Toon posts:

Arris TB501B modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw lid bij @Home en heb een installatiepakket ontvangen met een Arris TM501B modem. Dit is voor internet en telefonie.

Helaas krijg ik internet niet aan de praat. De helpdesk van @Home zoekt het nog uit, maar misschien dat iemand op dit forum mij wel kan helpen.

Om één of andere reden is er geen verbindig tussen het modem en de pc. Het lampje "link" op het modem brandt niet. Mijn netwerkkaart is een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter. Volgens de configuratie werkt het apparaat correct en er zijn geen conflicten.
Bij de netwerkverbindingen staat "Netwerkkabel is niet aangesloten". Vanzelfsprekend is dat wel het geval, maar kennelijk is er geen goede verbinding.

Voor de volledigheid nog het volgende. Ik heb mijn netwerkkaart al een aantal jaren niet gebruikt. Momenteel heb ADSL via een USB-modem van KPN.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reactie.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kabel niet toevallig cross terwijl ie straight moet zijn of andersom?

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp je vraag niet. Kun je me uitleggen wat je bedoelt? De UTP-kabel zat in het pakket van @Home.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 22:09 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zet de verbindingssnelheid van je netwerkkaart eens op 10Mbit/Half Duplex.
(Voor het geval je niet weet waar: Open apparaatbeheer, zoek je netwerkkaart op en dubbelklik erop, klik op het tabblad geavanceerd en klik even op al die instellingen die je kunt doen. Als het goed is zie je bij een van die dingen nl. iets staan over "Autodetectie" of iets met 10Mbps/100Mbps of Full/Half duplex.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instelling gevonden, maar die stond al op "Auto_config". Ook bij de andere instellingen nog steeds geen verbinding. Het is een netwerkkaart die op het moederbord zit. Kan ik die ook helemaal opnieuw aanzetten??

• BèR
FAQ - Netwerken

Een straight cable verbindt de pinnen van beide stekkers 1 op 1, 2 op 2, 3 op 3, 4 op 4 etc.
Een cross cable verbindt 4 draadjes kruislings. Vooral nieuwe routers en alle gigabit spul heeft een autosense hiervoor, dan maakt het niet uit wat voor kabel je gebruikt. Maar het kan best zijn dat je nu een verkeerde hebt. Kijk in mijn link even onder de uitleg naar de pinvolgordes.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
Ik heb de instelling gevonden, maar die stond al op "Auto_config". Ook bij de andere instellingen nog steeds geen verbinding. Het is een netwerkkaart die op het moederbord zit. Kan ik die ook helemaal opnieuw aanzetten??
Hmm.. Je zou natuurlijk eens nieuwe drivers kunnen proberen.
Of je probeert van iemand een netwerkkaartje te lenen en daarmee te testen (of je koopt een nieuw netwerkkaart, dingen kosten zo'n € 10,-).

[ Voor 35% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-01-2007 08:45 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de UTP-kabel wel goed. Want met zowel mijn oude UTP-kabel als met de nieuwe UTP-kabel (uit het @Home-pakket) werkt mijn ADSL wel goed, maar mijn kabelinternet niet.

Ik heb de drivers van de netwerkkaart al geupdate. Nog steeds geen verbinding.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dan zou je natuurlijk nog eens een andere netwerkkaart kunnen proberen. Ik heb eenzelfde probleem ooit bij iemand met Chello gehad. Onboard netwerkkaart (was dacht ik ook een Sis) werkte niet, een losse netwerkkaart met Realtek 8139-chip werkte zonder enige problemen.

• BèR
Eh, misschien maakt het je ADSL-modem niet uit of het een cross-kabel is, en je kabelmodem wel? Redelijk moderne adslmodems zijn vaak routers, en die hebben vaak auto-cross-poorten. Bij kabelmodems heb ik dit nog niet gezien..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel bij het @Home pakket gekregen. Dat zou toch goed moeten zijn?

Ik heb een nieuwe netwerkkaart (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC) geinstalleerd. Ook die geeft de melding "Netwerkkabel is niet aangesloten". Dus nog steeds geen oplossing. Ook bij @Home helpdesk weten ze het volgens mij niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:37:
Ik heb de kabel bij het @Home pakket gekregen. Dat zou toch goed moeten zijn?

Ik heb een nieuwe netwerkkaart (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC) geinstalleerd. Ook die geeft de melding "Netwerkkabel is niet aangesloten". Dus nog steeds geen oplossing. Ook bij @Home helpdesk weten ze het volgens mij niet.
Modem oppakken. aanbellen bij de buren/vriend/opa/ouder/zus/broer..
Stekker erin steken en een utp kabel tussen hun pc en modem steken.

Ook geen werkende verbinding?? Conclusie modem stuk.
Wel werkende verbinding.. netwerkkaart kopen :).

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kun je een kabelmodem niet zo gemakkelijk inpluggen bij de buren.

Een nieuwe netwerkkaart heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat.

• BèR
Ik denk eigenlijk wel dat je redelijk kunt concluderen dat het modem stuk is. 2 NICs geprobeerd, werken allebei wel met ADSL-modem en niet met kabelmodem, kabel is constante, geleverd door @Home en zou dus indd moeten werken. Geef bovenstaande maar eens aan bij @Home helpdesk, dan weten ze misschien genoeg..

• zoeff50
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-08 10:01
Is jouw internet probleem nu opgelost? Zo ja hoe is dat gedaan?
Ik heb precies hetzelfde probleem, geen internet verbinding, wel telefonie kiestoon. ARRIS TM501B internet-telefonie modem. Modem start op, "lampjes" gaan 1 voor 1 continue aan, maar zodra onderste telefoonlampje aangaat, gaat PC-Link lampje erboven uit. Modem geeft hierbij soms een pieptoon.
PC zegt "geen netwerkkabel aangesloten". Diverse kabels geprobeerd, maar dit is het probleem dus niet, had ik ook niet verwacht. @HOME helpdesk hulpvaardig, probleem echter te "moeilijk" en doorgespeeld naar de technische dienst. 1x gebeld door tech dienst, probleem moet nu over zijn, maar 's avonds thuis geprobeerd maar geen internet (Link lampje nog steeds uit, geen verbinding PC en modem). Vlgs Helpdesk tech dienst erg druk met omzetten statische IP adressen naar dynamische IP adressen, maar ik heb hier helemaal boodschap aan. Dit gaat al 2 week aan. Vlgs Helpdesk probleem in software/ firmware modem; modem opent poorten van PC niet. Er zal nieuwe firmware op modem op afstand geinstalleerd worden? Ik geef ze nog 1 week de tijd, opzeg en klachtenbrief ligt al klaar. Van de zotte, je koopt iets nieuws, werkt niet, en je moet weken wachten tot het wel werkt? Ik heb hier 3 kollega's die hetzelfde internet-telefonie pakket gekocht hebben, zelfde modem, geinstalleerd en het werkt gelijk; hoe kan zoiets nu dat het bij de een wel werkt en bij een ander niet...

Verwijderd

(quote)
Voor de volledigheid nog het volgende. Ik heb mijn netwerkkaart al een aantal jaren niet gebruikt. Momenteel heb ADSL via een USB-modem van KPN.

en even verderop:

Volgens mij is de UTP-kabel wel goed. Want met zowel mijn oude UTP-kabel als met de nieuwe UTP-kabel (uit het @Home-pakket) werkt mijn ADSL wel goed, maar mijn kabelinternet niet.

Ik heb de drivers van de netwerkkaart al geupdate. Nog steeds geen verbinding. (/quote)

Oftewel, kan niet. Een USB modem heeft maar 1 aansluiting richting de PC (verbonden met de USB poort) en 1 aansluiting richting de splitter met een RJ11 (!) kabel. Netwerkkabel is RJ45.
Als TS een RJ11 kabel aansluit tussen zijn modem en netwerkkaart past het fysiek wel (je houdt zelfs ruimte over in de connector!) maar gaat het niet werken.
Ik vermoed dat hij het telefoonsnoer uit het @home pakket gebruikt ipv het stukje UTP kabel met de RJ45 pluggen. Het lampje "link" dat uitblijft steunt het vermoeden. Misschien ook ideetje voor bovenstaande om nog eens te controleren ;) ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:12:
Volgens mij kun je een kabelmodem niet zo gemakkelijk inpluggen bij de buren.

Een nieuwe netwerkkaart heb ik al geprobeerd. Zonder resultaat.
Het ging ook niet om het inpluggen, het ging erom dat je even een utp kabel tussen modem en pc hing.
Om dus uit te sluiten dat jouw nic kapot was.. test je het met die van de buren.
Maar zo te zien heb je al een andere nic getest.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Is de volgorde van de draadjes in de connector wit-oranje ,oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin dan is ie straight mits hij dat aan de andere kant hetzelfde is.

Als aan de andere kant wit groen de eerste is dan is je kabel crossed.
Staat boven de poort van je modem een soort kruis teken is het een crossed poort.
Pagina: 1