Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

12 volt connector maken... hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken heb ik mijn rijbewijs en ben ik lekker aan het rond scheuren in de auto's van mijn ouders. Mijn pa heeft van zijn werk een Renault en mama een particulier Peugeotje... Aangezien ik eigenaar van een iPod ben heb ik laatst een FM transmitter gekocht zodat ik mijn iPod via de radio in de auto kan beluisteren. Bij mijn vader werkt dit perfect alleen werkt het niet in de Peugeot (106). Er zit namelijk geen 12volt aansluiting in. En nou heb ik die nodig voor de voeding :( Is het makkelijk om zo'n ding in je auto te maken? En waar kan je zo'n onderdeel kopen? Probeerde wat te googlen maar weet niet zo goed op welke termen ik moet zoeken. Ben echt een leek met auto's... :X

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Je kan toch gewoon een plug kopen voor in de sigarettenaansteker, daar komt 12 volt uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/01/i/06/3d/e3/64_1_b.JPG

Je zal alleen even moeten kijken wat voor stekkertje je erop moet hebben, wellicht is die te koop, anders moet je hem erop zetten.

Of bedoel je met 12v aansluiting die sigarettenaansteker aansluiting?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 19:53

Quintus

Eg wel! Dus....

^^^^ Denk het laatste

Koop bij de Halfords een verlengkabel voor bovenstaande 12v stekker en sluit die aan op het stroomsysteem van de auto.
kost iets van 5 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Quintus op 25-01-2007 01:04 ]

Unknown

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hij een beetje electronica- of auto onderdelenshop kan je die dingen zo kopen. Ze worden (heel simpel) (sigaretten-)aanstekerchassisdeel genoemt.

Ik zie dat je in je profiel o.a. Utrecht als woonplaats noemt. In Utrecht zit Radiocentrum electronica, die die dingen gewoon op voorraad heeft. En anders vind je ze bij een autoonderdelenzaak als Tielman in Nieuwegein of Brezan (landelijk vele vestigingen) zeker (of ze hebben hem binnen 2 dagen als het besteld moet worden).

[ Voor 63% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2007 09:09 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Quintus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:04:
^^^^ Denk het laatste

Koop bij de Halfords een verlengkabel voor bovenstaande 12v stekker en sluit die aan op het stroomsysteem van de auto.
kost iets van 5 euro.
ja dat bedoel ik... okay als halfords het verkoopt dan zit ik wel goed :)

stroomsystemen weet ik niets van maar daar kom wel uit denk ik :)

thanx...