Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TMobile smtpserver

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dimitrivisser
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:06
Ik heb een MDA Vario met TMobile pocket internet. Ik heb bij mijn emailinstellingen bij "uitgaande mail" mijn eigen smtpserver ingevuld dus: smtp.servernaam.nl:2525. Iets verderop heb ik in de instellingen "SSL-verbinding vereisen" en "Voor uitgaande email is verificatie vereist" ingevuld staan.
Maar wat ik hier ook invul, in de praktijk wordt mijn email altijd verstuurd door 2 TMobile smtpservers namelijk jes-fe1.zx.nl en jes-fe2.zx.nl. Als ik tenminste een GPRS verbinding heb met TMobile of een ander buitenlands GPRS netwerk.
Als ik een WIFI verbinding heb met mijn thuisnetwerkje gaat het wel goed.
Eerst dacht ik dat uitgaand verkeer over poort 25 gewoon werd doorgestuurd naar die stomme TMobileservers maar het gebruiken van een alternatieve poort heeft geen resultaat.
Het lijkt dus een instelling in de MDA Vario te zijn die ervoor zorgt dat bij een GPRS verbinding altijd de TMobileservers gebruikt worden.
Heeft iemand hier meer info over of een manier om dit toch te omzeilen ?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 22:44
Nee, T-mobile vangt gewoon al het uitgaande smtp verkeer op hun netwerk op en verstuurd dit via hun server.

Voor mensen die hetzelf willen regen lastig, maar voor de dummies is dit iedeaal, ze stellen de smtp server van hun provider in en toch wordt de mail netjes verzonden!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En waarom zou je de SMTP server van T-Mobile niet willen gebruiken?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ginz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:13:
En waarom zou je de SMTP server van T-Mobile niet willen gebruiken?
Omdat je meer controle hebt met je eigen server? Neem alleen al bijvoorbeeld SPF records waar je niet ook nog eens hun servers in wilt hebben etc ;)

* Erkens zit met hetzelfde "probleem"

• dimitrivisser
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:06
Ik heb dus wel die TMobileservers in m'n SPF records gezet. Het voordeel van een eigen server is dus bv dat je aan de hand van de logs kunt controleren of een berichtje daadwerkelijk is afgeleverd. Daarnaast bewaard mijn server alle uitgaande berichtjes. Door altijd dezelfde smtpservers te gebruiken heb ik een mooi overzicht van uitgaande mail.

Ik was een maandje geleden voor een paar weken in Rusland, St. Petersburg. Ik gebruikt daar als provider MTS. Berichtjes versturen ging perfect, geen foutmeldingen, er kwam niets retour. Dan ga je ervan uit dat alles in orde is. Het was daarnaast lekker snel met EDGE, beter dan dat GPRS van TMobile. Achteraf blijkt echter dat mijn verstuurde berichtjes nooit zijn aangekomen. Geen enkele. Ik gebruik het ding zakelijk, het wekenlang niet beantwoorden van mail kost me klanten. Als ik E 10 per MB betaal en daarnaast tijd besteed in mijn vakantie aan het sturen van mail aan klanten dan verwacht ik ook dat die mail aankomt. Ik weet ook niet welke smtpserver ik toen gebruikte. Die van TMobile ? Eentje van MTS ?

Het versturen van mail in Frankrijk ging trouwens afgelopen zomervakantie wel goed. Maar je kunt er zo dus niet zeker van zijn.

Het is zoiezo een beetje vreemd. Er zijn ook kabel en adsl providers die smtp via poort 25 omleiden. Maar het gebruiken van andere poorten dan 25 werkt dan wel. Bij TMobile dus niet. Ze kunnen toch niet alles omleiden ? Daarom dacht ik aan een instelling in de MDA Vario zelf.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Als je inbelt met het modem en via een telnet naar poort 2525 doet (naar smtpauth.rollernet.us bijv) dan pakt ie wel de juiste en niet die van T-Mobile. Het lijkt er dus idd op dat je Vario die :2525 niet snapt/gebruikt.

Misschien kapt WM2005 gewoon af op "25" en probeert ie het gewoon via poort 25. Verander de poort eens naar een andere poort en kijk of het dan wel werkt.. Rollerus gebruikt bijv. 587 & 465

Het moet werken, want versturen via Gmail SMTP werkt wel (probeer dat eens voor de gein uit of 't op die van jou ook doet)

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 25-01-2007 09:51 ]

Pvouput live

• scarface18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10-2024
Weet iemand nog of dit gewerkt heeft ?

ik zit namelijk met hetzelfde probleem doordat ik SPF aan heb staan en mn mail ongevraagd ondervangen word,

Vind het een zeer magere oplossing, externe clients zouden met de ingestelde server moeten verbinden en dan authenticeren via smtp-auth.
wat als de mailservers van t-mobile nu op een dns blocklist komen ( wat niet gek is aangezien ze dus alle e-mail accepteren vanaf gprs en dit relayen) dan word mijn mail die ik via pda stuur geblokkeerd en is er niets dat ik eraan kan doen.
Pagina: 1