Kapotte voedingen door HOGE netspanning???

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb deze maand al 3 voedingen versleten, :'(
Niet 3 x de zelfde maar toch 3 stuks.
Had er gelukkig nog een op voorraad, eergistern gekocht en vandaag nodig. :(
Elke voeding begon te piepen, en de condensatoren waren steeds stuk.

Ik dacht laten wel eens het stopcontact meten,
Dus Wisselspanning op mijn Multimeter gezet, en ~ 260 Volt. |:(
Toen ook maar even bij de TV beneden gemeten, ~ 278 Volt 8)7
Nou dat is dan weer fijne boel.

Weet iemand of dit de boosdoener is? ( want ik wil eigenlijk de schuldige aansprakelijk stellen voor geleden schade )

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit lijkt me een te hoog voltage op je netspanning. Neem eens contact op met je energieboer ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Mm dat is wel erg hoog. Zoals Arien Clay al zijn energieboer bellen

[ Voor 125% gewijzigd door MasterMike op 25-01-2007 00:54 ]

Verwijderd

Een ups-je kan alvast tijdelijk een oplossing bieden. Echter als de spanning steeds hoog blijft, is het mogelijk dat er binnenkort ook es wat anders sneuvelt dan je pc voeding.

Trek je tv es uit en meet dan eens opnieuw :) (dit is enkel zinvol indien het een crt betreft)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een normale netspanning is zo tussen de 220 ~ 240 Volt, dit is enigszins afhankelijk van onderandere de afstand naar het verdeel/tussen station. 260 ~ 270+ Volt is in iedergevaal veel te hoog, hiervoor zou ik, zoals gezegd, eens contact over opnemen met de energie maatschappij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Nou net even gebeld,

Jauh u spreekt met uw leverancier, maar wij zijn niet uw netwerk beheerder.
Okay geef me dan dat nummer maar ( koste al weer 5 euro's met die tarieven )
Maar voor we kunnen door sturen, moet er eerst een gekwalificeerde electriecien komen, om na te meten.
Okay, dus weer voor niks gebeld.

Dus ik bel mijn huis electriecien; Kun je ff komen meten??
Heel verhaal over dat er een marge is ( of ik dat niet weet ) en dat je met een ossiloscoop piek to piek meet en geen rms. ( Tja dat wist ik ook al toen ik op de middelbare school zat, daarom heb ik een MULTIMETER )
Kortom hij komt vandaag of morgen f fop de koffie :+

Maar nu het echte werk, wat als de spanning inderdaad zo hoog ligt als ik gemeten heb met mijn FLUKE.
Hoe kan ik dan de energie maatschappij / netwerk beheerder aansprakelijk stellen voor de geleden schade. ( want de afgelopen jaren hebben mijn TV's , PC's, en andere electronische apparatuur een kortere levensduur dan de gemiddelde gehad.

Verwijderd

Het probleem is dat je meot kunnen aantonen dat die verkorte levensduur inderdaad het gevolg is van te hoge spanning uit het stopcontact.

Als je dat kunt hardmaken, en je kunt aantonen wat het je gekost heeft valt er misschien wat te redden, maar als jij dat niet hard kunt maken zullen ze echt niet zo gemakkelijk over de brug komen met een zak geld...

Vraag overigens eens bij je buren of ze hetzelfde probleem hebben... hoe meer mensen hetzelfde probleem ondervinden, hoe makkelijker het wordt je gelijk (geld) te halen bij een bedrijf...
Pagina: 1