XS4ALL is lekker bezig

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 08:59

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Omdat het vanmorgen opmerkelijk stil was in onze outlookjes heb ik maar even ingelogd op Secure Webmail van XS4ALL om te zien of onze mail daar misschien bleef hangen (gebeurt wel eens vaker, we hebben bSMTP en op één of andere manier vindt onze router dat 1 op de 100 keer niet leuk) en ik kwam daar een waarschuwingsmail van XS4ALL Abuse tegen.

De mededeling was dat we een open relay hadden en dat ze alle mailverbindingen van buiten XS4ALL naar *ons IP* /32 blokkeren tot het weer in orde is.

Goed, onze systeembeheerder heeft 20 zweepslagen gehad en loopt nu naakt door de stad met LOOSER op zijn voorhoofd.
De open relay is (volgens mij) dicht en ik zou dit graag willen doorgeven aan XS4ALL maar die zijn opeens telefonisch totaal niet meer bereikbaar.

Het rare is ook dat alles dicht zit, dus ook onze website ligt plat. Het enige wat het doet is de ADSL-verbinding maar alle poorten op ons IP zitten dicht volgens ShieldsUp, dus niet alleen /32.

Aangezien er constant klanten inloggen op onze website is dit een pijnlijke zaak, maar XS4ALL is nie t te bereiken, Wheeeeeelp! :(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geweldig he, zo'n kwaliteits provider? :+

Maar wat versta jij onder 'niet bereikbaar'?
En heb je als zakelijke klant geen account manager, of kan de helpdesk je niet doorverbinden naar de juiste personen? Ik bedoel, abuse moet toch wel bereikbaar zijn?

Ik heb onlangs ook wel de klantenservice te pakken gekregen omdat sales me niet meer te woord kon (of wilde?) staan. En dat telefoon nummer staat ook niet op hun site of in hun keuze menu, alleen per mail, waar ze ook niet op reageren.

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 25-01-2007 11:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ze hebben een telefoon storing:
http://www.xs4all.nl/nieu...4&taal=nl&msect=Storingen

Kun je niet een mailtje sturen naar abuse@xs4all.nl ?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
/32 is alleen een aanduiding wat betreft het subnet, dat heeft niets met poorten te maken.

Kortom je hele ip is blokkeerd.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Waarschijnlijk hebben ze ook een trojan ofzo gevonden. Dan worden alle poorten geblockt uit eigen veiligheid. Je moet dan een mail sturen om je internet weer te activeren. Zorg wel dat je probleem weg is waarvoor je geblocked bent.
Stuur gewoon een mailtje, en dan gemiddeld binnen 1 werkdag, meestal zelfde nog heb je weer internet.

Verwijderd

Depress schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:17:
Waarschijnlijk hebben ze ook een trojan ofzo gevonden. Dan worden alle poorten geblockt uit eigen veiligheid. Je moet dan een mail sturen om je internet weer te activeren. Zorg wel dat je probleem weg is waarvoor je geblocked bent.
Stuur gewoon een mailtje, en dan gemiddeld binnen 1 werkdag, meestal zelfde nog heb je weer internet.
Dat is voor een particulier natuurlijk snel, maar voor een bedrijf absoluut niet. Maar dan moet je wel een zakelijk account hebben natuurlijk.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Depress schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:17:
Een website waar klanten op inloggen... binnen 1 werkdag weer in de lucht? Das leuk voor particulieren. Dit soort zakelijke acties zouden binnen minuten geregeld moeten worden imho, zeker met de zakelijke prijzen van XS4all... maar inderdaad, geen account manager die te bellen valt?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het goed is kun je nog wel via hun proxy internetten als ze je tijdelijk blocken: wwwproxy.xs4all.nl - HTTP Proxyserver op poort 8080

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ik weet dat ze een telefoonstoring en ik weet dat ik abuse moet hebben om dit op te lossen maar heel xs4all ligt telefonisch plat. Op mail reageren ze (nog) niet.

Als ze het hele zootje hebben geblokkeerd worden ze bedankt, in het mailtje van Abuse zeggen ze namelijk dat alle mailverbindingen worden geblokkeerd...

edit: we hebben geen zakelijke account, we hebben gewoon power-adsl.

en:
arjants schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:20:
Als het goed is kun je nog wel via hun proxy internetten als ze je tijdelijk blocken: wwwproxy.xs4all.nl - HTTP Proxyserver op poort 8080
We hebben dus wel gewoon adsl, surfen gaat nog prima.

[ Voor 39% gewijzigd door Murphy op 25-01-2007 11:25 ]

• MAX3400

MAX3400

Murphy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:23:
Ik weet dat ze een telefoonstoring en ik weet dat ik abuse moet hebben om dit op te lossen maar heel xs4all ligt telefonisch plat. Op mail reageren ze (nog) niet.

Als ze het hele zootje hebben geblokkeerd worden ze bedankt, in het mailtje van Abuse zeggen ze namelijk dat alle mailverbindingen worden geblokkeerd...
Alle verbindingen over jullie aansluiting of verwacht je nou echt dat ze ook je webmail afsluiten?

Ze hebben bepaalde afspraken staan over reaktie-tijd; pas daarna lijkt het me zinvol om boos/geirriteerd te worden over de akties van XS.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
lijkt me heerlijk een provider die optreedt. Mijn volgende provider wordt xs4all.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• urk_forever
  • Laatst online: 29-11 17:06
[...]
Tja, misschien hadden jullie dan toch maar beter een business account af moeten sluiten als het zo goed moet draaien. Nu heb je een consumenten account en dan kan je gewoon wachten tot je aan de beurt bent.
Je mailtje naar de abuse komt ws in de queue te staan en wordt tzt wel afgehandeld!

Hail to the king baby!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nog meer zweepslagen voor je it department: Afbeeldingslocatie: http://www.emule-web.de/board/images/smilies/whip.gif

Jullie website is afhankelijk van 1 webserver die achter 1 ADSL lijn is aangesloten? En daar zijn je klant contacten van afhankelijk. Snel een kabel abbonnementje erbij voor backup ofzo...

PS, je kunt nog wel via de proxy van xs4all naar buiten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsjah, dat is sowiezo een no-go voor een bedrijf. Je hebt geen poot om op te staan als je verbinding eruit ligt. Een futiele poging om geld te besparen KOST je nu alleen maar geld en ellende.

Als ik klant bij je was zou ik om zo'n reden dus mooi een andere toko zoeken die het professioneler geregeld heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 25-01-2007 11:34 ]

Verwijderd

Zandor schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:27:
lijkt me heerlijk een provider die optreedt. Mijn volgende provider wordt xs4all.
Is dit als SPAM bedoelt ?

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023

en:

[...]

We hebben dus wel gewoon adsl, surfen gaat nog prima.
Je hebt dus ook, naast consumer grade ADSL ook de bijbehorende response tijden. Dit is niet handig als je een bedrijf hebt maar dat risico neem je nu eenmaal als je een consumentenproduct afneemt. Dat heeft niets met XS4ALL te maken.

Als je een zakelijk account hebt betaal je meer maar heb je ook hele andere service en responsetijden. Dat is nu eenmaal hetgene waar je extra voor betaald.

Het blokkeren van je verbinding gaat niet gepaard met zoeken wat er nu aan die verbinding hangt omdat je als gewone consument gezien wordt en dus normaal gesproken geen bedrijfskritische toepassingen aan die verbinding hebt hangen. Een gevalletje pech dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 25-01-2007 11:32 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

eerder als serieuze reactie denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door TheRookie op 25-01-2007 11:32 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Vat jij elke positieve mening over een bedrijf op als spam?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
leuk_he schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:30:
Nog meer zweepslagen voor je it department: [afbeelding]

Jullie website is afhankelijk van 1 webserver die achter 1 ADSL lijn is aangesloten? En daar zijn je klant contacten van afhankelijk. Snel een kabel abbonnementje erbij voor backup ofzo...
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.. Als je internet er dan eens uit gaat plug je een kabeltje om (of je doet het via software natuurlijk) en zit je weer online tot de problemen met XS4ALL opgelost zijn..

[ Voor 15% gewijzigd door geez op 25-01-2007 11:34 ]

• MAX3400

MAX3400

TheRookie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:32:
[...]

eerder als serieuze reactie denk ik
Ik zie het ook als serieus; XS4All is ook een van de weinige providers die een andere provider aanspreekt als een abonnee daarzo zit te spammen naar je XS4All-account.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
geez schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:33:
[...]

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht..
En ik nu ook ja. We zaten sowieso te kijken naar een andere vorm want onze website wordt steeds belangrijker, maar dat gaat nu even in een stroomversnelling...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:34:
[...]

Ik zie het ook als serieus; XS4All is ook een van de weinige providers die een andere provider aanspreekt als een abonnee daarzo zit te spammen naar je XS4All-account.
Maar XS4ALL maakt er net zo'n administratieve puinhoop van als alle andere providers, m'n best-seller omtrent dit onderwerp ligt eerdaags in de boekhandel.

• MAX3400

MAX3400

Gunner schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Maar XS4ALL maakt er net zo'n administratieve puinhoop van als alle andere providers, m'n best-seller omtrent dit onderwerp ligt eerdaags in de boekhandel.
offtopic:
Ben ik met je eens maar ze zijn wel consequent in goede of kwade handelingen

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als er spam oid verstuurd wordt vanaf het adres (bedrijf dus) is bij een collega van mij ook eens gebeurt, had een hacker op zijn server gehad en die stuurde spam zooi vanaf zijn server.

XS4all had een waarschuwings mail gestuurd, had hij dus niet gelezen en werdt het hele zooitje ook afgesloten. Ik heb eerst dat probleem moeten oplossen en toen pas werdt het weer opengezet.

Misschien is er vanuit jouw bedrijf/wek ook spam verstuurd?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:37:
offtopic:
Ben ik met je eens maar ze zijn wel consequent in goede of kwade handelingen
offtopic:
Ze zijn ook consequent in het geven van verkeerde informatie en procedures. Het hoge abo geld kunnen ze beter in goed personeel steken want wat er nu op menig afdeling zit is gewoon knudde

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Ik had ook zo'n akkefietje op een colobak, maar dan met een lek in Joomla!.

Voordat ze tot afsluiten overgaan, zit er toch wel enige tijd tussen hoor, scheelt dat je het hoofdaccount altijd uitleest en niet wanneer er gedonder is.

Meteen probleem opgelost en dit teruggemaild. De volgende ochtend belde er nog iemand van Abuse om aan te geven dat alles inderdaad opgelost was. Je moet wel abusecentre@ hebben, though.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
prutser001 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:38:
Als er spam oid verstuurd wordt vanaf het adres (bedrijf dus) is bij een collega van mij ook eens gebeurt, had een hacker op zijn server gehad en die stuurde spam zooi vanaf zijn server.

XS4all had een waarschuwings mail gestuurd, had hij dus niet gelezen en werdt het hele zooitje ook afgesloten. Ik heb eerst dat probleem moeten oplossen en toen pas werdt het weer opengezet.

Misschien is er vanuit jouw bedrijf/wek ook spam verstuurd?
Weet ik nu bijna wel zeker ja. Ik heb niet een al te behaarde systeembeer maar de instellingen van exchange stonden volgens mij idd niet goed. Gevalletje open relay dus.

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Misschien een ietwat radicaal idee, maar misschien even snel een hosting accountje openen, database kopieeren en daar verder draaien? Als je voor die website geen hele speciale applicaties nodig hebt natuurlijk?

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Bas van der Doorn schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:42:
Misschien een ietwat radicaal idee, maar misschien even snel een hosting accountje openen, database kopieeren en daar verder draaien? Als je voor die website geen hele speciale applicaties nodig hebt natuurlijk?
en de domeinnaam dan? :D

• MAX3400

MAX3400

"Even" je records doorverwijzen?

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:43:
[...]

"Even" je records doorverwijzen?
Kan ik beter "even" wachten tot xs4all weer lief doet ... het kwaad is toch al geschied...

• MAX3400

MAX3400

Murphy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:45:
[...]

Kan ik beter "even" wachten tot xs4all weer lief doet ... het kwaad is toch al geschied...
Ja, maar gezien je eerdere reakties vind je dat allemaal te lang duren...

Het is dus linksom of rechtsom dat bepaalde dingen niet meer werken zoals jij/jullie dat wil(len).

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Records wijzigen binnen een domein gaat meestal binnen een paar uur al werken in Nederland hoewel de standaard lifetime 1 dag is, als je een nieuw record aanmaakt als www2.mijndomein.nl wordt dat meestal direct gevonden. Kunnen je klanten tijdelijk daar inloggen.

• KC_Kaas
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk niet meer dan terecht dat ze mensen die een open mail-relay hebben afsluiten. Ik zou willen dat alle providers dat deden. Het enige probleem is dat jullie naast uber slecht systeem beheer ook nog eens de fout hebben gemaakt dat jullie een consumentenlijn hebben voor zakelijk gebruik. En daar nog eens bovenop zijn jullie voor jullie bedrijfsvoering afhankelijk van dat ene consumentenlijntje!!

XS4all is hier zeker niet de hoofdschuldige. Het enige waar je ze op kan aanspreken is dat de helpdesk telefonisch niet bereikbaar is. Het is een beetje jammer dat je hier XS4all de schuld van geeft, het is hier namelijk duidelijk een gevalletje van eigen schuld dikke bult. Hoewel ik het natuurlijk wel jammer vind voor je

Ik heb zelf ook XS4all en heb nog nooit een klacht gehad. Ik heb al meerdere keren de helpdesk nodig gehad (omdat KNP mijn lijn had omgeprikt naar een nog niet bestaande wijkcentrale) en ze hebben me altijd prima geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door KC_Kaas op 25-01-2007 11:58 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Bas van der Doorn schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:48:
Records wijzigen binnen een domein gaat meestal binnen een paar uur al werken in Nederland hoewel de standaard lifetime 1 dag is, als je een nieuw record aanmaakt als www2.mijndomein.nl wordt dat meestal direct gevonden. Kunnen je klanten tijdelijk daar inloggen.
Als ie z'n DNS server nu ook op z'n ADSL verbinding heeft zitten :')

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Keiichi schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:01:
[...]
Als ie z'n DNS server nu ook op z'n ADSL verbinding heeft zitten :')
Je moet bij een .nl domein twee verschillende IP adressen opgeven als nameservers, dus dat zou het probleem niet moeten zijn (tenzij de andere DNS de buurman is die nu ook plat ligt :+). Maar goed, een beetje aardige hosting kost wel geld natuurlijk. Een eigen servertje draaien is toch niet zo duur, voor 50 euro per maand heb je al 100GB traffic voor een 2U server... kun je zelf thuis met ADSL basic/light volstaan ipv Power ADSL. Hosten kan al vanaf 5 euro per maand of zo, hoewel je dan ook niet veel kunt verwachten. Maar bij XS4all heb je voor 20/36 euro per maand al een zakelijk website hosting abbo afhankelijk van je wensen.

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 10:40
Xs4all is lekker bezig? Alsjeblieft spaar me.

Het is helemaal terecht dat jullie nu in de shit zitten als je het mij vraagt.

In de eerste plaats bedrijfswebsites zeker als deze absoluut nodig zijn voor de bedrijfsvoering horen niet thuis achter een consumenten verbinding en al helemaal niet zonder een backup oplossing voor als de verbinding een keer wegvalt. Dat het nu wat langer duurt voor jullie weer online zijn heeft niets met de service van Xs4all te maken maar gewoon met het feit dat je de service krijgt waarvoor je betaald. dus niet online binnen een paar minuten of uren maar dagen.

Ten tweede Xs4all heeft helemaal gelijk om jullie af te sluiten als er een openrelay aanwezig is of een andere factor die problemen kan geven voor andere internet gebruikers, het is nog heel wat dat jullie zelf nog internet kunnen gebruiken doormiddel van de proxy die ze aanbieden. Als alle providers hier zo scherp op zouden controleren zou het spam probleem en de verspreiding van virussen een stuk minder makkelijk gaan.

ik ben echt niet pro xs4all ik vind ze veel te duur voor de service die ze leveren net als alle andere kpn providers overgens, maar hun beleid op het gebied van abuse wat zeker op de consumenten abbo's noodzakelijk is vind ik erg sterk. Heb je een virus of een open relay ben je je verbinding kwijt als jij de verantwoordelijkheid niet neemt om je zaken op orde te hebben dan dwingen ze je hiertoe, en dat juig ik alleen maar toe.

ik hoop dat jullie hiervan dan ook een les leren en gewoon jullie zaakjes op orde brengen en over stappen naar een abbonement of hosting dienst die wel past bij de eisen die jullie eraan stellen.

Verwijderd

De titel is inderdaad een beetje erg ongelukkig gekozen en zal meer slaan op het telefonisch niet bereikbaar zijn dan de service (het afsluiten)......

Dus rustig aan, niet nodig om hier te beginnen met beledigen en 'afzeiken'

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Murphy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:08:
Omdat het vanmorgen opmerkelijk stil was in onze outlookjes heb ik maar even ingelogd op Secure Webmail van XS4ALL om te zien of onze mail daar misschien bleef hangen (gebeurt wel eens vaker, we hebben bSMTP en op één of andere manier vindt onze router dat 1 op de 100 keer niet leuk) en ik kwam daar een waarschuwingsmail van XS4ALL Abuse tegen.

De mededeling was dat we een open relay hadden en dat ze alle mailverbindingen van buiten XS4ALL naar *ons IP* /32 blokkeren tot het weer in orde is.

Goed, onze systeembeheerder heeft 20 zweepslagen gehad en loopt nu naakt door de stad met LOOSER op zijn voorhoofd.
De open relay is (volgens mij) dicht en ik zou dit graag willen doorgeven aan XS4ALL maar die zijn opeens telefonisch totaal niet meer bereikbaar.

Het rare is ook dat alles dicht zit, dus ook onze website ligt plat. Het enige wat het doet is de ADSL-verbinding maar alle poorten op ons IP zitten dicht volgens ShieldsUp, dus niet alleen /32.

Aangezien er constant klanten inloggen op onze website is dit een pijnlijke zaak, maar XS4ALL is nie t te bereiken, Wheeeeeelp! :(
Lol, volgens mij bedoelen ze met /32 32bits oftewel elk ip in de range. Binair gezien is een ip 32 bits, elk cijfers kun je binair omzetten naar 8 nullen of enen, bijvoorbeeld, 00001111.00001111.00001111.00001111.

Dus dat heeft niks met poort 32 te maken..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb ook een keer achter het abusefilter gezeten. Ze zijn niet telefonisch te bereiken en op hun mail reageerden ze niet. Ik begrijp best dat ze iemand blokkeren als er iemand troep loopt te spuien. Alleen als ik dan aan ze vraag wat ze gezien hebben en op welke tijden dan blijft het stil :( Dit vind ik echt heel slecht. Als je zoeits doet zorg dan ook dat je het af kan handelen.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ja alleen niet zo snel ... we hebben juist voor de snelheid/kostenverhouding destijds gekozen voor PowerADSL. Toen waren we ook nog niet zo afhankelijk van onze site, dus dat kon nog wel.

Nu zijn we echter wat aan het groeien en is dit een 'wake-up call' :)
Het is idd niet de schuld van xs4all, maar daar dacht ik tijdens de TS even wat anders over. Een titlechange zou dan ook niet een verkeerd idee zijn :+

Verwijderd

Wat een bemoeizuchtige provider is XS4ALL zeg. Daar ga ik dus nooit van mijn leven naartoe.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:30:
Wat een bemoeizuchtige provider is XS4ALL zeg. Daar ga ik dus nooit van mijn leven naartoe.
Zoals eerder al gezegd, ze hebben helemaal gelijk! De support eromheen kan IMHO alleen wel wat beter.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:30:
XS4All laat je eigenlijk alles doen wat je wil maar ze grijpen in als je iets fout doet. Er zijn maar weinig providers die je een eigen mailserver laten draaien bijvoorbeeld. Sterker nog je mag hun systemen hacken als je uitlegt hoe en geen schade aanbrengt

• Question Mark
  • Laatst online: 13:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TrailBlazer schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:38:
[...]
Sterker nog je mag hun systemen hacken als je uitlegt hoe en geen schade aanbrengt
En als het je lukt wordt je nog beloond met een gratis life-time abo ook :+
[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1