Faillissement van FunPrice Computers B.V.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.877 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van het faillissement van FunPrice Computers B.V., en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen, om alles wat met de problemen van deze firma te maken heeft te bespreken, dit naar aanleiding van een groot aantal surveys in de Shop Survey van deze shop.

Het telefoonnummer van de curator luidt: 0594 - 587222

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
Volgens het Dagblad van het Noorden is de naam van de curator:
Mr. Johan Hielkema uit Leek

Het failliesement is overigens aangevraag door het moederbedrijf van Funprice, Hocomp.

Wel raar vind ik dat de website nog altijd actief is en dat er zo te zien ook nog gewoon besteld kan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door BasKrie op 24-01-2007 22:51 . Reden: Foutieve naam van moederbedrijf genoemd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjansen73
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2023
Wellicht zijn het 2 verschillende b.v.'s internetschop en de echte winkels.
Neemt niet weg dat het nog steeds vreemd blijft.

Idd de moedermaatschappij heeft faillisement aangevraagd en gekregen. Zij leverden alle onderdelen aan bij funprice en dachten hun geld niet meer te kunnen krijgen. Ga er dus maar van uit dat er maar 2 groepen met gedupeerden zijn: De klanten en het personeel.
Denk dat de laatste groep het grootste probleem heeft.....

Nog even een vraag: Weet er al iemand hoe je de systemen ter reparatie kan terugkrijgen? Want afhalen lukt niet meer 8)7
Hoorde dat er hiervoor al diverse aangiftes waren gedaan maar helpt dat uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
Vandaar dat de rolluiken dicht waren toen ik afgelopen vrijdagmiddag wat losse onderdelen wilde halen. Ik heb een aantal maanden geleden trouwens gehoord dat Funprice over is genomen door Norrod, maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
edit:
Ik lees bij de shopsurvey dat Norrod en Funprice onder dezelfde holding vallen. Iemand enig idee wat hier nu van waar is?

Ik vind het best jammer dat ze niet meer bestaan, ik vond de technische kennis van het personeel namelijk erg goed in tegenstelling tot het personeel bij Norrod.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenTheStig op 29-01-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:00
Boktor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:18:
Vandaar dat de rolluiken dicht waren toen ik afgelopen vrijdagmiddag wat losse onderdelen wilde halen. Ik heb een aantal maanden geleden trouwens gehoord dat Funprice over is genomen door Norrod, maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
edit:
Ik lees bij de shopsurvey dat Norrod en Funprice onder dezelfde holding vallen. Iemand enig idee wat hier nu van waar is?

Ik vind het best jammer dat ze niet meer bestaan, ik vond de technische kennis van het personeel namelijk erg goed in tegenstelling tot het personeel bij Norrod.
nieuws: Norrod en Funprice samen onder één holding

asjeblieft

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

damn funprice failliet toch wel een bedrijf wat al jaren in de tweaker wereld bekend was volgens mij. Grote hal op de HCC enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hmm, wat ik wel apart vind is dat ik dit lees en denk, Jammer Funprice was toch altijd mijn vast PC winkel.. en verbaas me er daarna over dat ik net gewoon netjes de 'nieuwsbrief' binnen krijg dus wat is nou precies failliet..? De winkel's of de webshop (of beide..?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:19

Leejow(saait)

Blater

bobje1986 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:58:
Hmm, wat ik wel apart vind is dat ik dit lees en denk, Jammer Funprice was toch altijd mijn vast PC winkel.. en verbaas me er daarna over dat ik net gewoon netjes de 'nieuwsbrief' binnen krijg dus wat is nou precies failliet..? De winkel's of de webshop (of beide..?!)
De winkels zijn failliet. Ik denk dat de funprice webshop nog met norrod voorraad levend gehouden zal worde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32

Gaitman

The Real One

Nog wat intressante quotes van http://forum.trosradar.nl...s=0&postorder=asc&start=0
Geplaatst op 30 Jan 2007 11:48 door computersletje
hey,

Funprice is idd failliet (ben ex medewerker)
De funprice website is overgenomen door een ander bedrijf, dit houd in dat je dus NIET je geld kwijt bent als je nu iets besteld, of dat je het nooit krijgt.. je kunt het alleen niet afhalen in 1 van de winkels, als je daar je bestelling reeds hebt staan of aanbetaald hebt moet je inderdaad contact opnemen met een curator.. vervelend maarja..

succes allen ;)
Geplaatst op 31 Jan 2007 09:16 door computersletje
hey,

De mederwerkers wisten hier niets vanaf, anders was ik ook niet een maand lang voor de kat zijn viool gaan werken.. wij kregen dit zelf op die maandag morgen onverwachts te horen..
Of de reparatie computers in het bezit zijn van de curator dat weet ik niet, ik weet wel dat norrod een hele hoop van de nieuwe spullen in de fillialen "overgekocht" heeft.
Het nummer van de curator staat hierboven al ergens vermeld (ben hier netjes geholpen!), het nummer van funprice staat op funprice.nl.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

MVG
Geplaatst op 29 Jan 2007 15:30 door andrev:
Een van U gaf aan dat geld overgeboekt naar een failiete crediteur wegggegooid geld zou zijn. dat is het niet. Ik heb ooit eens precies het zelfde megemaakt en middel seen standaard debiteur(een oude leverancier) in telebanking betaald die faiiliet was en precies dezelfde naam droeg als degene aan wie ik moest betalen. Embarassed Uit ervaring kan u dan ook vertellen dat de curator geen recht heeft onrechtmatige betalingen te accepteren. De curator mag alleen betalingen behouden die
a) voor faillisemtsdatum zijn gedaan.
b) betalingen na faillisements datum gedaan, maar dan wel rechtmatig, dus aan de hand van geleverde goederen bijvoorbeeld voor failllisement.

De curator heeft in mijn geval dan ook keurig terugbetaald.

Het lijkt me dan ook niet dat betlingen gedaan aan de hand van een niet gesloten postorder rechtmatig zijn ontvangen. men moet dit zeker terug kunnen krijgen. De curator is verantwoordelijk voor zakelijk verkeer van funprice van af faillisementssdatum. het kan ook zijn dat de postorder gewoon doordraait en dus ook uitleverd, terwijl ondertussen naar een koper wordt gezocht. Op deze wijze heeft de curator nog een bedrijf(van waarde) te verkopen.

Goederen
Alle goederen geleverd voor faillisementsdatum valen binnen de failliete boedel, ten zij conform de richtlijnen geleverd is met
eigendomsvoorbehoud.
Goederen in reparatie vallen niet onder geleverde goederen. Deze goederen waren en zijn uw eigendom. U heeft dus als enige recht op deze goederen, en de curator mag ze niet verkopen(binnen een bepaalde termijn). Hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken. U dient zich binnen de korts mogelijke termijn te melden bij de Curator, voordat deze is overgegaan tot verkopen van de algehele boedel, waartoe hij binnen enkele dagen of weken na faillisement zal overgaan. Hoe ?
De curator is meestal bijzonder druk, hij is verantwoordelijk en moet alles inzake het faillisement regelen(meestal heeft hij meerdere lopende zaken tegelijk), telefonisch bereiken zal waarschijnlijk ZSM aangetekend schrijven naar de curator met bewijs dat het product uw eigendom is, en niet als onderdeel van de boedel verkocht mag worden, aangevuld met details waar ze het product kunnen vinden, vestiging? rma nr? etc. zorg dat hij of zijn assistenten u goed kunnen bereiken alle tel nrs die u heeft etc.

Ik zag dat de winkel arnhem al leeg is. Mogelijk is de boedel dus al verkocht. Ik heb zelf dversen boedels van computerwinkels gekocht. De curator heeft bij mij (meestal)nog een termijn bedongen warop hij nog goederen kon terugclaimen met correctie in de aankoopprijs. Claims als gevolg van nader ontvangen eigendomsvoorbehoud.

U staat er van te kijken hoeveel klanten geen beroep doen bij de curator, en waarvan hun reparatiepc dus na het verstrijken van de termijn(en) in handen valt van de opkoper.

Advies, benader de curator op juiste respectvolle manier, accepteer een assistent, timmer schriftelijk dicht, handel snel & duidelijk etc., en u heeft een zeer grote kans op succes! Aangeven dat u het zweet is uitgebroken omtrent uw data, kan vast hgeen kwaad. De curator is er om de belangen van alle schuldeisers eerlijk te behartigen . ook die van U! Smile

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Officiële berichtgeving vanuit FunPrice.com

De webactiviteiten van FunPrice Media b.v. zijn overgenomen door de webwinkel Funprice.com. Funprice.com zal de garantieafhandelingen overnemen en afwikkelen zonder extra bijkomende kosten. Artikelen kunnen gestuurd worden naar Postbus 5005, 9700 GA Groningen, o.v.v. Afdeling Service.

Vor meer vragen kun je mailen met mailto:sales@funprice.nl

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:31
Sinds vandaag (1 juni 08) is de webshop van funprice.nl en funprice.com offline. Ik hoop niet dat dit iets met het faillissement te maken heeft.

Heeft iemand wellicht meer informatie? Volgens eerdere berichten zouden de internetshops buiten het faillissement worden gehouden.

Ik heb er namelijk een bestelling van een aardig bedrag vooruit betaald, en deze moet nog geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelissuh schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:59:
Sinds vandaag (1 juni 08) is de webshop van funprice.nl en funprice.com offline. Ik hoop niet dat dit iets met het faillissement te maken heeft.

Heeft iemand wellicht meer informatie? Volgens eerdere berichten zouden de internetshops buiten het faillissement worden gehouden.

Ik heb er namelijk een bestelling van een aardig bedrag vooruit betaald, en deze moet nog geleverd worden.
ik denk dat je echt moet wachten tot morgen. dan direct bellen en zo nodig een advocaat in handen moet nemen mocht er wel een faissement zijn. Je hebt alleen enorme pech als de belastingdienst er achter zit. Die geeft niets aan derden. Pas als ze zelf alles hebben gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit soort topics tegenwoordig in SF thuishoort, verplaats ik hem daarheen. Laten we hopen dat het een technisch mankement betreft, maar mocht er meer aan de hand zijn dan kan dat hier besproken worden.

Nog even voor de duidelijkheid: Hou het bij de feiten, we willen hier geen gespeculeer over eventuele problemen etc.

Edit: Bij nader inzien was de kick natuurlijk al een speculatie van jewelste. Dit topic gaat dicht, tot er verdere berichten zijn. Mocht iemand meer weten, dan kan er altijd contact opgenomen worden met de een van de SF mods om dit topic te heropenen :)

Edit2: Site is weer online, dus niks aan de hand. Topic is bij deze dus ook weer open mocht er om wat voor reden dan ook nog wat te bespreken zijn omtrent het originele faillissement.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 02-06-2008 16:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had verwacht dat funprice al eerder failliet zou gaan, omdat ze een slechte computerwinkel zijn. Ze hebben na een slecht gesprek een keer toegegeven dat ze mij hebben opgelicht. Daarbij zeiden ze ook dat het de manier was waarop ze zaken doen met klanten. Jammer dat er meer mensen gedupeerd zijn door funprice. Leuk om te vermelden dat ze wel een keer de HCC-dagen hoofdsponsor zijn geweest. Het jaar daarop hoorde ik heel weinig van ze op de HCC-dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is de website nu inmiddels van funprice offline. Ik kan er niet meer bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat komt doordat ze begin 2007 al failliet zijn gegaan en je een oud topic hebt opgetrommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
deze koe is wel heel erg oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De webshop is toen doorgestart en die is op het moment inderdaad niet te bereiken. Dat is echter nog geen reden om op zo'n manier dit topic omhoog te schoppen. Met zo'n totaal niets toevoegende sneer.

Websites kunnen best af en toe eens niet bereikbaar zijn, dat is nog geen aanleiding om hier te gaan speculeren over een faillissement. Een half jaar geleden bleek dat ook gewoon een storm in een glas water.

Aangezien ik niet verwacht dat er nog nuttige bijdragen zullen volgen aangaande het oorspronkelijke faillissement en om verdere speculatie te voorkomen gaat dit topic op slot. Als iemand meer informatie heeft over het offline zijn van de website van funprice dan zouden we het op prijs stellen als dat werd doorgegeven aan de crew. Zodat we indien nodig daar een topic voor kunnen starten. Hier in SF speculeren omtrent de oorzaak is in elk geval niet de bedoeling.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.