Toon posts:

(Win2003server) GPO laadt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb al van alles geprobeerd en begin er een beetje moe van te worden. Het zit als volgt. Ik heb hier 2 Domain controllers staan die windows 2003 server draaien. We zijn nu windows 2000 aan het vervangen door windows XP op de werkstations. Daar moet natuurlijk een policy op. Deze heb ik ingesteld met verschillende opties. Na het starten van de ws krijg ik echter geen policy. Na een herstart wel. Ik krijg de volgende meldingen in eventvwr Event ID 1030 en 1058. Dit is op het werkstation en later ook op de server.

Nu heb ik alles afgezocht en van alles geprobeerd (Service packs geinstalleerd, Register beetje aangepast enz enz) Maar het helpt allemaal niet.

Weten jullie nog iets? Verdere details volgen nog.

Alvast bedankt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Lees deze faq eens door http://www.datacrash.net/faqs/windows/general-faq.html Met name het stukje Q: After implementing a GPO some users have to logon multiple times before the policy or policies become active.

Het kan zelfs inderdaad gebeuren dat je een machine moet rebooten voordat zo'n policie actief wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Maar dit heb ik al geprobeerd. Always wait for network staat aan op beide domeinen. Zou logish zijn dat het moet werken maar het is nog steeds niet opgelost.

Kan het mischien te maken hebben met dat ik de servers van windows 2000 s naar windows 2003 s heb geupgrade?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Had je deze ook doorgelezen? http://www.eventid.net/di...42&source=Userenv&phase=1

Je kan bij eventid.net ook je andere event zoeken en user comments bekijken. Soms zit er iets nuttigs tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm er staan wel dingen tussen die ik nog zou kunnen proberen. Het punt is echt dat er nu gebruik wordt gemaakt van de server en ik hem dus niet kan rebooten. Ik zal het om kwart over 3 eens proberen. Als ik eruit ben dan zet ik hier de oplossing neer. Anders horen jullie nog van me.

Greetz

Boefke

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar was ik weer. Het probleem is er nog steeds. We hebben net nieuwe laptops binnen gekregen ook met windows xp erop. Ook problemen met de GPO. Zelfde meldingen. We hebben hem een andere policy gegeven dan de eerdere computers. Wij dachten dat dat zou helpen maar helaas. Ik begin nu een beetje te twijfelen of we dit zo goed krijgen. Iemand nog suggesties?

Thnx

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

maak ff een test OU aan en zet daar een werkstationnetje in om te testen.

Disable de inheritance van bovenliggende GPO's

Koppel een nieuwe GPO hieraan die compleet leeg is, maar met alleen één setting erin.. iets herkenbaars, zoals config scherm niet zichtbaar ofzo.

Zorg ervoor dat beide DC's gerepliceert zijn voordat je gaat testen.

doen een gpupdate /force of reboot het werkstation om te kijken of hij deze GPO wel pakt.

Werkt dit wel, dan kan je gaan kijken naar bijvoorbeeld iets in de GPO wat niet lekker geconfigureerd staat.. Of systematisch de GPO uitbreiden of meerdere GPO's koppelen en gaan kijken waar het fout gaat.

overigens nog in mixed mode of in 2003native?

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren even wat geprobeerd. De meldingen op de server zijn verdwenen :) Heb Netsh winsock reset gedaan en daarna de server geherstart. Maar zoals eerdere geprobeerde pogingen ga ik er nog steeds van uit dat het fout kan gaan. Ik ga ondertussen even verder testen en kijken hoe de werkstations erop reageren.

De test policy heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht niet helpen.

Hij staat in mixed
Pagina: 1