Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Heeft iemand de SNS Woningwaardecalculator al eens geprobeerd? Wat vinden jullie van de uitkomst? Is die een beetje reeel?

Bij mij nl. niet..... denk ik. Waarde is ongeveer twee keer zo hoog als aankooprijs van mijn huis drie jaar geleden. Zou best leuk zijn als het waar is, maar zo naief ben ik niet dat te geloven. Heb het ook nog geprobeerd met huis van mijn ouders, heel ander type en en hele andere regio. Is ook iets aan de hoge kant, alleen niet zo'n bizar verschil.

Kortom, ben op zoek naar ervaringen van anderen....

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb net even het huis van mijn ouders geprobeerd. In het echt is hij 3x zoveel waard. ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bij mij komt ie redelijk reeel uit. Hangt denk ik ook 50% af van hoe het huis opgeleverd word. Een brak huis of bijzonder modern met goede keuken. Bij mij kwam er 850k uit, das denk ik wel reeel gezien de ligging (tegenover winkelcentrum), oppervlak van perceel (2500m2) en grote van het huis (750m3).

Overigens door praktijk aan huis, zou het nog meer waard zijn denk ik.

T60P Widescreen

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Mijn huis zou ongeveer de helft waard moeten zijn waarvoor ik het gekocht heb. Bij taxatie voor de hypotheek was de taxatie echter 25000 euro hoger dan hetgeen ik ervoor betaald heb.

Ik zie niets over afwerkingniveau, stadsgezicht, uitzicht. Het slaat dus eigenlijk nergens op.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

DaannO schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:27:
Heb net even het huis van mijn ouders geprobeerd. In het echt is hij 3x zoveel waard. ;)
wat kwam eruit dan?
Ik zie niets over afwerkingniveau, stadsgezicht, uitzicht. Het slaat dus eigenlijk nergens op.
dat wordt gecontroleerd door je postcode en huisnr in te vullen. Er zijn plattegronden beschikbaar die plekken markeren en daaraan punten toekennen: hoe meer punten hoe meer waard qua ligging, faciliteiten etc. Dit wordt bijvoorbeeld ook gebruikt door huurders om te bepalen of de huur reeel is.

[ Voor 48% gewijzigd door Seesar op 25-01-2007 10:32 ]

T60P Widescreen

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat vertel ik liever niet. Ik heb geen toestemming van mijn ouders en het is verder redelijk prive voor hun. :S

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

DaannO schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:32:
[...]

Dat vertel ik liever niet. Ik heb geen toestemming van mijn ouders en het is verder redelijk prive voor hun. :S
Is je goed recht :), maar ik zou niet weten waar je woont, ken alleen je digitale naam ;). Maar verder geef ik je gelijk.

T60P Widescreen

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

150k in plaats van de 210k waarvoor de huizen hiernaast recent nog verkocht zijn :z

Professionele website nodig?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik vind het ook iets aan de hoge kant. Ik heb het huis 3 jaar geleden gekocht voor 192 en voor zo'n 20-25 duizend verbouwd. Volgens de calculator zou het nu 250 moeten doen. Dat is een stijging van 15% in 3 jaar tijd. Wat ik ook heel erg mis bij het opgeven van de gegevens van het huis is de staat van onderhoud. 3 Jaar terug had VEH ook zo'n calculator (nu alleen nog een uitgebreidere, betaalde versie) en die klopte toen wel heel goed, maar die nam ook de staat van onderhoud mee.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk systeem ontwikkeld (maar dan voor makelaars/gemeentes/overheid) en daar worden uiteraard veel meer aspecten meegenomen.
Zaken zoals ligging, onderhoud en uitstraling hebben bijvoorbeeld ook een grote invloed en worden hierin niet meegenomen.
Bij mij prive zit de calculator er 10-duizenden euro's naast. (zo'n 15 % afwijking)
Een goed beeld geeft deze calculator zeker niet.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Veel nauwkeuriger is de Woningwaardeindex van het kadaster (http://www.kadaster.nl/), maar die rekent gewoon een oude koopprijs om via de gemiddelde prijsstijging in de regio.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Zit er ook flink naast,

omgeving telt bij ons zwaar mee en staat van onderhoud.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Seesar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:30:
[...]

wat kwam eruit dan?

[...]

dat wordt gecontroleerd door je postcode en huisnr in te vullen. Er zijn plattegronden beschikbaar die plekken markeren en daaraan punten toekennen: hoe meer punten hoe meer waard qua ligging, faciliteiten etc. Dit wordt bijvoorbeeld ook gebruikt door huurders om te bepalen of de huur reeel is.
Dus op een plattegrond kun je zien hoe mooi de badkamer is afgewerkt en of er houtrot aanwezig is?
Ik heb een a-locatie opgegeven en een redelijk slechte locatie (snelweg) bij gelijkblijvende andere factoren is ook de prijs uiteindelijk gelijk.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Klopt wel aardig, maar het lijkt meer geluk dan wijsheid: 225K.

Maargoed, ik vind zo'n waarde ook vrij overschat. De grote vraag is: waar wil je het voor gebruiken? Voor een hypotheek o.i.d. kan het nog wel werken, maar voor de verkoop is het maar net wat iemand bereid is er voor neer te tellen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

302k en dat terwijl ze laats nog weggingen voor 280k

Money for nothin' and your chicks for free

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
MrSleeves schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:43:
Maargoed, ik vind zo'n waarde ook vrij overschat. De grote vraag is: waar wil je het voor gebruiken? Voor een hypotheek o.i.d. kan het nog wel werken, maar voor de verkoop is het maar net wat iemand bereid is er voor neer te tellen.
Ik gok dat het de bedoeling van SNS is dat mensen een idee krijgen dat ze overwaarde hebben t.ov. hun huidige hypotheek en naar hen toekomen om daar iets mee te doen. Geeft wellicht meteen een reden waarom ze al gauw iets aan de hoge kant zitten.

Is voor ons ook wel min of meer de aanleiding, er moet (meer) verbouwd en de spaarrekening brengt je niet overal waar je heen wilt.

Verwijderd

Mijn ouderlijk huis:
Volgende de SNS nu:
€ 979.149
Volgens de verkoopakte vier jaar terug
€ 888.000 k.k.

Mijn huisje in Nederland
€ 338.435
4 jaar geleden gekocht voor
€ 188.000

Het oude huis van mijn ouders kan kloppen, dat is nogal een spulleke met groot glazen dak, een woonkamer waar je rustig kerk kunt houden, te veel tuin, kantoorruimte, gastenverblijf, meerdere badkamers en garages en alles luxe uitgebouwd met graniet, marmer, teakhout en de hele santekraam aan "druk op een knop en het gaat vanzelf" features.

Mijn eigen huisje is echter gewoon een dertien in een dozijn middenwoninkje met vaste trap naar zolder, een paar meter uitbouw voor en de door mij zo zeer geliefde tuinvorm "glad gestraat" waar je evntueel decoratief een bijzondere plant van het type "auto" kunt plaatsen, danwel "parkeren". Alle huizen bij ons aan het plein gaan weliswaar met een week weg zijn voor ongeveer 200 tot 210 maar voor 220 moet je al geduld oefenen en voor 230 bljif je er mee zitten. Never no way dat je daar drie ton voor gaat vangen. Die prijzen op deze site zou ik derhalve naar het land der fabelen verwijzen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, die slaat eigenlijk nergens op...

Hij geeft bij mij een waarde van 106.227 euro. Da's 2200 euro meer dan ik er destijds (juli 2002) voor betaald heb. Ok, dat kan nog.

Maar vergelijkbare appartementen (want daar hebben we het over) in dit blok die veel ouderwetser zijn (ik heb CV, veel hebben nog de oorspronkelijke gaskachel. Ik heb overal halogeen dimmers, veel hebben nog de oorspronkelijke normale lampen, ik heb video-intercom en alarm, meesten hebben alleen een geluidsintercom etc) gaan weg voor bedragen tusen de 128.000 en 135.000 euro.....

De link van pooh (Kadaster) geeft € 127.504 aan. Dat ligt dus al in de richting. Maar ik denk dat ik ik er rustig 10-12.000 meer voor kan krijgen als ik geen haast heb om te verkopen.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 25-01-2007 19:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Vind de uitleg wat summier.
Dit is een globale inschatting van de waarde op basis van de door u ingevulde gegevens.
(klikken op vraagteken achter geschatte waarde)

Verwijderd

Ik vind het wel onzinnig dat hier opmerkingen geplaatst worden als "het klopt niet want ik heb dit en dat". Logisch dat het niet klopt want die calculator werkt alleen maar op de invoer die er in kan en de invoer is simpelweg niet volledig om een de waarde van een huis te berekenen.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:02:
Ik vind het wel onzinnig dat hier opmerkingen geplaatst worden als "het klopt niet want ik heb dit en dat". Logisch dat het niet klopt want die calculator werkt alleen maar op de invoer die er in kan en de invoer is simpelweg niet volledig om een de waarde van een huis te berekenen.
Ja, en? De link van het kadaster die ik eerder gaf heeft zowaar nog minder invoer (maar heeft wel een oude verkoopprijs nodig), maar is een stuk nauwkeuriger. Als het doel dus is "op basis van de invoer van een paar getallen die elke huiseigenaar wel weet schatten van de waarde van een woning", dan is deze calculator gewoon nogal slecht.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

martin2005 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Is voor ons ook wel min of meer de aanleiding, er moet (meer) verbouwd en de spaarrekening brengt je niet overal waar je heen wilt.
Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat na de verbouwin je huis meer waard is geworden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

wildhagen schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
gaan weg voor bedragen tusen de 128.000 en 135.000 euro.....
Ga je hierbij uit van de vraagprijs? Meeste woningen leveren uiteindelijk 5-8% minder dan de vraagprijs op.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pooh schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:48:
[...]

Ga je hierbij uit van de vraagprijs? Meeste woningen leveren uiteindelijk 5-8% minder dan de vraagprijs op.
Vraagprijs ligt hier meestal tussen 140.000 en 150.000 (afhankelijk of het er een van de 6 met garage is of een van de 18 zonder.

Ik heb dus al naar beneden afgerond, want ik weet ook wel dat idd de uiteindelijke prijs meestal onder de vraagprijs ligt. Maar op zulke bedragen krijg je echt niet zo'n grote korting. Zeker niet omdat deze appartementen erg populair zijn. Gemiddeld staan ze 2-4 weken te koop en dan zijn ze verkocht.

En van een aantal (o.a. die van 128.000) weet ik het toevallig, omdat ik iemand ken van een makelaardij die heel erg actief is in deze buurt. Heb het gewoon eens gevraagd aan haar een keer :)

[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 26-01-2007 18:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Hmm tja ik wou dat die calculator de waarheid gaf, dat zou namelijk voor ons dan betekenen dat wij in een kleine 3 jaar tijd bijna 100.000 euries "winst" hebben gemaakt op ons huis. Nou vind ik die calculator inderdaad ook maar vaagjes want ik zie het zo maar niet gebeuren dat er iemand bij ons in de woonomgeving ruim 230K gaat neertellen voor een tussenwoning...

Eigenlijk zou je eens op een site van een beetje gerenommeerde makelaar een huis moeten plukken en hem door de test halen en kijken wat het verschil is en dan eens aan de sns vragen waar dat verschil vandaan komt.
Pagina: 1