Toon posts:

Status: Network cable unplugged.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met dit vaag probleem? :(
Ik wil mijn lap met mijn pc verbinden.
Kaarten zitten erin, ip config gedaan, kabels zitten erin, maaaaarrrr...
Op m'n lap krijg ik verbinding voor ongeveer 30 sec. daarna disconnected :( (melding status: Network cable unplugged) en op mijn pc wordt ik er al na 1 sec. uitgekicked en ik krijg dezelfde status als hierboven.

Kan iemand mij aub helpen, ik heb alles geprobeerd, maar ik wordt er nu echt ZIEK :? van.

Thanx

CheMiez

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wat standaard-opmerkingen :
- Rechttoe-rechtaan kabeltje tussen beide gebruikt i.p.v. kruis-kabeltje ?
- Zelf kabeltje gemaakt en niet de paren goed verbonden (de paren zitten op pinnentjes 1&2, 3&6 !, 4&5, 7&8) ?
- Een kaart is 10 Mbps, de andere 100 Mbps en de 100 staat op auto-detect (gaat soms wel eens mis) ?
- Een van de twee kaarten probeert full-duplex te doen terwijl de andere dat niet snapt ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toevallig een Dell laptop met Windows 2000?

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Of misschien kabel zelf gemaakt en de eind-isolatie niet netjes gestript maar met een aansteker eraf gebrand?

Wil nog wel eens misgaan met signaal doorvoer door een half gesmolten kabel (kern).. |:(

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Het inderdaad een Dell met windows2000.
Is dit probleem bekend? Kan Dell dit niet goed aan ofzo?
Ik vind het gewoon supervaag....
Alles komt uit de winkel, ik heb niets zelf lopen knutselen.
De laptop kaart is een Dynalink 10/100 en in m'n computer een Sitecom pci 10/100.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nieuwste drivers al geprobeerd? Service Pack 1 geinstalleerd?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wat voor kabel gebruik je?
Is dat een crosslink of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Service Pack 1 staat er inderdaad nog niet op. Duurt een beetje lang met downloaden met zo'n bagger casemakabel verbinding. Zou het hieraan kunnen liggen dan? Hmmm :?

Volgens mij crosscable. Hij zat bij die Sitecom Ethernetkaart.
Welke soorten verschillen zitten er bij een UTP-kabel??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij had hetzelfde probleem op z'n werk. Ook op een Dell laptop met Windows 2000, zogauw die error kwam ging zelfs het ledje op de netwerkkaart uit.
Ik dacht dat ie hem teruggestuurd had.

• mvdejong

mvdejong

Op zondag 04 februari 2001 11:43 schreef chemiez2001 het volgende:
Volgens mij crosscable. Hij zat bij die Sitecom Ethernetkaart.
Welke soorten verschillen zitten er bij een UTP-kabel??
Mijn gok is dat bij een netwerk-kaart standaard een rechttoe-rechtaan patch-kabel zit. Die is bedoeld om de kaart op een hub aan te sluiten.
Controle : als je de beide connectoren naast elkaar houdt, dan zitten alle 8 de kabeltjes op dezelfde plaats.
Om een PC<->PC koppeling te doen heb je een kruis-kabeltje nodig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Hey, volgens mij heb je gelijk. :) Ik ga het meteen thuis uitproberen als ik klaar ben met werken. Ik hoop dat het lukt.
Zoals jullie hebben gemerkt is dit m'n allereerste netwerk die ik aan het opzetten ben, het is gewoon triest ;( dat het niet lukt |:(
Ik ben vanaf de commodore/MSX tijd bezig met computers (daarna XT, AT, 486).

Ik wil IEDEREEN bedanken voor de suggesties. Mochten er nog meer mensen suggesties hebben, ALTIJD welkom! :)

THANX! B-)

CheMiez

• mvdejong

mvdejong

Op zondag 04 februari 2001 14:28 schreef chemiez2001 het volgende:
Zoals jullie hebben gemerkt is dit m'n allereerste netwerk die ik aan het opzetten ben, het is gewoon triest ;( dat het niet lukt |:(
CheMiez
Niet echt triest, leerzaam !
Als het de eerste keer direct lukt, dan heb je weinig geleerd, terwijl je nu toch het een en ander aan kennis en hopelijk ook inzicht hebt vergaard.

• mvdejong

mvdejong

Op zaterdag 03 februari 2001 21:54 schreef Dragon_Lee het volgende:
Of misschien kabel zelf gemaakt en de eind-isolatie niet netjes gestript maar met een aansteker eraf gebrand?

Wil nog wel eens misgaan met signaal doorvoer door een half gesmolten kabel (kern).. |:(
Trouwens, Dragon_Lee, als je UTP-connectoren aanzet moet je NIET strippen, het is nergens voor nodig (de clips in de connector komen er wel doorheen), maar je loopt ook het risico op beschadiging van de zwakke core en je kabel-kleuren zijn minder goed herkenbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad mvdeJong, ik heb er veel van opgestoken.
Ik heb het probleem in ieder geval gevonden. Eigenlijk hardstikke simpel.
Het was inderdaad de verkeerde kabel.
Ik had een crosscable nodig en ik had UTP.
Gister die UTP bij m'n neef in z'n HUB gepropt en ja hoor gelijk verbinding! :)

Ga later gelijk een HUB aanschaffen, want dat is wel handig. *D

Ik wil nog maals iedereen bedanken voor jullie hulp. THANX! :) (mvdejong, bedankt voor de doorslaggevende tip!)

CheMiez aka Chemisch

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 05 februari 2001 10:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Trouwens, Dragon_Lee, als je UTP-connectoren aanzet moet je NIET strippen, het is nergens voor nodig (de clips in de connector komen er wel doorheen), maar je loopt ook het risico op beschadiging van de zwakke core en je kabel-kleuren zijn minder goed herkenbaar.
Als jij die utp niet stript vraag ik me toch af hoe jij die draad met isolatie diep genoeg in die rj45 stekker geramt krijgt..

• mvdejong

mvdejong

Op maandag 05 februari 2001 11:42 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Als jij die utp niet stript vraag ik me toch af hoe jij die draad met isolatie diep genoeg in die rj45 stekker geramt krijgt..
Nog nooit problemen gehad om de draadjes, isolatie en al, helemaal tot het uiteinde van de connector erin te krijgen, sluit aan maar klemt niet. Toch een verschil in het merk van de UTP-connectoren ?

Verwijderd

Die utp kabel hoeft inderdaad NIET gestript te worden, de connector heeft zo'n constructie dat als je de kabeltjes er netjes inschuift hij automatisch insnijd en zo de aders pakt... moet je je networking essentials maar eens lezen of een hobby boek kopen...
Pagina: 1