Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] notificatie andere accounts werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21
In Outlook 2003 had ik al het irritante probleem dat er alleen bij mijn default-account een pop-up tevoorschijn kwam wanneer ik een nieuw mailtje had. Bij de andere accounts verscheen er alleen een envelope in mijn notification-tray.

In Outlook 2007 is het een stapje vervelender: alleen van mail in mijn default (Exchange) account wordt ik op de hoogte gebracht. Mail die in andere accounts binnenkomt (en ook met een rule in een ander mapje wordt geketst) zie ik alleen als ik toevallig even in Outlook kijk.

Ik heb volgens mij heel Outlook uitgekamd, maar ik kan niet vinden waar ik dit in kan stellen. Heeft iemand anders dit probleem ook? En, belangrijker, heeft die persoon dit probleem op kunnen lossen?

omniscale.nl

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Ik heb idd ook dit probleem. Ik denk dat deze bug met een update op de 30ste wordt verholpen. Verder heb ik nog niet ontedekken waar het aan licht en hoe ik het moet oplossen.

• posttoast
Ik was dit topic even uit het oog verlopen, maar het probleem heb ik nog steeds :)

Waar heb jij gezien dat er een update komt?

omniscale.nl

• posttoast
Kick!

De updates van de 30e stromen hier binnen, maar hier zit niets voor bij helaas...

omniscale.nl

• posttoast
Laatste trap. Zijn er anderen met dit probleem? Ik heb het hier nog steeds en het is erg irritant.

omniscale.nl

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Sorry voor deze enorme kick, maar ik heb waarschijnlijk een oplossing gevonden.

Standaard laat Outlook 2007 alleen een melding zien bij berichten die in de Postvak IN terechtkomen. Je kunt d.m.v. een regel / filter ervoor zorgen dat deze bij alle mails een notificatie geeft. Het is mij echter nog niet gelukt om het envelopje in de taakbalk te plaatsen bij mail.

Om ervoor te zorgen dat je een notificatie krijgt van de mail (Desktop Alert), doe je het volgende (gebaseerd op de Engelse versie):
- Ga in Outlook 2007 naar "Tools" en kliks op "Rules and Alerts"
- Voeg een nieuwe rule toe (New Rule)
- Kies voor de optie "Check messages when they arrive" (Start from a blank rule)
- Bij de volgende stap hoe je niets te wijzigen, en klik je op "Next"
- Nu krijg je een melding dat de filter op elk bericht wordt toegepast; accepteer deze
- In deze lijst kies je voor de optie "display a Desktop Alert"
- Klik 2x op "Next" en daarna op "Finish"; nu zou het moeten werken

• posttoast
En dan weer een late reactie van mij. Bedankt voor je uitzoekwerk. Dit is al iets beter, maar het feit dat er geen enveloppe in de systemtray wordt getoond is natuurlijk waardeloos. Is er misschien iemand die hier meer over weet? Dit lijkt me een regelrechte bug.

omniscale.nl

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Is er ondertussen iemand die een oplossing heeft?

It takes one to know one...

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
ook van mij een behoorlijk kick maar werkt het volgende niet?

Click on Tools, & Options from the Tool Bar
From the Preferences Tab, click on Email Options, then click on Advanced
Email Options.
Under the heading "when new items arrive in my mailbox" select or unselect
the option showing "show an envelope in the notification area". This will
turn on/off the envelope icon.

• posttoast
Ja dat werkt... (het stond bij mij ook al aan) tenzij je dus accounts hebt waarbij je door middel van een rule de mail naar een andere map laat verplaatsen. Dan laat hij dus geen waarschuwing zien als je een bericht hebt.

omniscale.nl

Pagina: 1