Memcontroller kapot of moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Gezien ik de laatste tijd nogal wat problemen had met fouten qua geheugen heb ik eens memtest86+ losgelaten op mijn systeem. Gevolg: rond 2 geheugenadressen massas fouten, dus ff lekker de geheugenlat waar dat op gearesseerd werd eruit gewipt. Echter toen ik de overige latjes nog eens apart testte kreeg ik ook constant fouten bij "moving inversions 32 bit patterns", telkens bij dezelfde adressen(ergens bij 0MB, dan eens bij 0,6 MB, dan eens bj 128 MB en 256 MB).. Dus viel mijn gedacht op het feit dat mss mij geheugencontroller kapot was. Weten jullie mss nog een andere reden?

Specs:
AMD Athlon64 3000+
ASUS A8N-32 SLI
2x256 MB Corsair
2x512 TwinMos (1 lat hiervn was defect)

Ik gebruik verder geen overclocking.

Verwijderd

misschien gewoon incompatible geheugen??? sla de qvl van je mobo er eens op na

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 17:42

robdejongNL

Bite me

en mocht de memcontroller kapot zijn, dan is dus je processor kapot. (memorycontroller zit bij AMD in de de proc) maar inderdaad, kijk eerst even naar de QVL

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis sowieso alle timings van de betreffende latjes. Niet dat het een enorm probleem hoeft te zijn, maar toch...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Is het laatste waar ik van uit ga, maar is altijd een mogelijkheid. <Dat de memory controller defecft is>

Geheugenproblemen zijn veel voorkomend, hoe staan de latencies, in het bios ?Anders deze wat "losser" zetten, mogelijk heb je dan geen problemen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 10:47 ]

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
check inderdaad eerst even de QVL van je moederbord, ik kan me niet herinneren dat ASUS daar ook Twinmos tussen heeft staan (heb zelf ook een ASUS bord) maar daar kan ik me in vergissen. zijn alle repen geheugen ook van dezelfde snelheid? verder..... als je toch naar de timings gaat kijken (wat zeker ook een aanrader is) kijk dan ook gelijk even naar de "command rate". deze moet op 2t of t2 staan.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
bedankt voor jullie reacties, ondertussen heb ik het probleem al opgelost: het was het eeuwige probleem met de A8N-32 SLI: USB Legacy support. Ik heb een G15 keyboard en dual boot dus had ik dat aangezet om te kunnen selecteren tijdens boot, maar dat gaf dus probemen. Toen ik het uitzette liepen alle testen zonder errors.
Pagina: 1