Toon posts:

Beamer overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik heb hier staan een Philips Hopper SV20 beamer. Met alle plezier gebruik van gemaakt. Vanavond heb ik rond half 7 nog een film gekeken op deze beamer en om 8 uur de beamer uitgezet. Echter toen ik om 9 uur vrij weinig te doen had dacht ik ajax - haarlem maar eens te gaan bekijken op m'n muur. Toen ik de beamer weer aanzette kreeg ik niet meer het gewenste beeld.

In eerste instantie dacht ik dat er iets fout gegaan was met het opstarten of dat de kabel niet goed zat, ik heb hem uitgezet en compleet af laten koelen en vervolgens alle kabels nog eens goed aangesloten en de beamer weer aangezet, helaas met hetzelfde resultaat. Ik heb de beamer nog eens uitgezet en aangezet ook zonder oplossing. Vervolgens heb ik hem weer uitgezet, stroom eraf gehaald en hem 1 uur uit laten staan in de hoop dat dit misschien oplossing zou geven, ook dit zonder resultaat. Ik heb de beamer opengeschroefd en de lamp bekeken, hier lijkt op het 1e gezicht niets mis mee, maar ik ben geen expert in deze dingen. Ik heb wat stof weggeblazen en hem later nog eens getest - no luck.

Bijgevoegd heb ik 2 foto's van hoe het beeld er nu uitziet, ik denk niet dat de lamp overleden is aangezien er naar mijn weten maar 2 soorten lampen zijn. èèn die er in 1 keer mee ophoudt en èèn die langzaam minder fel wordt.

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7262/a00677770dh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/501/a00688889ug.jpg

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank!

PS. het kan niet een storing in de kabel(s) zijn aangezien hij hetzelfde resultaat geeft zonder kabels erin.

Verwijderd

Lijkt er op dat je aansturing tot de lcd, lcd zelf heeft begeven. Wat een zeer dure grap kan zijn als je dit wilt laten maken. Voor die prijzen kan je meestal doorsparen en een nieuwe beamer gaan halen.
Zit er niet iets van een reset mode op of een Clean en restart mode?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:30:
Lijkt er op dat je aansturing tot de lcd, lcd zelf heeft begeven. Wat een zeer dure grap kan zijn als je dit wilt laten maken. Voor die prijzen kan je meestal doorsparen en een nieuwe beamer gaan halen.
Zit er niet iets van een reset mode op of een Clean en restart mode?
Ik heb zelf geen usermanual van het apparaat om dit op te zoeken, als iemand mij deze informatie kan verschaffen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Ik heb de beamer na dit verhaal nog eens aangezet met hetzelfde resultaat, ik heb wat zitten trommelen op dat ding en wat heen en weer geschud en ineens was het beeld weer normaal, ik stop m'n VGA kabel er weer in. Extend m'n monitor naar de beamer en hij doet het weer. Ik heb echter nog niet geprobeerd het apparaat weer uit te schakelen en aan te zetten, ik ga eerst nog een filmpje kijken want misschien is het wel de laatste keer en dan kijk ik morgen wel verder.

Bedankt alvast voor nog meer nuttige input :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
De lamp is in elk geval niet overleden, want je ziet gewoon een rechthoekig verlicht beeld. Dit voor een volgende keer dat je je dat afvraagt :)

Ik denk (en ik vermoed dat jij zelf dat idee ook wel hebt ;) ) dat er hier en daar wat contactjes los zaten.
Laat je de beamer altijd netjes stil staan tijdens het afkoelen? Dat moet namelijk wel, al was het alleen al dat je lamp daar veel langer door meegaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Schudden met een beamer zal ik zeker niet doen... veel kans er op dat je dus je lamp om zeep helpt en nog verder onderdelen evt van een printplaat losmaakt.

• TD-er
Ik bedoelde niet schudden, maar je ziet vaak zat dat mensen de stekker uit de beamer trekken (dus niet de fan de boel laten koelen als de lamp al uit staat) en gelijk in de tas stoppen. Dat soort dingen is vragen om problemen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:31:
Schudden met een beamer zal ik zeker niet doen... veel kans er op dat je dus je lamp om zeep helpt en nog verder onderdelen evt van een printplaat losmaakt.
Als ie geen beeld meer geeft dan is het soms de enige oplossing he ;) maar wacht dan wel tot de lamp is afgekoeld inderdaad.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:32:
De lamp is in elk geval niet overleden, want je ziet gewoon een rechthoekig verlicht beeld. Dit voor een volgende keer dat je je dat afvraagt :)

Ik denk (en ik vermoed dat jij zelf dat idee ook wel hebt ;) ) dat er hier en daar wat contactjes los zaten.
Laat je de beamer altijd netjes stil staan tijdens het afkoelen? Dat moet namelijk wel, al was het alleen al dat je lamp daar veel langer door meegaat.
Ja de beamer staat gewoon op m'n kamer op een plank aan de muur en zodra ik hem uitschakel doe ik er ook niets meer mee, die fan blijft hem ongeveer 5 minuten afkoelen. De stekker laat ik er ook eigenlijk altijd inzitten, neem aan dat dit geen probleem mag zijn? Voor de rest raak ik dat ding eigenlijk niet aan gebruik alleen de afstandsbediening alleen toen die er gisteren mee ophield heb ik er wat op zitten tikken enzo.

Verwijderd

Topicstarter
net de beamer weer aangezet, helaas met hetzelfde resultaat ;(

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:49:
net de beamer weer aangezet, helaas met hetzelfde resultaat ;(
Ik had een keer soortgelijk iets met gratis gekregen defecte portabele dvdspeler. Scherm gaf ook alleen strepen. Onder het mom van kapot is al kapot ding open geschroeft en toen kwam ik op de lcd controller een potmeter tegen. Even draaien en voila ik had weer beeld.

Misschien dat het bij jouw lcd-beamer? ook zo is dat die potmeter verschoven. Maar proberen @ own risk uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
zandpaddo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:15:
[...]

Ik had een keer soortgelijk iets met gratis gekregen defecte portabele dvdspeler. Scherm gaf ook alleen strepen. Onder het mom van kapot is al kapot ding open geschroeft en toen kwam ik op de lcd controller een potmeter tegen. Even draaien en voila ik had weer beeld.

Misschien dat het bij jouw lcd-beamer? ook zo is dat die potmeter verschoven. Maar proberen @ own risk uiteraard.
Ik zou het willen proberen maar ik heb geen idee waar de lcd controller zit en hoe een potmeter eruit zou moeten zien O-)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Ik zou het willen proberen maar ik heb geen idee waar de lcd controller zit en hoe een potmeter eruit zou moeten zien O-)
Potmeter is een variabele weerstand en ziet er vaak uit als een soort schroefje op een 3 bij 3 mm vierkantjemaar die zit dan op de printplaat gesoldeerd.

dit is een schets (2e is bovenaanzicht).
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/frits_moring/smd-sk/303.gif

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie.. ik ga het nog niet proberen aangezien de vorige eigenaar mij verteld heeft dit probleem vaker te hebben gezien (en mij bij de koop hiervan ingelicht hierover) echter was dit de 1e keer dat het gebeurde in 2 maanden. Het probleem is te verhelpen door constant te blijven switchen tussen data & video kanaal. Daarna is het beeld weer goed. Is dat dan toch dit potmeter? :)

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:34:
[...]
Het probleem is te verhelpen door constant te blijven switchen tussen data & video kanaal. Daarna is het beeld weer goed. Is dat dan toch dit potmeter? :)
Nee. lijkt me niet.
Eerder een los contactje, of chipje/condensator wat een beetje gaar kan zijn.

Pagina: 1