Nieuwe HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hallo allemaal,

dit is mijn eerste post hier alvast bedankt voor het lezen en de hulp.

Begin december heb ik een 32 inch samsung lcd gekocht om te genieten van de toekomst. Met mijn huidige systeem kan ik met geen andere programmas op de achtergrond het meeste 720p beeldmateriaal redelijk aan. Alleen als er snelle bewegingen over het gehele beeld plaatsvinden komen er aardig irritante schokken voorbij.

Daarom heb ik besloten mijn dik 3 jaar oude, en dus bejaarde pc een flinke upgrade te geven.

Huidig systeem:

Behuizing: Antec Sonata I (denk ik)
Voeding: CoolerMaster 430W
Moederbord: Asus A7V600
Processor: AMD Athlon XP 3200+ @ 2,4Gh
Geheugen: 2x 256mb Infenion PC3200
Videokaart: 128mb Club 3D Nvidia Geforce 5900XT

Nieuw systeem (tot nu toe):

Behuizing: Antec Sonata I (denk ik)
Voeding: CoolerMaster 430W
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Geheugen: Tja.
Videokaart: Asus GeForce 7600 GT Silent

Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gecombineerd met behulp van vooral de BBG van januarie, voor het geval 't je nog niet opgevallen was :+. Maarja ik weet dat het misschien wel een beetje veel is voor een HTPC maar ik wil er wel weer een hele tijd mee vooruit kunnen misschien in de toekomst nog enige racegames, die ik zonder moeite wil kunnen draaien.

De reden voor dit topic is de vraag welk geheugen ik heb best kan kiezen, ik heb al de overclock topics doorgelezen en de PMG FAQ heeft mij ook niet veel verder kunnen brengen omdat die net als mijn huidige pc uit de prehistorie komt.

Ik heb al enkele modules bekeken maar kom er toch niet uit.

Ik wil in ieder geval 2GB, dus dan kan ik 2 losse 1GB chips of 2x1GB dual ofzo? Wat is het voordeel/nadeel van dual memory.
Ik denk met overclocken een FSB van 400 te halen, dan heb ik bij mijn weten aan PC6400 memory genoeg. Maar wat is dan het verschil tussen een chip van Kingston en G.Skill?
Dus welk geheugen kan ik het beste nemen om de beste prestatie te behalen?

Alvast bedankt voor de reacties,

JCS

Verwijderd

Als je niet gaat overclocken heb je aan PC5300 Geheugen genoeg, dit is bijvoorbeeld wel een passend geheugen volgens mij: TwinMos 2x1GB DDR2, hij kost 185,00 bij 4Launch. Linkje

• JCS
  • Nu online
Ik ben wel van plan om te overclocken tot ongeveer 400mhz, dus dan kom ik uit op pc6400. Maar wat is de beste fabrikant wat is het verschil tussen de merken omdat ze eigenlijk allemaal dezelfde snelheid hebben maar het prijsverschil is toch ergens op gebaseerd.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cas latency bijvoorbeeld... en sommige modules zijn beter over te klokken.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
jep, en cas latency's bieden te weinig performance winst met core 2 duo's voor dat prijsverschil.
Als je het geheugen niet gaat overclocken (PC6400 met fsb op 400 dus) zijn basic repen voldoende.

Verder een net systeem, hoewel ik een wat snellere videokaart zou kiezen voor racegame's op 720p resolutie.

Je vergeet ook nog een tv kaart. De Haupaugge PVR500 MCE wat?

offtopic:
Je denkt dat je huidige systeem in een Antec Sonata zit? :9

[ Voor 12% gewijzigd door Extera op 25-01-2007 17:27 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• JCS
  • Nu online
Ik weet genoeg denk ik bedankt jongens.

Die tv kaart heb ik niet nodig heb ook gewoon kabel aan mijn scherm hangen.

En over mijn kast, ik heb een antec kast en hij lijkt verdacht veel op de Sonata II maar de nummer II is het denk ik nog niet aangezien de kast al aardig oud is daarom denk ik dat het de eerste versie is ofzo maarja doet er verder niet toe :P.

• Extera
lol ok, ik dacht een ctrl+c / ctrl+v foutje :P

have fun, ik heb hier een OC bak die iets sneller is (mem), welke ook als htpc gaat dienen over een paar maandjes :) ben benieuwd.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Misschien de 7600GT vervangen voor X1950Pro van ATi of de 7900GT/GS van Nvidia?
Is heel stukkie sneller kan je iets langer vooruit of je moet wachten op de 8600

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik zou nu niet nogmeer geld aan die videokaart uitgeven.

Om HD-DVD en Blu-ray te kunnen bekijken heb je eigenlijk een kaart nodig die HDCP ondersteuning heeft. Nu pas druppelen de eerste kaarten met HDMI uitgang en HDCP in de pricewatch binnen.

ik heb zelf een silent 7300GS besteld, toch purevideo support en als er HDCP nodig is, koop ik een nieuwe kaart :)

• Extera
Er zijn ook al borden met HDMI onboard toch?
Vraag me alleen af of deze soepel 720p / 1080p kan weergeven.

Pagina: 1