JS statement als output, eval()?

Pagina: 1
Acties:

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41
Ben bezig met een ajax website waaronder formulier validatie. Nu heb ik een vies scriptje geschreven dat bv. als output in PHP een echo geeft van

document.getElementById('help').innerHTML = 'Gegevens onjuist'

Dit wordt op de pagina opgevangen via Ajax en dan middels een eval() uitgevoerd. Het werkt, maar ik krijg wel een javascript fout, nederlandstalige Firefox: onjuist gevormd.

Is hier een mooiere oplossing voor? Ik heb al gezocht op tweakers / google maar ik ben bang dat ik toch met DOM aan de gang moet en daar ben ik nog geen held in. Is er in javascript niet zo iets als exec()?

.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:50

orf

echo gewoon 'Gegevens onjuist' en zet dit na het ophalen in je element:

document.getElementById('help').innerHTML = xmlHttp.responseText;

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41
Per actie kunnen er meerdere gegevens onjuist zijn. Bij een formulier van bv. 10 velden kan dus 10 keer zo'n statement terug gegeven worden. Vandaar de oplossing die ik bedacht had. Maar om nu bij iedere "foute" input een javascript error te genereren gaat mij iets te ver!

.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:50

orf

Dan kun je beter gebruik maken van bijvoorbeeld json gebruiken of je verschillende berichten in xml zetten.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit wordt op de pagina opgevangen via Ajax en dan middels een eval() uitgevoerd. Het werkt, maar ik krijg wel een javascript fout, nederlandstalige Firefox: onjuist gevormd.
Kan je er dan niet gewoon voor zorgen dat je correcte Javascript output? Dat is immers de bron van het probleem.