Scollbar kleuren werken niet

Pagina: 1
Acties:

• wiepie04
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 15:11
Ik heb een probleem met de kleuren van een scrollbar wanneer ik in de style deze code geef:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
body {
    background-color: #f8eece;
    background-repeat: repeat-y;
    background-image: url(../graphics/background.gif);
    scrollbar-base-color: #8E3D15;
    scrollbar-arrow-color: #F7EDCD;
    scrollbar-3dlight-color: #8E3D15;
    scrollbar-darkshadow-color: #8E3D15;
    scrollbar-face-color: #8E3D15;
    scrollbar-highlight-color: #5B3B28;
    scrollbar-shadow-color: #5B3B28;
    scrollbar-track-color: #8E3D15;
}

laat IE me geen verandering zien aan de kleuren van de scrollbar, hij pakt gewoon het thema van Windows over. Overige instellingen in de style.css neemt hij wel over van tekst enz.

iemand een oplossing?

thnx wiepie

[ Voor 5% gewijzigd door wiepie04 op 24-01-2007 18:46 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Dit werkt in een aantal browsers en in de meeste niet. Ik zou dus gewoon geen scrollbar kleuren instellen.

Verwijderd

André schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:50:
Dit werkt in een aantal browsers en in de meeste niet. Ik zou dus gewoon geen scrollbar kleuren instellen.
Dat het alleen in IE werkt is op zich geen probleem natuurlijk. In IE moet je die properties alleen aan het html element hangen in standard compliance mode, en aan de body in quirks mode. Het zal dus wel een kwestie zijn van een stricte DTD gebruiken en de scrollbar properties aan het html element toekennen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Naast de opmerkingen van André en Chearah; ik kan me vergissen, maar volgens mij werken de kleuren ook niet bij de nieuwe Windows XP theme. Bij Clasis werkt het wel, maar bij die nieuwe blauwe (of zilveren of groene) werkte 't dacht ik ook niet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• wiepie04
OkkE schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:56:
Naast de opmerkingen van André en Chearah; ik kan me vergissen, maar volgens mij werken de kleuren ook niet bij de nieuwe Windows XP theme. Bij Clasis werkt het wel, maar bij die nieuwe blauwe (of zilveren of groene) werkte 't dacht ik ook niet.
het thema is het probleem niet omdat ik het getest heb met een leeg html-etje en daar werkte het wel bij .. alleen in het frame (mainFrame) werkt het niet

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de CSS in het goede bestand gezet? Je moet de CSS in het bestand zetten dat je laadt in een frame van de frameset, niet in de frameset zelf.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

En zoals gezegd, zet het eens onder "html" i.p.v. onder "body".

leoaq.fm // Jeune Loop

• wiepie04
Blaise schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:35:
Heb je de CSS in het goede bestand gezet? Je moet de CSS in het bestand zetten dat je laadt in een frame van de frameset, niet in de frameset zelf.
de css wordt geladen per frame en de tekst en overige zaken als achtergrond staan ook allemaal in de css en worden goed uitgevoerd dus alles werkt in de css behalve de kleuren van de scrollbar

leokennis schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:41:
En zoals gezegd, zet het eens onder "html" i.p.v. onder "body".
je bedoeld het body { kleuren, tekst style, etc. } en dan html { kleuren,tekst style, etc.} ??

• wiepie04
[...]

je bedoeld het body { kleuren, tekst style, etc. } en dan html { kleuren,tekst style, etc.} ??
[/quote]

Ik heb dit dus gedaan en het werkt bedank!!!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

body, html { kleuren,tekst style, etc.}

had ook gekund

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1