[XP] Windows XP Professional / Home: welke is sneller?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-03 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier op mijn pc , (een oude) zowel WIndows Media Center 2005, en WIndows XP SP2 op staan.

Mijn pc:

Packard Bell uit 2000,

AMD K6-II 450 Mhz. 8)7
200 MB RAM 8)7
120GB HDD, 3 partities. |:(
8MB 3D kaartje (onboard) 8)7
Oude MoBo. |:(

Nu, wil ik weten welke OS sneller is, windows HOME of WIndows Proffesional. Ik heb wel eens ergens gelezen dat XP Proffesional sneller is, maar is dat ook zo, want Pro zou meer functies hebben. Ik weet niet waaraan het ligt, maar Windows MCE is zooo sloom op mn PC, misschien omdat het op een niet Primaire partitie is geinstalleerd?

En zeg niet dat ik toe ben aan een nieuwe pc. :+ Mijn pc start windows Pro op, in 2 minuten. Na de 3e minuut is de processor weer stil en kan ik internetten, msn-en en gamen. Oow nee, gamen trekt ie niet. }:O

Thanks

Gulfstream G650

Verwijderd

Tjah, ik zou eerst eens kijken of je meer geheugen in je pc kunt plaatsen. Mocht dit geen optie zijn kun je met het programma nLite Windows aanpassen. Onnodige services en dergelijke kun je dan eruitslopen. Met goed zoekwerk en een beetje tijd moet het te doen zijn om XP soepel te laten werken. soepel als in: beter dan nu :+

Maar verwacht geen wonderen, 200MB aan geheugen is echt te weinig om XP soepel te laten lopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 23:18 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik zie niet in waarom xp pro sneller zou moeten zijn dan home? Het verschil zit em in functies niet in snelheid.

Beroeps brabander

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb even de hoofdletters uit je topictitel gehaald, dat komt zo schreeuwerig over.
Verder is lijkt mij het ook niet zo zeer een snelheidsverschil, dat komt geheel aan op wat je er op gaat draaien. XPHome mist een aantal functies waaronder de geavanceerde netwerkmogelijkheden maar verschil in performance heb ik nog nooit echt kunnen bemerken... Wel komen XPhome-installaties met enige regelmaat in de vorm van recoverycd's welke allerlei extra programmas mee (kunnen) installeren...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters