Hoe 'moeilijke' download doen? (slechte server)

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dit moment ben ik met DownThemAll! een 17mb groot bestand vanuit china aan het proberen overpompen naar mijn pc. Het betreft een freeware programma, wat recentelijk is afgestoten en als zodanig niet meer bestaat. Op westerse servers is dit bestand niet te vinden (in deze laatste) versie dan.

De download gaat erg traag en om de haverklap is de verbinding weg. Ik moet pauzeren en opnieuw opstarten. Dankzij de downloadmanager kan ik steeds doorgaan. Nu wilde ik weten, of hier ook andere manieren voor zijn? Zijn er bv servers in Azie, die online een bestand binnenhalen en dan naar mij toesturen? Ik heb weleens vaag hier iets over gehoord dat ze in het westen wel bestaan. Je geeft een server / site opdracht een bestand voor jou binnen te halen en later haal je het binnen van server > jouw pc. Dit vnl vanwege de snelheidswinst.
Mijn vraag: weet iemand hoe ik zo stabiel mogeljk een bestand uit china naar nederland krijg :)

==
hoi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso zou ik DownThemAll lekker aan laten staan terwijl je naar een oplossing zoekt ;)
Verder: om welk programma gaat het :? Zou me niks verbazen als er iemand in NL is die het ding heeft staan. NL kent volgens mij inmiddels meer PC's als inwoners, dus de kans is aanwezig.

Wellicht een longshot, maar je zou eens kunnen bellen met de afdeling systeembeheer van het architechetnbureau van Rem Koolhaas in R'dam. Ik ken een van de systeembeheerders toevallig van mijn studie, en ik weet dat ze ook een vestiging in Peking hebben. Dus wellcht dat zij iets voor je kunnen betekenen :)
En anders: elk NL bedrijf met een vestiging in China is een optie, toch?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FileMirrors al geprobeerd? :)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Eagle: zou een leuke oplossing zijn. Er zijn zelfs Gotters die in Singapore zitten.
@timmer: ja, zoiets bedoel ik. Het bestand heb ik btw niet gevonden.

==
hoi

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
vanuit azia zal alles nog wel traag gaan mits hun onderwater glasvezels nog wel enkele weken herstelling nodig hebben. en ze nu op een beperkt aantal landlijnen en sateliet (zeer hoge ping) verbindingen zijn aangewezen voor hun internationaal verkeer.

(kabelbreuk was hier op tweakers-nieuws)

dus best met een download manager en dan laten openstaan.
mss is de pagina incl. download ook vindbaar in de google-cache

zover ik het weet zijn er geen "op commando"-file-pushers in het europese net vindbaar.
(of ze zijn toch vrij onbekend)

de aziatische datacenters zullen hun verkeer ook wel in het oog houden qua internationaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 24-01-2007 17:25 . Reden: w <> z ]