Toon posts:

[XP] Automatisch starten nieuwe files?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iets waarvan ik dacht dat het eenvoudig was, maar kweenie hoe...

Ik zou graag willen dat de nieuwe files in een door mij aan te wijzen directory automatisch worden geopend in een programma.

Om precies te zijn: ik sluit mijn digitale camera op de pc aan en maak foto's die automatisch op de pc worden opgeslagen. Dat lukt prima. En een viewer om ze te bekijken heb ik ook.

Maar nu moet ik iets hebben, een progje of zo, dat steeds de nieuwe file/foto detecteert en dan automatisch die viewer start...

Weet iemand iets? Of kan het gewoon met windows?

Bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met te vertellen welke Windows versie het hier over gaat - in Windows Clients zien we die graag in je topic titel terug namelijk :)

Verder zou het handig zijn als je definieert wat 'nieuw' is - ik denk dat met wat simpele batchscripting dit op zich wel te doen is bijvoorbeeld (afhankelijk van welke Windows versie) maar of dat is wat je zoekt weet ik niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
>Begin eens met te vertellen welke Windows versie het hier over gaat

Sorry. Ik gebruik XP.

>Verder zou het handig zijn als je definieert wat 'nieuw'

Ik bedoel: ik maak een foto, dat foto-file wordt vanzelf naar een dir gesaved en is dan "nieuw" in die dir. Dat file, moet dan vrijwel meteen* als "nieuw" worden opgemerkt en automatisch geladen in een programma (viewer).

*vrijwel meteen = dat scriptje moet bijv. elke seconden kijken in die ene dir of er een nieuw file is bijgekomen.

Fijn dat je helpen wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al voldoende als het nieuwe file gewoon automatisch gelaunched/geopend wordt (dus wat ook zou gebeuren als je er in My Computer op dubbelklikt) want XP staat al zo ingesteld dat dan vanzelf het gewenste programma (viewer) gestart wordt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
misschien een .cmd of .bat scriptje maken die iets checked?

Geen idee hoe dat werkt want ik gebruik die dingen nooit zo.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:30
ThinkPadd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:54:
misschien een .cmd of .bat scriptje maken die iets checked?

Geen idee hoe dat werkt want ik gebruik die dingen nooit zo.
Tja, laat zo'n scriptje op bestands datum/tijd checken. Die vernieuwd immers steeds.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
hmm, dan zou ik er geen batch van maken, maar eerder een vb

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe moet dat dan: scriptje dat nieuw file in dir automatisch opent/launcht?

Ik weet niet hoe je dat doet.
Pagina: 1