Toon posts:

2e SLI Kaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een DFI LanParty SLI-DR
1gb RAM

en ik wil SLI draaien met me DFI plank met 2 Asus 6600GT eXtreme's, het is namelijk wel een "SLI-DR" :p , maargoed. als ik me 2 kaarten in me plank rag krijg ik in de bios gewoon de dual 6600GT Support enabled te zien en SLI broadcast apenture: Auto. maar me Nvidia control panel ziet maar 1 kaart. ik draai gewoon xp pro sp2 met de laaste updates en heb ook de laatste drivers van nvidia.
what 2 do?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 00:40 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:47
Bij mij (P5ND2-Sli, 2x 6600GT) is het zo, dat zolang ik niks op mijn tweede kaart aansluit, hij ook niet wordt weergegeven in het nVidia control panel. Als Sli aanstaat geeft hij er sowieso maar 1 aan.
Misschien is het dat?

edit: Wat ik dus bedoel is dat SLi gewoon werkt, ook al wordt die 2e kaart niet aangegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Peenutzz op 25-01-2007 00:54 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-07 14:47
simpele vraag, maar zelfs deze worden soms vergeten..

heb je er wel een sli-bridge tussen zitten?

lekker laat trouwens om topic te openen :D

Verwijderd

Topicstarter
:P was de hele dag te lui om dat te doen..maargoed. er zit wel een SLI bridge tussen :D

Verwijderd

Topicstarter
Peenutzz schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:45:
Bij mij (P5ND2-Sli, 2x 6600GT) is het zo, dat zolang ik niks op mijn tweede kaart aansluit, hij ook niet wordt weergegeven in het nVidia control panel. Als Sli aanstaat geeft hij er sowieso maar 1 aan.
Misschien is het dat?
ik heb maar 1 beeldscherm :P
dus ik kan niks op die andere aansluiten

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 12:19
Heb je de jumpers op het moederbord verzet? tussen de 2 pci-e sloten in...

• Jird
  • Laatst online: 03-04 11:21
Misschien is het dat?

edit: Wat ik dus bedoel is dat SLi gewoon werkt, ook al wordt die 2e kaart niet aangegeven.
Je kunt aan een SLI opstelling maar 1 monitor aansluiten (tenminste, je kunt er wel meer aansluiten, maar er werkt er dan maar 1 :9 )

zoals Xiphias-Gladius als zei, heb je de jumpers verzet?
heb je de extra molex connector op het moederbord wel aangesloten?
heb je een voeding die het wel aan kan?
word de tweede kaart wel in je "hardware manager" herkend?

verder zou de search-knop alhier op het forum ook nog wel iets op kunnen leveren.....

tadaaa: [SLI] tweede kaart wordt niet herkend
(topic van mezelf, is een ander moederbord, staan wel een hoop handige tips in)

[ Voor 9% gewijzigd door Jird op 25-01-2007 19:57 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Topicstarter
Xiphias-Gladius schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:59:
Heb je de jumpers op het moederbord verzet? tussen de 2 pci-e sloten in...
mmm. thanx..ik ga dat effe proberen. maar niet nu...ben weer lui _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het dat?

bij mij is er zoiezo geen SLI want als ik er 1 draai in 3dmark haal ik evenveel dan als ik ze zogenaamd in SLI |:(

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Probeer dan eerst even die Jumper tussen je 6600Gt's te verzetten. Dan word SLi geactiveerd 8)7

Ik kan sinds je vorige reply:
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:24:
[...]

mmm. thanx..ik ga dat effe proberen. maar niet nu...ben weer lui _/-\o_
niet opmaken of je dat al gedaan hebt of niet.

• Peenutzz
Ik zal even wat duidelijker proberen te zijn:

Bij mij is de jumper zo'n rood kaartje met "dual video cards" en "single video card":
http://www.asus.nl/produc...227&model=558&modelmenu=1
Deze zit met de "dual" kant in het slot. Ik bouw het zaakje in, met SLi-bridge:
http://www.elitebastards....600gtbridge/slibridge.jpg
en schroef het vast. Molex naast het eerste PCI-e-slot niet vergeten.
Ik zet de computer aan, met 1 monitor aangesloten, en installeer windows. Dan de drivers van de GT's. Dan start ik opnieuw op en Windows zegt: "Dit systeem is juist geconfigureerd voor SLi, klik op dit bericht om SLi in te schakelen. Opnieuw opstarten is vereist". Dan doe ik rechtermuisknop -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> 6600GT.
Als ik daar dan kijk, zie ik maar 1 keer 6600GT aangegeven. Ik heb dus SLi nog niet ingeschakeld. Dan gaat de PC weer uit en sluit ik nog een monitor aan op de eerste kaart, en een TV op de tweede kaart. PC weer aan, weer rechtermuisknop -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> 6600GT en verrek: Er staan er ineens 2! Als ik de TV weer losmaak, heb ik ineens weer een videokaart minder volgens het nVidia panel. Apparaatbeheer geeft er overigens wel altijd twee aan.
Als ik SLi inschakel vallen de TV en de tweede monitor uit èn verdwijnt mijn 2e kaart, maar dat is volgens mij wel bekend :P .

Ik zou, zoals meer mensen zeggen kijken naar: molex, een of andere jumper, en ik zou de kaarten apart proberen, andere kaart in allebei de sloten, andere voeding proberen. Ik hoop voor je dat het niet de 'oplossing' uit Jird's topic is.. :|

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik wil niet vervelend doen maar met SLI kan je sowieso toch maar 1 scherm gebruiken?
(Tenzij je Alternate mode draait).

Vergelijk je scores eens met 1 en met 2 kaarten in 3dmark ofzow.
Volgens mij doe je gewoon alles goed.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Jird
Peenutzz schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:27:
Ik zou, zoals meer mensen zeggen kijken naar: molex, een of andere jumper, en ik zou de kaarten apart proberen, andere kaart in allebei de sloten, andere voeding proberen. Ik hoop voor je dat het niet de 'oplossing' uit Jird's topic is.. :|
hahaha, dat is inderdaad niet te hopen, maar daar gaan we voorlopig nog niet van uit. nog een hoop andere dingen om te proberen voor de TS. Ben benieuwd of hij er al wat aan heeft gedaan....

wat jou betreft, je kunt (zoals DJ_The_SP ook al melde) naar mijn weten geen 2 beeldschermen aansluiten op een SLI opstelling, laat staan 2 en een tv. wel gek dat je tweede kaart dan ook verdwijnt, vergelijk de scores van een single card opstelling eens met een dual card opstelling.

• Peenutzz
Er is bij mij duidelijk veel verschil tussen SLi en non-SLi, dus dat werkt gewoon.

Je kunt wel meerdere beeldschermen aansuiten, 4 in totaal, en die werken allemaal. Totdat SLi aan wordt gezet, dan werkt alleen de primaire monitor. De rest gaat op zwart. Windows zegt dan ook: "U merkt wellicht dat één of meerdere schermen uit zijn, blablabla...SLi....blablabla".

Bij mij werkt het naar behoren in ieder geval, nu de TS nog.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic kan gesloten worden..ik vind dat SLI gezeur wel leuk geweest. ik koop gewoon een leuke 7800 of 7900..veel leuker toch ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

En er is geen een keer gereplied op de door andere voorgestelde tests en oplossingen.
Dat heeft dus geen nut in het vervolg.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Jird
wat jij wil, het is in ieder geval goedkoper qua stroomconsumptie waarschijnlijk. succes met de verkoop van je oude kaartjes, zal nog niet echt meevallen gok ik.

Pagina: 1