Toon posts:

Vraagje over apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe USB HD aangesloten op mijn PC, maar na het installeren van een programma staat er in apparaatbeheer een groen vraagteken bij USB-controlllers (zie pic). Weet iemand wat dit betekent?

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4gqmsnc.jpg

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:18

TommyGun

Stik er maar in!

Google; Description of Green Question Mark in Device Manager

Is wel voor Windows ME / 2000 maar zo te zien draai je dat ook. (Of je moet de classic skin hebben)

[ Voor 31% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2007 09:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat concreet dus betekent: ja, je kan je device zeer waarschijnlijk gebruiken, omdat Windows een generieke driver heeft kunnen vinden en gebruiken. Wil je better safe than sorry zijn, dan kan je het beste op zoek naar een specifieke driver voor je USB device :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! :) En ik draai idd nog Win ME.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:06:
Wat concreet dus betekent: ja, je kan je device zeer waarschijnlijk gebruiken, omdat Windows een generieke driver heeft kunnen vinden en gebruiken. Wil je better safe than sorry zijn, dan kan je het beste op zoek naar een specifieke driver voor je USB device :)
Hoe vind ik een specifieke driver voor m'n USB device? Ik snap het ook niet zo goed, ik had al problemen met die externe HD, maar ik had een workaround die werkte en in apparaatbeheer werd ook niks aangegeven, maar nadat ik een programma had geinstalleerd kreeg ik regelmatig blauwe schermen , meestal bij het afsluiten van windows of als ik op het systray icoontje klikte voor hardware ontkoppelen. Nu lijkt alles wel te werken, zolang ik van dat icoontje afblijf.

Verwijderd

Topicstarter
Of moet ik deze vraag in het hardware forum stellen?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je als laatste reageert in een topic (van jezelf of iemand anders), dan kan je beter de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken, anders wordt je extra post als een ongewenste kick binnen 24 uur gezien! Hou daar even rekening mee ;)

Als je topic niet meer op z'n juiste plek zit, dan kan een moderator het gehele topic ook verplaatsen naar het juiste subforum. Je kan zelf het makkelijkste een verzoek indienen via de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksboven in je topic.

Om je vraag te beantwoorden... Kijk eens op de site van de makers van je USB device, daar zullen vast diverse drivers voor diverse OS-en beschikbaar zijn.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry, dat wist ik niet, ik ben nog nieuw hier. En ik heb gekeken op de site van de leverancier, maar volgens mij zijn er voor m'n externe HD geen drivers beschikbaar. Maar het kan ook zijn dat ik het niet goed gezien heb, want ik snap er ook nog niet zoveel van. Het is dus misschien beter om het topic te verplaatsen naar het hardware forum, ik zal zo'n verzoek indienen. Bedankt!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:49:
Ok, sorry, dat wist ik niet, ik ben nog nieuw hier. En ik heb gekeken op de site van de leverancier, maar volgens mij zijn er voor m'n externe HD geen drivers beschikbaar. Maar het kan ook zijn dat ik het niet goed gezien heb, want ik snap er ook nog niet zoveel van. Het is dus misschien beter om het topic te verplaatsen naar het hardware forum, ik zal zo'n verzoek indienen. Bedankt!
Welk merk is je externe HD?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Western Digital My Book Essential Edition van 250 GB.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://support.wdc.com/do...asp?cxml=n&pid=18&swid=38

Je zou geen driver nodig moeten hebben voor Windows ME
This USB external hard drive is "plug-and-play" in Windows ME, 2000, or XP, and no additional drivers are needed.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Kan je de schijf benaderen? Zo jah doe dan niks zo niet ga dan pas op zoek naar verdere drivers.

Dont fix something if it aint broken.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat dacht ik dus ook, maar hoe komt het dan dat ik dat groene vraagteken nu zie? Dat geeft toch aan dat er verschillende drivers aanwezig zijn? Het is trouwens gebeurt nadat ik Acronis True Image had geinstalleerd, omdat ik een disk image van mijn c:\ schijf wilde maken.

En ik snap eigenlijk ook niet waarom de externe HD meerdere keren voorkomt in apparaatbeheer?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 11:29 ]

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op dat schermpje staat ie toch maar 1 keer? En zollang het groen is zou ik er niks aan doen :)

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
lordspacie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:12:
Kan je de schijf benaderen? Zo jah doe dan niks zo niet ga dan pas op zoek naar verdere drivers.

Dont fix something if it aint broken.
Ja, ik kan de schijf benaderen, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik wil er een diskimage van mijn c:\ drive naartoe schrijven, maar als de installatie niet deugt, is die diskimage misschien niet betrouwbaar en kan ik em straks niet terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
lordspacie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:18:
Op dat schermpje staat ie toch maar 1 keer? En zollang het groen is zou ik er niks aan doen :)
Ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/4dnlocp.jpg
Pagina: 1