microfoon volume zeer zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo mensen, ik ben in bezit van een club theatron geluidskaart met een cmi8768 chip. Nu heb ik het probleem dat met wat voor microfoon dan ook en hoe hard ik het opnamevolume ook maar zet het opnamevolume zeer zacht blijft. Dit is vooral irritant met skypen, want de mensen aan de andere kant horen mij zowat niet!

En voor dat er vragen gesteld worden over wat ik heb of moet doen, dit is wat ik gedaan heb:

- mic boost aan gezet
- nieuwste drivers geinstalleerd
- andere microfoons geprobeerd
- programma's gezocht om te boosten (niet gevonden)
- op het skype forum geblaat

Iemand enig idee? bvd ;)

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 13:10

Vuurvoske

Nunquam cede!

beetje standaard; clean install van je windows?

Beroeps brabander

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Laat me raden, je maakt gebruik van een Vista release.....

Tip: Zet steeds je mic boost aan, die wordt elke keer uitgezet na een verse herstart.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
En anders in je mixer een optie als 20Db aanvinken ;)
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/8153/mic0kd.png

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Tja, dit klinkt stom, maar check even of je de knop op je microfoon wel aan hebt staan.

Ik heb bij mijn headset vaak zo'n knop bij het volume om het opnemen analoog af te breken. Er wordt nog wel opgenomen maar met een extreem laag volume en dit kan je net horen als je het volume op max zet.

Neem anders een test op met soundrecorder. (Start > Programma's > Accesoires > Soundrecorder)

Als het daar wel goed is, ligt het aan Skype. (Kijk in de opties van skype, in de meest programma's met een opnamemogelijkheid staat meestal ook nog een volumeregeling).

[ Voor 31% gewijzigd door L3TUC3 op 24-01-2007 20:56 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Dionysius
Bedankt voor jullie reacties, maar ben vergeten er bij te vertellen dat het is gekomen nadat ik die theatron kaar erin heb gezet... XP reinstall helpt niet, want dat heb ik toevallig tussendoor al een keer gedaan, omdat ik een nieuwe mobo kreeg.

Ik heb geen vista en ik heb de boost (+20db) dus aan staan, en ja als ik skype opstart staat ie wel aangevinkt, maar uit. Zet ik hem dan uit en weer aan dan horen de mensen mij wel iets beter...

En ik heb geluid opgenomen, ook gigantisch zacht (te zien in adobe audition)

Het ligt dus niet aan me mic, want die heeft het altijd gedaan en heeft echt geen knopjes :)

• Dionysius
Lastig ? :p

• Phrantic
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik wil graag dit topic bumpen. Ik heb namelijk dezelfde setup en hetzelfde probleem. Ook precies dezelfde stappen ondernomen. Heeft iemand nog weet van een programma dat softwarematig je mic boost? (als dit dus al in je driver en in Windows op max staat).

hoi

• Dionysius
Was het maar zo, ik zit nog steeds met het probleem. Ik kan wel gewoon skypen, maar echt hard horen ze mij niet. Wat ik elke keer doe als ik ga bellen is het boost vinkje uit en aan zetten dan ben ik nog een beetje verstaanbaar.

Zat zelf te denken aan een usb headset, maar dat zal ook wel niet helpen....

Het blijft vervelend :(

Verwijderd

Deze geluidskaart heeft toch ook karaoke?
Karaoke: Mic Echo, Key-shifting, Vocal cancellation
Misschien daar een instelling fout.

• Dionysius
Klopt, maar heb ik ook allemaal uitgeschakeld...

• Phrantic
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:59:
Deze geluidskaart heeft toch ook karaoke?
Karaoke: Mic Echo, Key-shifting, Vocal cancellation
Misschien daar een instelling fout.
Die karaoke gooit alleen een gigantische echo op je geluid. Als daar überhaupt iets van aan staat, merk je het wel.

Denk nu dus dat een mic boost programmatje de enige oplossing is. Misschien eens de Club3D helpdesk raadplegen. :)

hoi

Pagina: 1