Toon posts:

Verschillende merken geheugen combineren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI KT8 Neo Fisr MB die op zich tot 2 GB ondersteund en 3 mem slots heeft.

Ik had er 1 GB Kingston Hyperx inzitten (2x 512 twin pair), deze is CAS2.

Nu had ik op Ebay een 1GB stick erbij gekocht, te weten;

ATP 1GB PC-3200 184-Pin ECC Unbuffered DDR 400 64Mx8x18 (Samsung)

Echter... je raadt het al... Wat ik ook probeer, ik krijg het niet tesamen werkende. De PC boot simpelweg niet met alle memorysticks erin.

Afzonderlijk werken ze allemaal prima. Ik heb in het bios de latency settings op auto gezet.
Kan ik uberhaupt wel CAS2 met CAS3 geheugen combineren of 2 verschillende merken?

Is er verder nog iets dat ik doen? Of kan ik die stick wel weer op Ebay zetten... ?=)

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet de instellingen iig zo zetten dat de langszaamste dimm ze bij kan benen. Meerdere merken combineren is geen enkel probleem (als ik kijk naar de pcs hier hebben de meeste niet eens 2 identieke dimmen :+)

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 09:02
Dus even handmatig CAS op 3 zetten, misschien dat het dan werkt. Doordat hij op automatisch staat pakt hij misschien toch CAS 2 van het originele setje waardoor de losse 1GB niet werkt...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Verwijderd

Topicstarter
Ga het meteen ff proberen, thanks alvast=)

Verwijderd

Toch lijkt het mij altij het beste 2 dezelfde dimms te hebben...en met 4 sloten..4 dezelfde.weetje zeker dat het geen IRQL_BSOD probleme op gaat leveren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb iets vaags.

Ik dacht laat ik eerst eens proberen te booten met alleen de Kingston dimms erin, en die ipv Cas 2 op Cas 3 te laten draaien (3-3-3-8). Echter, wat ik ook doe ze posten na reboot steeds op CAS2... In de bios staan ze niet op auto.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft de post vlak na het booten de ingestelde CAS weer? Ik snap er niks van. Als ik de CAS2 dimms op CAS3 zet, dan blijven ze CAS2 posten.
Pagina: 1