Wii via USB dongle (PC) op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb eindelijk een Wii weten te bemachtigen en hoopte middels mijn Wifi USB dongle, aangesloten op een pc met XP, op internet te komen. Al mijn apparatuur is wired (behalve de Wii ;)). Ik verwachtte dat ik de Wifi dongle simpel als accespoint kon laten fungeren, door internet delen aan te vinken (bij eigenschappen van de netwerkadapter). Dit is mislukt; ik kreeg geen draadloos netwerk.

Hoe kan ik de Wii op internet krijgen met een USB Wifi dongle?

De USB dongle is van het *kuch* welbekende *kuch* merk LevelOne, type WNC-0301USB v3.0. De Wii heeft embedded Wifi.

• deavatar
schopje

• deavatar
*grote schop*

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je een verbindingsbrug gemaakt bij netwerkverbindingne?
(wired en wireless selecteren > rechtsklikken > verbindingsbrug maken)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 13:33
Je moet je dongle nog even in Ad-Hoc mode zetten.

'Eigenschappen' --> knopje 'Configureren' (boven de protocollenlijst in het venster 'Eigenschappen') --> tabbladje 'Geavanceerd' en daar in de lijst zoeken naar Ad-Hoc.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als de TS, ik krijg mijn Wii ook niet online. Ik heb een E-tech USB dongle voor m'n wifi aan mijn pc aangesloten. De Wii blijft foutmeldingen uitspugen dat hij geen accespoint kan vinden terwijl hij in het menu aangeeft dat hij hem wel kan vinden.

Ik heb het met een verbindingsbrug geprobeert en mijn dongle in ad-hoc gezet maar niks helpt. Ben hier nu ook al een paar uur mee bezig en word er behoorlijk tureluurs van.

Dit zijn de instellingen:

PC: 192.168.2.100
Router: 192.168.2.1
Subnet: 255.255.255.0
Wii: 192.168.2.111

Zie ik wat over het hoofd?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Voor zover ik weet werkt de Wii niet met Ad-hoc netwerken. Je zult een access point moeten aanschaffen of de officiele Nintendo Wifi stick of een andere Wifi adapter die je in Access Point mode kunt zetten (en dat zijn er maar zeer weinig).

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Nvidiot schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:20:
Voor zover ik weet werkt de Wii niet met Ad-hoc netwerken. Je zult een access point moeten aanschaffen of de officiele Nintendo Wifi stick of een andere Wifi adapter die je in Access Point mode kunt zetten (en dat zijn er maar zeer weinig).
Ik kan mijn USB dongle ook op infrastructure zetten.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 13:16
Zelfde probleem hier. heb nu UTP-->USB connector gekocht en de WII is bedraad aangesloten op het internet.
kabel was gelukkig al weggewerkt onder de vloer dus je ziet er niks van.

Verwijderd

Major Pain sld schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:43:
Zelfde probleem hier. heb nu UTP-->USB connector gekocht en de WII is bedraad aangesloten op het internet.
kabel was gelukkig al weggewerkt onder de vloer dus je ziet er niks van.
Laat ik nu toevallig nog zo'n setje van eminent hier hebben. Net even aangesloten op de router en de Wii middels dat UTP-USB omzetstuk. IP adressen ingevoerd en nog steeds een foutmelding.

Verwijderd

Nouja de enige oplossing voor zover ik gevonden is dus gecertificeerd Wii spul te kopen. Een UTP-USB dongle of een Wii wifi dongle. Die laatste is alleen niet meer verkrijgbaar. Een accesspoint vind ik zelf overbodig. Voorlopig maar nog niet online met het apparaat ;(
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1