[Excel] exporteren - importeren

Pagina: 1
Acties:

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08-2025
Ik wil ten eerste een Tabel maken waarin (code, omschrijving, prijs e.d.) komen te staan. Deze gegevens worden elke keer in excel bijgewerkt. Is het mogelijk om deze gevens direct uit excel te kopieren als de opmaak van de tabel klaar is ?

Als dit zo ver werkt, Haal ik via een query verschillende rijen weer op via de unieke sleutel (code). Zo stel ik de inhoud op voor een pakbon.

Kan ik deze dan ook weer exporteren naar excel zodat deze gewoon kan worden geprint?

alvast bedankt!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Begin eens met vertellen naar/van welk programma of bestandsformaat je wilt exporteren, dat vereenvoudigt het geven van een nuttig antwoord aanzienlijk. :)

• extractor
Ik heb de gegevens in excel, maar mij lijkt het het makkelijkste als ik dit kan exporteren naar access omdat ik vanuit daat een betere database functie heb, maar gaat dit ?

Kan ik de gegevens die ik uit de query krijg uiteindelijk weer terug zetten naar excel?

• Master ray
  • Laatst online: 20-11-2023
Om je vraag te beantwoorden: Die mogelijkheid bestaat. de vraag is echter of je daar wel gebruik van wilt maken.

Excel staat natuurlijk wagenwijd voor veranderingen waardoor je heel eenvoudig inconsistenties kunt introduceren in je database (denk hierbij aan dubbele toewijzing van unieke keys, order toewijzen aan niet bestaande klatnummers etc.) Waarom zou je geen invoerveld in Access maken?

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36

Dido

heforshe

Eens met hierboven: het kan wel, maar de vraag is of je het moet willen.

Je hebt binnen Access prima mogelijkheden om een gebruiksvriendelijke invoer in elkaar te flansen, en printen kan ook meer dan uitstekend van daaruit.

Wat betekent mijn avatar?

• extractor
Het probleem is, de uitvoer is vanuit een ander programma en deze kan zijn tabellen alleen naar excel exporteren...

Dus zouden jullie toch kunnen zegge hoe ik dit zou moeten doen ?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

Is het geen optie om het excel bestand te koppelen ipv te importeren? Dan hoef je het bestand niet telkens opnieuw te importeren/plakken in Access.

Gegevens uit access zijn uiteraard prima weer te exporteren naar Excel met behulp van de export optie, maar de vraag is inderdaad of je dit moet willen.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1