Asus A8NSLI Deluxe probleem. Geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Ghostwave
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 01:35
Beste GoT'rs, nadat mijn vorige mobo was overleden (Asus A8N-E) heb ik een nieuwe gehaald (Asus A8N-sli) en geinstalleerd. PC boot naar behoren alleen ik heb geen beeld. Heb al van alles geprobeert (CMOS reset, HD los getrokken, alle geheugen eruit, videokaart eruit) en hij start alleen, hij piept niet en hij geeft geen beeld.
Ik ben nu ten einde raad, wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.

M.v.g.
Ghostwave

EDIT: Heb mijn PC speaker naar mijn mening goed aangesloten (rode draad op 5V en zwarte draad op de speaker). Alle LED stekkers wijzen met de tekst naar beneden en werken naar behoren, dus ik neem aan dat de speaker ook wel goed zit

Systeem specs:
Antec Behuizing SLK3800 Zwart, 400 Watt, 1 X 120 Mm
Pioneer DVD-RW DVR-111DBK Bulk, Zwart
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
WD HDD Caviar WD3000JS 300 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
Asus A8NSLI Deluxe
AMD Athlon 64 3800+ Venice 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostwave op 24-01-2007 17:48 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Heb je wel alle stekkers aangesloten? En dan duid ik vooral op de P4 stekker in de buurt van de CPU. Weet je ook zeker dat de SLI card er goed om inzit? Dus op single en niet op dual?

• Ghostwave
Alle stekkers zijn aangesloten, dus de 24 pins en de 4pins. Heb zelfs die extra stekker voor sli aangesloten (mocht niet baten)
De SLI-card zit er standaard goed in (single vga staat aan de bovenkant en zit erin geplugged)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Dan kun je nog proberen de boel buiten je pc te bouwen en minimaal op te starten. Neem eens de hangen en opstart troubleshooter door en probeer die dingen eens uit.

• Ghostwave
Minimaal opstarten op een stuk karton > PC doet het nog niet
Hangen- en opstart troubleshooter al doorgenomen

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Hoe zeker weet je dat je vorige moederbord overleden is? Wat waren de symptonen met het vorige moederbord? :)
Indien de speaker goed aangesloten zit en het moederbord piept niet als er geen geheugen of videokaart in zit dan zou ik toch je nieuwe moederbord gaan verdenken. Heb je al eens een andere voeding geprobeert?

• Ghostwave
Heb mijn hele systeem RMA gedaan en daar zeiden ze dat men mobo defect was, dus ik neem aan dat hij dat ook was. Rest van mijn spul was ook meteen getest en dat werkt nog naar behoren.
Symptonen waren dat hij helemaal niets meer deed en alleen het standby lampje brandde op de mobo, in het begin leek dat de cpu fan een heel klein tikje kreeg wat hij later ook niet meer deed.

Men huidige mobo symptonen zijn dat ik geen beeld en geen beeps krijg, zelfs geen beeps na verwijderen geheugen, vga e.d.

Heb nog geen nieuwe voeding getest maar dat ga ik vandaag doen. Zal straks de result ervan posten.

Verwijderd

Volgens mij heb ik exact hetzelfde gehad, en dacht ik ook echt dat hij overleden was.

Wat ik heb gedaan (Al is het zeker 1,5 jaar geleden) Die Grote bios battery eruit geknikkerd, aan gezet. En opgestrt zonder Hardware, dus gewoon alle mogelijke combinaties proberen. Sorry voor mijn gebrek aan zuivere uitleg, maar de volhouder wint!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Ik heb een A8N-sli deluxe. Geen beeld. Mijn pc startte zelf richting Windows (en sluitte mooi weer af) alleen had ik geen beeld... Bleek dat de videokaart stuk was. Enja, dit is 2x gebeurd, 2x videokaart stuk..

@lol
Je hebt een "Deluxe probleem" :)
Pagina: 1