OK, nog even op alle bovenstaande comments (thanks daarvoor).
1) Maartena: Nee, ik koop nog steeds oude games (voor mijn verzameling). Ik ben dol op classics en speel op dit moment System Shock 2 die ik met heel erg veel moeite draaiend heb gekregen op WinXP.
2) Superboer12: Het gaat om Windows games en geen Dos games (Dosbox heb ik natuurlijk al lang en gebruik ik ook wel eens)
3) Exuimtum: Huh?

Hoewel ik je antwoord wel kan begrijpen

. Natuurlijk installeer ik als basis OS op deze PC wederom WinXP (eventueel Vista). Linux is out of the question, ik ben gamer en gebruik mijn PC bijna alleen voor gaming. En classics blijven classics, zoals ik al schreef, ben ik nu System Shock 2 aan het spelen, dat ondanks zijn leeftijd een klaasieker is en blijft, graphics kan ik doorheen kijken (ondanks dat ik een vette 8800GTX plan en de daarbij passende games
ook ga spelen.
Ennuh, mijn PC zit gewoon achter een NAT dus zelfs als ik Win98SE draai en het dan zelfs in mijn hoofd haal om network enabled te gaan, dan nog ben ik voor weinig bang. Internetten ga ik er niet op doen, multi-player ga ik ook niet doen.
4) Hero Of Time: Kijk, jij begrijpt me

. Maar ook Virtual PC 2004 heb ik al geprobeerd maar is geen optie. Het is er niet voor bedoeld, en hardwareversnelling van 3D games werkt er niet onder.
5) Tweakernummer: Ik heb die gameslijst bekeken, maar de meeste genoemde games daar zijn gewoon dos games die je mijns inziens beter onder dosbox kunt draaien. Een paar van de genoemde games draaien gewoon onder WinXP dus daar zie ik geen toegevoegde waarde voor VPC. Mijn enige hoop is nog dat VPC2007 betere ondersteuning biedt voor de videokaart. Ik krijg alleen de beta maar niet gedownload van de MS site.
6) Jouke74: VMWare heb ik alleen over gelezen, maar biedt zo te zien niet veel anders dan VPC2004. Bijde virtual machines zijn gericht op het draaien van business applicaties, en ik zoek naar een oplossing die de grafische engine van Win98 emuleert.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 26-01-2007 11:53
]