Toon posts:

Hulp gevraagd voor videokaart voor mijn 939 Dual VSTA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft:

- Moederbord: 939 Dual VSTA (Asrock)
- AMD Athlon 64/3200+
- 1024 DDR geheugen
- HD160 Gig 7200rpm
- DVD, kaartlezer etc.
- VGA=Radeon 9250
- windows xp

Ik heb veel gegoogled, maar ik kom er maar niet uit wat ik precies voor een vga heb.
Omdat deze er al in zat en ik hem er voor een paar tientjes bij kreeg heb ik het idee dat dit geen vga is om echt games op te spelen. Dat was wel de bedoeling.

Mijn systeem is verder stabiel, maar als ik nieuwe games wil spelen dan dan begeeft mijn vga het.
Ik krijg dan een zwart scherm, waarna hij de resolutie wijzigd van 1280 x 1024 naar 800 x 600.
Ook moet ik dan mijn pc weer opnieuw opstarten.
Heeft iemand een idee wat goede grafische kaarten zijn voor mijn moederbord?
Ik heb er maximaal 100 euro voor over, het liefst een energiezuinige. Op deze Radeon 9250 zit ook geen fan, dat vind ik vreemd want hij is 128mb (denk ik).
Is het mogelijk om voor deze prijs een redelijk presterende vga te krijgen? en zo ja welke merken...met agp of pci?

Alvast vriendelijk dank!

Verwijderd

X1650pro is zowat de beste keus voor rond de 100.

Verwijderd

Aangezien je de langzaamste videokaart hebt die nog zo'n beetje op de markt is,kun je er idd vanuit gaan dat er niet mee te gamen valt.

Voor 100 euro zou ik gaan voor :

Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT Top LE € 109,47
of idd mieschien wel beter wat mijn bovenganger zegt,.. iets in die geest..

Persoonlijk als ik jou was zou ik inV&A kijken en daar een mooie deal sluiten voor 100 euro.dan heb je bijvoorbeeld een x850xt ...
Het is ook niet echt duidelijk welke games je speelt/wil spelen.
Maar het is moeilijk te zeggen wat en hoe als je niet vermeld welke spellen..of de kaart nieuw moet zijn,of 2e hands mag wezen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 05:33 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Zeker een 2ehande 7600GT of een 850XT halen. Een 7600GT is beter want hierbij kan je er later nog 1 kopen voor SLI en die zijn er van de 850XT schaars.

Specs

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 05:29:
Aangezien je de langzaamste videokaart hebt die nog zo'n beetje op de markt is,kun je er idd vanuit gaan dat er niet mee te gamen valt.

Voor 100 euro zou ik gaan voor :

Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT Top LE € 109,47
of idd mieschien wel beter wat mijn bovenganger zegt,.. iets in die geest..

Persoonlijk als ik jou was zou ik inV&A kijken en daar een mooie deal sluiten voor 100 euro.dan heb je bijvoorbeeld een x850xt ...
Het is ook niet echt duidelijk welke games je speelt/wil spelen.
Maar het is moeilijk te zeggen wat en hoe als je niet vermeld welke spellen..of de kaart nieuw moet zijn,of 2e hands mag wezen..
Ik zou niet naar de 6x00 series gaan kijken. De 7x00 series zijn veel nieuwer en vaak heb je daar ook meer prestatie per euro. Ik denk dat een 7600 GS een betere keus is dan de 6600GT.

ATi heeft ook goede videokaarten, de X1650 (met DDR3) lijkt mij de beste ATi kaart voor onder/rond de 100 euro

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de racties tot nu toe. Ik wil spellen zoals Fear, Battlefield 2142 en natuurlijk MOH (wel ietsjes ouder maar toch) makkelijk spelen op mijn pc. Ik heb het idee dat ik niet 100% waar krijg nu met mijn Radeon 9250. Ik weet alleen niet hoe het zit met videokaarten qua snelheid. De ene keer is een 128mb sneller en de andere keer een 512mb. Ook heb ik een vraag over de koeling van de vga. Waarom hebben sommige kaarten van 128mb wel een fan terwijl andere "snellere" kaarten er geen hebben?
En ik ben hier nieuw hier op tweakers, ik begreep even niet hoe ik een deal kan sluiten via V&A. Ik zal eens rond kijken naar waar ik dat kan vinden. Ik ben wel benieuwd naar een x850xt, maar trekt mijn moederbord wel een snelle vga? ik heb maar 350 watt voeding dacht ik...ik zal m eens open maken.

• Solid_Aapie
Ja 350W voeding trekt een 850Xt wel. Maar mag ik je erop aanduiden dan MB op een videokaart NIET de snelheid van de kaart bepaalt! Het gaat om MHz en pipelines, in elke pipeline word data verwerkt met een bepaalde snelheid in MHz. Des te meer pipelines des te meer werk tegelijk des te hogere MHz des te sneller het uit de pipeline komt. Verder zijn er nog vertex shaders en shit maar das wat ingewikkelder. Geheugen is belangrijk voor het laden van textures ed, teveel geheugen op een slome kaart(7300, 7600, 6600, 6200, X700 etc) heeft een vertragende werking. Ik raad je aan omdat ik denk dat je kennis van videokaarten niet zo groot is voor de aankoop nog even hier te posten welke kaart je gaat kopen kunnen wij er feedback op geven.

Zelf raad ik je aan om een 2e handse kaart te kopen, een 850XT is sneller dan een 7600GT maar een 850 heeft PS2.0b en hierdoor ziet Bf2 er lelijker uit. Zelf speel ik ook heel veel MOHSH en voor dat spel maakt de kaart geen verschil krijg je denkik 400fps :P

Specs

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 15:33

Pubbert

random gestoord

BF2 gebruikt geen SM3.0 dus dan maakt een PS2.0b of 3.0 niets uit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor het verhaal met de pipelines, nu begrijp ik beter hoe een videokaart werkt.
ikzelf zit te denken om een x850xt te kopen. Ik heb wat rond gekeken op internet en de kaart heeft veel goede commentaar van gebruikers. Toch ben ik nieuwschierig naar een paar dingen. Ik heb een vrij uniek moederbord omdat er zowel AGP als PCI express op zitten. Ik weet nu dus niet welke slot ik het beste kan gebruiken voor mijn toekomstige videokaart voor optimale prestatie. En is het zo dat als je een extra videokaart erin zou steken je ook nog betere graphics krijgt? Ik vraag dit omdat ik misschien mijn kaart over een paar jaar moet upgraden voor de volgende generatie spellen. Is dat verstandig om daar nu al bezig mee te zijn? en nog 1 ding over HD ready, is dit belangrijk?

Alvast bedankt, ik leer hier steeds meer :))

Verwijderd

Topicstarter
En voordat ik het vergeet, ik ben zeker in voor een 2e handse videokaart!

Verwijderd

Oke waarom je een asrock dual sata2 heb ? is me een raadsel.

Een leuke kaart is
ati 1650serie
nvida 7600gs\7900gs

koop geen ati x800serie die hebben geen pixeshader 3.0
en steets meer games maken er gebruik van en ondersteunen geen pixelshader 2.0
En is dus zonde om die te gaan kopen

Persoonlijk zal ik voor een gebruike videokaart gaan .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rondgekeken qua kaarten en heb een kaart gevonden die ik wil aanschaffen.

Het is de: Asus EN7600GT Silent 256MB.
Omdat ik zoveel gegoogled heb en vergelijkingen heb moeten maken heb ik deze kaart gekozen omdat hij geen lawaai maakt tijdens games of krachtvragende graphics.

Er zit geen fan ingebouwd, ze hebben speciale technieken toegepast en de heatsink zo ontworpen dat hij alle warmte opneemt. Deze versie is ook verkrijgbaar met fan, maar daar zie ik vanaf. Het kost zo ook een heel klein beetje minder stroom, en maakt geen lawaai.

Hoe zien jullie deze kaart? Is deze kaart op de langere tijd betrouwbaar, en als ik later besluit om nog een te kopen, is SLI toepassen heel makkelijk of moet ik dan veel klooien?
Alvast vriendelijk bedankt!

brock

• Solid_Aapie
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:55:
Ik heb wat rondgekeken qua kaarten en heb een kaart gevonden die ik wil aanschaffen.

Het is de: Asus EN7600GT Silent 256MB.
Omdat ik zoveel gegoogled heb en vergelijkingen heb moeten maken heb ik deze kaart gekozen omdat hij geen lawaai maakt tijdens games of krachtvragende graphics.

Er zit geen fan ingebouwd, ze hebben speciale technieken toegepast en de heatsink zo ontworpen dat hij alle warmte opneemt. Deze versie is ook verkrijgbaar met fan, maar daar zie ik vanaf. Het kost zo ook een heel klein beetje minder stroom, en maakt geen lawaai.

Hoe zien jullie deze kaart? Is deze kaart op de langere tijd betrouwbaar, en als ik later besluit om nog een te kopen, is SLI toepassen heel makkelijk of moet ik dan veel klooien?
Alvast vriendelijk bedankt!

brock
Nou de Asus Silent koeling is afhankelijk van een goede airflow in je kast. dus zorg er iig voor dat je veel casefans hebt. Ten tweede weet ik niet of het zo handig is om 2 van dit soort kaarten in SLi te zetten met de simpele reden dat je dan een dikke hitteplek in je kast krijgt en de uitsteeksels mischien in de weg zitten. Voor SLi zou ik iig fans op je kaart zetten of zorgen dat je een hele goede airflow hebt. Je kan altijd een stille zalman/ac koeler erop zetten van 20 euro.

Verder is de 7600GT zelf een uitstekende keuze.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus een goede airflow in mijn kast creëren. Ik zal rondkijken voor een 2e handse kaart.
De 7600GT is rond de 160 euro dus moet ik nog een maandje wachten als ik hem nieuw wil.
Mijn besluit staat nog niet helemaal vast, omdat ik niet weet hoe het zit met de pixelshaders van deze kaart. Veel games gebruiken dat dus wil ik wel een beetje klaar zijn. Ik heb veel geleerd nu van grafische kaarten en heb een duidelijker beeld dat het echt belangrijk is om een goede vga te hebben. Sli en crossfire gaat mij net iets te ver. Ik wil gewoon lekker kunnen gamen met mooi beeld.
Bedankt Tweakers voor de uitleg! _/-\o_

brock
Pagina: 1