Toon posts:

[XP] Instabiel Windows XP NL prof sp2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo softwaregoeroes!!!

Ik heb een aantal problemen met mijn computer.
Mijn configuratie:

mobo: MSI 915P Combo
processor: Pentium 4 2,8 Ghz
geheugen: 2 x 512 mb ddr1 (kingston)
videok: Club 3D Radeon X300 256 mb ddr PCI-E
hd: 1 x maxtor 40 gb voor windows
1 x western digital 120 gb voor opslag
1 x ,, ,, 160 gb voor opslag

Mijn problemen:

Hoofdprobleem
Sinds begin deze week is mijn systeem heel instabiel geworden. de computer blijft gewoon steeds haperen. Dit is goed te merken wanneer ik winamp aan heb staan, dan blijft het liedje ff hangen en dat gaat weer weg na 5 sec.
Eerst dacht ik dat het een virus was oid, maar ik heb de virusscanner laten draaien, niks aan de hand. Daarna ben ik maar gewoon gaan formatteren en gister avond, 23 jan, windows er opnieuw op gezet, maar het probleem houdt zich aan.. Heeft iemand hier een oplossing voor/ ook problemen mee?

Probleem 2
Als ik mijn computer opstart en ben ingelogd, moet ik altijd m’n netwerkkabel minimaal 10 sec uit de hoofddoos halen in mijn kamer, en daarna er weer in pluggen. Daarna heb ik pas internet. Kan het zijn dat dit te maken heeft met mijn gigabit netwerkkaart die op het moederboard zit?? Dat windows hiermee niet goed samen kan werken? Firmwareupdates heb ik al geprobeerd.. maar helaas…

Probleem 3
Als ik mijn computer opstart zie ik soms dat de computer de twee dvd stations niet initialiseert voor het opstarten. Daarbij komt het vaak voor dat de computer mijn beeldscherm niet detecteert, waardoor ik ff moet herstarten, en dan vind hij hem wel….
Iemand een oplossing??

Dit zijn tot nu toe mijn problemen….. Ik zou heel blij zijn als het eerste probleem opgelost zou kunnen worden, de andere twee zijn meer bijzaak. Ik kan door het instabiele systeem gewoon niet meer branden omdat ik dan steeds bufferunderruns krijg en dergelijk.

AUB, help mij!!

Voor extra info over m'n systeem moet je maar ff posten wat je eventueel nodig hebt om het probleem op te kunnen lossen

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:56
2 mogelijke oorzaken:

- voeding is niet sterk genoeg
- er wordt teveel warmte geproduceerd

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding lijkt mij niet de oorzaak te zijn, aangezien het systeem al 1 jaar op deze manier loopt..

Voor de warmte zou ik ff eens kunnen kijken bij de software die bij het moederboard zat, ik geloof dat er ook software bij zat voor temperatuurmetingen te registreren...