Vraagje over Dell PowerEdge 2900

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Ten eerste, als je er geen hebt kun je waarschijnlijk niet antwoorden..

Voor diegene die er wel een heeft(gezien)..
Ik ben van plan er een aan te schaffen, maar er zijn 1 ding waar ik geen wijs uit kan worden:

1 Zit de sas/sata backplate op de 4 poorts sata controller aangesloten ? Zo ja, zijn dan alle 8 disken te benaderen via de 4 poorst sata controller ?

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:04
DukeBox schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:32:
Ten eerste, als je er geen hebt kun je waarschijnlijk niet antwoorden..

Voor diegene die er wel een heeft(gezien)..
Ik ben van plan er een aan te schaffen, maar er zijn 1 ding waar ik geen wijs uit kan worden:

1 Zit de sas/sata backplate op de 4 poorts sata controller aangesloten ? Zo ja, zijn dan alle 8 disken te benaderen via de 4 poorst sata controller ?
Een SAS backplane kan alleen op een SAS controller aan worden gesloten. Een Sata backplane kan op zowel een SAS als een Sata controller worden aangesloten, al hebben niet alle Sata Raidkaarten ondersteuning.

Bij de 2900 kan je met een gerust hard een SAS backplane nemen en een SAS controller. De Perc 5i heeft weliswaar 2 aansluitingen maar is 8 poorts. Gewoon een kwestie van kabel met 4 connectoren.

Op eBay vind je deze kaarten voor rond de 138 euro, ik weet niet wat ze bij Dell kosten.

En nee, ik heb geen PE 2900 en nog nooit gezien :P

edit:

Nu wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hardware Junk op 24-01-2007 21:47 . Reden: logipech ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Er zit standaard geen perc in, (ik weet dat ik dan geen raid kan) maar vroeg me af of het wel met de standaard sas controller kan. Blijkbaar wel..
Overigens ga ik wel kijken of ik die perc erbij kan krijgen, op de US dell site zijn er leuke special offers, perc raid + 0$.. en volgens de laatste koers is 0$ ook 0€ ;)