Misschien niet het goede forum maar mijn ervaringen met Vista Business 64 bit icm een X-Fi Xtrememusic zijn niet zo geweldig. Bij alle applicaties die maar eens beetje CPU kracht gebruiken hakkelt/kraakt het geluid heel even. Dit is vooral minder omdat ik niet meer lekker rustig wat muziek kan luisteren (via winamp of wmp11 en bijv. een groot bestand uitpakken of meerdere IE7 schermen open kan hebben staan. Scrollen/maximaliseren/minimaliseren of gewoon bestanden kopieren van HD naar een andere HD gaat al niet meer fatsoenlijk.
De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is helemaal niks doen behalve bijv. Winamp draaien. Het lijkt ook niet aan de IRQ's te liggen, de X-Fi heeft een apart nummertje.
Verder weet ik eigenlijk niet waar het aan ligt: videokaart? windows zelf? drivers?
Ik draai ook nog eens raid0 waarbij alles goed draait, 97MB/s gemiddeld en geen uitschieters.
Verder ook geen andere PCI kaarten behalve een PCI-e 6600GT.
Kaart in een andere slot doen lost het probleem niet op.
Voeding is meer dan genoeg - 500W Enermax Liberty
Ik merk dat er veel problemen zijn met x-fi series etc en ook veel topics daarover gevonden maar nergens een oplossing kunnen vinden.
Overige gegevens van pc:
Processor AMD Athlon 64 3700+
Moederbord Asus A8N-SLI Premium
1024MB PC3200 (2x512MB) OCZ Dual Kit Premier
Videokaart Albatron Geforce 6600 GT
2 x 250 GB Samsung SATA II in raid0
2 x 320 GB Seagate 7200.10 16 MB
De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is helemaal niks doen behalve bijv. Winamp draaien. Het lijkt ook niet aan de IRQ's te liggen, de X-Fi heeft een apart nummertje.
Verder weet ik eigenlijk niet waar het aan ligt: videokaart? windows zelf? drivers?
Ik draai ook nog eens raid0 waarbij alles goed draait, 97MB/s gemiddeld en geen uitschieters.
Verder ook geen andere PCI kaarten behalve een PCI-e 6600GT.
Kaart in een andere slot doen lost het probleem niet op.
Voeding is meer dan genoeg - 500W Enermax Liberty
Ik merk dat er veel problemen zijn met x-fi series etc en ook veel topics daarover gevonden maar nergens een oplossing kunnen vinden.
Overige gegevens van pc:
Processor AMD Athlon 64 3700+
Moederbord Asus A8N-SLI Premium
1024MB PC3200 (2x512MB) OCZ Dual Kit Premier
Videokaart Albatron Geforce 6600 GT
2 x 250 GB Samsung SATA II in raid0
2 x 320 GB Seagate 7200.10 16 MB