Back up maken van een laptop harde schijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over het back up maken van een hele harde schijf van een laptop. Ik heb sindskort een Acer laptop aangeschaft en wil graag een back up maken van de hele harde schijf. Reden voor dit is dat de huidige harde schijf niet erg graag is, 60GB. Ik wil later uitbreiden naar 120GB. Bovendien wordt er geen Windows XP CD bij de aanschaf geleverd. Windows XP installatie bestanden zijn opgeslagen in een verborgen partitie. Ik kan geen back up maken van deze verborgen partitie omdat deze geen station letter heeft.
Mijn vraag is: welke back up programma is in staat een back up van de hele harde schijf te maken (onder Windows of DOS)? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een backup? Van voorgeinstalleerde troep??? Ik adviseer je een herinstallatie te doen. Vaak wordt er standaard software opgezet. De XP cd zou je officieel erbij moeten krijgen... Je betaald voor de licentie, en dan hoor je ook over de media te beschikken. Stel dat je al je partities verwijderd zou je niet opnieuw kunnen installeren.

Een hidden partitie is echt wel te benaderen, maar volgens mij heb je onze vriend google nog niet gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 13:19
probeer anders eens met een knoppix schijfje. vanuit linux kun je het wel benaderen denk ik.. als je zorgt dat je andere pc aanstaat kun je de bestanden vanaf je laptop met knoppix draaiende kopieren naar je andere pc..

succes..

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Acronis True Image _O_ heeft hier nog nooit gefaald :D, en heeft ook een optie om nog voordat Windows start op een key te drukken (F11 ofzo?) zodat Acronis laad en je een backup kan terugzetten. Dit is zeerhandig voor als je windows gecrashed is.

Of Norton Ghost, maar die is duurder en trager. Tenminste dat zijn mijn ervaringen ermee. Ik vond de versie vanaf CD nogal traag opstarten e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

^^ Hier ook. Verder simpel te vinden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Er zat geen installaite Windows XP CD bij. De doos was geseald. Ik denk dat men de kosten laag wil houden door geen CD toe te voegen maar slechts de bestanden in een verborgen partitie op te slaan.
Ik ben niet bekend met KNOPPIX. Het lijkt mij ingewkkeld dat je de pc aan moet sluiten met de laptop om hier de back up te maken.
Ik zal Acronis True Image proberen. Ik had Ghost 2003 geprobeerd maar die gaf aan dat het niet mogelijk was een image te maken van de hele harde schijf waar ook de OS draait.(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

niet gezocht zie posts hierboven, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.