voor 1300 euro. Mooie laptop, goede support, mogelijkheid windows progs te draaien etc :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:
[...]

/me : vraag en aanbod enzo... }:O
De één is voor video bewerking, de andere niet.
Groot verschil, en is eigenlijk niet te vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 11:40 ]

• MAX3400

MAX3400

Notna schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, daarom moeten we de richtprijs/budget weten van de TS zodat we vanuit daar kunnen bepalen wat de 'beste cpu is' . (hoewel dat een eeuwige strijd is, is momenteel de Core 2 Duo heer en meester :+ )

Je kan tenslotte ook voor een macbook gaan met een core 2 duo en een gig ram voor 1300 euro. Mooie laptop, goede support, mogelijkheid windows progs te draaien etc :P
Helemaal mee eens. Ook merk + uitstraling hebben natuurlijk een prijskaartje en/of een compatibiliteits-verhaaltje.

Ik keek toevallig naar het topmodel van Alienware... "maar 2.4GHz" maar volledig geconfigureerd over de $6000.- :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals je bij aanmelding in de registratievoorwaarden kon lezen is GoT er voor de bovengemiddeld geinteresseerde computergebruiker die vragen heeft waar hij niet met eigen inzet uit kan komen.

We verwachten dus sowieso dat je je eerst inleest voordat je een topic opent. In dit geval lijk je aardig wat leeswerk te doen te hebben. Begin daar eens mee :)

Goede sites zijn bijvoorbeeld www.anandtech.com en www.mobilityguru.com

Als je je wat ingelezen hebt over de mogelijkheden en over de prestaties van verschillende types CPU, dan kun je waarschijnlijk zelf al je vraag beantwoorden. Hou je nog specifieke deelvragen over, zoek dan op GoT of die vragen al eens voorbijgekomen zijn. Is dat niet zo, dan mag je gerust een topic openen, maar dan wel uitgebreid en duidelijk toegespitst :z

"Welke moet ik kopen?" is iig nooit de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.