Toon posts:

Mailserver configuratie - Yahoo & AOL denken dat het spam is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailserver draaien op een IP wat niet verbonden is met een thuis PC maar een data centrum in A'dam. De mailserver is geen open relay, we vesturen geen spam, er is een PTR record op het IP van de server en ook is er een SPF record. De server staat nergens in een spam blacklist.

Toch is het zo dat e-mail bij in ieder geval yahoo en aol in de spam of bulk folder terecht komt.
Zijn er nog andere standaard settings die ik over het hoofd zie ervoor zorgen dat de mail als spam gezien wordt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met hoevel yahoo / AOL accounts test je dit :? Een maar? Wellicht heb je in het verleden een test uitgevoerd waarbij je die mails voor dat account gewoon wel in die folder wilde hebben. Of zijn er meer ontvangenden die er last van hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn meerdere die er last van hebben. Wellicht ook bij andere servers waar ik geen weet van heb. Wil natuurlijk graag de server zo goed mogelijk 'spam filter proof' krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 17:47 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

Voor AOL kan je trouwens dit doorlopen, kijk of er iets tussen staat we je gemist hebt:
http://postmaster.aol.com/trouble/
Daarnaast kan het natuurlijk ook aan de inhoud van het mail bericht liggen ;) Al zal dat vast niet het geval zijn. Behalve natuurlijk als je een online apotheek aan het opzetten bent, en gaat stunten met potentie verhogende middelen :+

[ Voor 49% gewijzigd door Qwerty-273 op 24-01-2007 17:51 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik ben geen mailserverexpert, maar als ik een aantal topics over mailservers en spam doorlees blijkt een SPF record eerder een teken te zijn dat de mail van een Spamserver komt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:49:
Voor AOL kan je trouwens dit doorlopen, kijk of er iets tussen staat we je gemist hebt:
http://postmaster.aol.com/trouble/
Daarnaast kan het natuurlijk ook aan de inhoud van het mail bericht liggen ;) Al zal dat vast niet het geval zijn. Behalve natuurlijk als je een online apotheek aan het opzetten bent, en gaat stunten met potentie verhogende middelen :+
Haha, nee inhoud zal het niet zijn en de postmaster site van AOL heb ik doorlopen. Allemaal OK. Dat is het vreemde ervan :?

Verwijderd

krijg je een mail terug dat het aangemerkt is als spam?

verder zouden ze een filter kunnen gebruiken die een "spamwaarde" berekent en daardoor zou je ook als spam aangemerkt kunnen worden (als je html emails verstuurd wordt de kans aanmerkelijk groter om daaraan te voldoen).

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Is je reverse lookup goed ingesteld? We hadden laatst ook een keer dat probleem. We hadden goed geen goede reverselookup aangemaakt.

Test je domain eens bij dnsreports.com.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA
Ik mis toch wel de nodige technische info. Kijk ook eens hier naar : SPF record werkt niet (dat topic is iig al een stuk uitgebreider).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
DNS report zegt dat reverse dns OK is. En de PTR record is ook correct. Kan het nog wat anders zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
hint van koffie gezien hierboven en hielp dat mss iets ?
Pagina: 1