Ik ben bezig met een casemod voor mijn Mediacenter en ben nu bezig met de IO op de voorkant.
Ik twijfel nu alleen in verband met het gebruik van een afstandsbediening.
Ik wil bijvoorbeeld een Logitech Harmony of een Philips afstandsbediening kunnen ontvangen en eventueel zelfs de standaard MS Remote. Een AB heb ik nog niet, anders had ik het gewoon getest. Ik krijg daar geloof ik geen ontvanger bij (ja bij de MS Remote wel).
En als ik die er al bij zou krijgen wil ik de IR inbouwen in de kast, daarvoor wil ik eigenlijk niet de receiver moeten demonteren, dat vind ik zonde (en ik weet niet of dat gaat passen)
Mijn vragen:
- Moet je een USB ontvanger gebruiken voor bovenstaande afstandsbedieningen?
- Werkt een zelfbouw seriele IR-ontvanger anders ook?
- Zijn er anders programma's waarmee je de tussenstap tussen OS en ontvanger kunt maken (werkt WinLIRC bijvoorbeeld ook met MCE, dat zou ik kunnen checken)
Heeft er iemand een antwoord voor mij?
Alvast bedankt!
Ik twijfel nu alleen in verband met het gebruik van een afstandsbediening.
Ik wil bijvoorbeeld een Logitech Harmony of een Philips afstandsbediening kunnen ontvangen en eventueel zelfs de standaard MS Remote. Een AB heb ik nog niet, anders had ik het gewoon getest. Ik krijg daar geloof ik geen ontvanger bij (ja bij de MS Remote wel).
En als ik die er al bij zou krijgen wil ik de IR inbouwen in de kast, daarvoor wil ik eigenlijk niet de receiver moeten demonteren, dat vind ik zonde (en ik weet niet of dat gaat passen)
Mijn vragen:
- Moet je een USB ontvanger gebruiken voor bovenstaande afstandsbedieningen?
- Werkt een zelfbouw seriele IR-ontvanger anders ook?
- Zijn er anders programma's waarmee je de tussenstap tussen OS en ontvanger kunt maken (werkt WinLIRC bijvoorbeeld ook met MCE, dat zou ik kunnen checken)
Heeft er iemand een antwoord voor mij?
Alvast bedankt!
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060