Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft:
- Moederbord: 939 Dual VSTA (Asrock)
- AMD Athlon 64/3200+
- 1024 DDR geheugen
- HD160 Gig 7200rpm
- DVD, kaartlezer etc.
- VGA=Radeon 9250
- windows xp
Ik heb veel gegoogled, maar ik kom er maar niet uit wat ik precies voor een vga heb.
Omdat deze er al in zat en ik hem er voor een paar tientjes bij kreeg heb ik het idee dat dit geen vga is om echt games op te spelen. Dat was wel de bedoeling.
Mijn systeem is verder stabiel, maar als ik nieuwe games wil spelen dan dan begeeft mijn vga het.
Ik krijg dan een zwart scherm, waarna hij de resolutie wijzigd van 1280 x 1024 naar 800 x 600.
Ook moet ik dan mijn pc weer opnieuw opstarten.
Heeft iemand een idee wat goede grafische kaarten zijn voor mijn moederbord?
Ik heb er maximaal 100 euro voor over, het liefst een energiezuinige. Op deze Radeon 9250 zit ook geen fan, dat vind ik vreemd want hij is 128mb (denk ik).
Is het mogelijk om voor deze prijs een redelijk presterende vga te krijgen? en zo ja welke merken...met agp of pci?
Alvast vriendelijk dank!
Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft:
- Moederbord: 939 Dual VSTA (Asrock)
- AMD Athlon 64/3200+
- 1024 DDR geheugen
- HD160 Gig 7200rpm
- DVD, kaartlezer etc.
- VGA=Radeon 9250
- windows xp
Ik heb veel gegoogled, maar ik kom er maar niet uit wat ik precies voor een vga heb.
Omdat deze er al in zat en ik hem er voor een paar tientjes bij kreeg heb ik het idee dat dit geen vga is om echt games op te spelen. Dat was wel de bedoeling.
Mijn systeem is verder stabiel, maar als ik nieuwe games wil spelen dan dan begeeft mijn vga het.
Ik krijg dan een zwart scherm, waarna hij de resolutie wijzigd van 1280 x 1024 naar 800 x 600.
Ook moet ik dan mijn pc weer opnieuw opstarten.
Heeft iemand een idee wat goede grafische kaarten zijn voor mijn moederbord?
Ik heb er maximaal 100 euro voor over, het liefst een energiezuinige. Op deze Radeon 9250 zit ook geen fan, dat vind ik vreemd want hij is 128mb (denk ik).
Is het mogelijk om voor deze prijs een redelijk presterende vga te krijgen? en zo ja welke merken...met agp of pci?
Alvast vriendelijk dank!