Toon posts:

Sapphire Ati Radeon X1650 pro problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeTweakers.
Vandaag heb ik maar eens de stoute schoenen aangetrokken en heb een nieuwe videokaart gekocht voor mijn PC. Het gaat om een Sapphire Ati RadeonX1650Pro AGP 512 DDR.
Aangekomen thuis zette ik deze in mijn AGP slot en bij het starten kreeg ik gelijk geen beeld, dus ook niet in Dos zelf.
Nu heb ik natuurlijk zelf al enkele dingen gedaan:
- Voeding is pas vernieuwd met een 450 Watt voeding
- Bios geflashed
- AGPslot even flink uitgeblazen.
- In de Bios staat de onboard Videokaart op Auto, zodat hij automatisch deze uitschakeld, mocht ik een andere kaart erin steken.
- Met mijn vorige Videokaart had ik geen probleem en daar krijg ik ook gewoon beeld mee, dus de AGP slot zelf is ook niet defect.

Mijn vraag is of jullie mischien een oplossing voor mij hebben?
Videokaart:http://www.sapphiretech.com/ne/products/products_overview.php?gpid=162&grp=2
Mamaplank: http://www.asrock.com/mb/...Model=775Dual-915GL&s=775

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je je drivers eerst van je pc gesmeten mbv DriverCleaner vooraleer de graka te verwisselen? Zo niet, ouwe graka erin, drivers eraf gooien en nieuw kaartje inpluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik zojuist gedaan en wederom geen uitkomst. Heb tevens een keer de monitor gewoon aangesloten aan mijn onboard en Windows ingegaan. Daar ziet Windows wel dat er een grafische kaart gevonden is, maar wil hem daarna niet installeren.

Tevens geeft hij dus geen beeld al vanaf het begin, maar de pc start dus ondertussen wel gewoon door.

Verwijderd

extra voeding aangesloten op de videokaart?

de 512m b versie heeft extra voeding nodig volgens bronnen

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

zou het kunnen dat ie op pci-E/onboard ofzo staat in de bios? (zoekt naar pci, ipv agp)

[ Voor 17% gewijzigd door kless op 25-01-2007 00:45 ]

http://www.adf-hq.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet kunnen vinden in mijn Bios.
Het rare is dat mijn vorige AGP kaart, een Nvidia Geforce 4 TI4200, het wel gewoon deed.

Heb de extra voeding aangesloten. Fan draait ook gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 01:02 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je de mogelijkheid om dat beestje in een andere PC te testen?
Misschien is de kaart wel slecht, dat kan namelijk ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is getest in de winkel en daar deed hij het gewoon. Alleen het vreemde is, als ik de PC opstart, met de kaart in de sleuf en Monitor op mijn onboardkaart krijg ik het volgende te zien bij Apparaatbeheer.
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/4808/rotzooijf3.jpg
Terwijl het een AGPkaart is 8)7
Iemand nog ideeen !?

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
dat is wel vrij apart..
oftewel test m eens in een andere pc, je weet echt zeker dat het stiekem geen pci-e is?

mijn laatste foto's op flickr

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken en de enige oorzaak van mijn probleem lijkt toch dat Asrock AGP slot. Heb gelezen dat deze toch niet zo geweldig compatible is en dat het vaker problemen vormt. Eens kijken of ik deze AGp nog kan wisselen voor een PCI Express versie en kijken of het probleem daarbij verholpen is.

In elk geval bedankt!!!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mijn AGP kaart staat er ook gewoon PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0 hoor ;) Dat lijkt me vrij normaal.
Maar het is wel vreemd dat het niet werkt, mijn eerste idee, na alles wat je hebt geprobeerd, is ook dat het AGP slot van Asrock niet echt 100% goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog contact opnemen met Asrock om te zien of zij het vaker gehoord hebben en anders toch de winkel irriteren dat ik mijn kaart dan liever omruil naar PCI-E. Ik zal iedereen hier op de hoogte houden!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
ik heb jouw linkje even aangeklikt en heb gezien dat dit Asrock bordje een speciaal soort AGP-poort heeft.
het is een zogenaamde AGI-poort en daar kunnen niet alle videokaarten in.
bij Asrock kan je een lijstje downloaden waarin staat welke kaarten compatibel zijn met je moederbord.
ik heb ook een Asrock bordje en heb hetzelfde probleem.

Linkje naar Asrock VGA support list: http://www.asrock.com/mb/...Model=775Dual-915GL&s=775

[ Voor 12% gewijzigd door hensdesk op 28-01-2007 10:30 ]

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
ik denk dat je inderdaad pech hebt, ik heb zelfs geen ervaringen met het board die je hebt maar ik heb wel al vaker gelezen dat jou AGP slot niet alle agp vid kaartjes pakt. Dit probleem moet bij asrock bekend zijn want ik heb t al veel vaker gelezen. Dus ik zou voor een pci-e gaan ;) :*)

edit: hensdesk was net eerder. Mijn verhaal komt op de zijne neer. Ga dus met hem mee _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Cardo op 28-01-2007 10:29 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Pagina: 1