[SRV 2003 R2 TS] Color laserjet 1600 met standaard drivers

Pagina: 1
Acties:

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Het probleem is al meerdere keren voorbij gekomen maar alles wat daarin naar voren komt werkt bij ons niet of kan domweg bij ons gewoon niet... vandaar dat ik een los topic heb geopend waarin ik hoop tot een oplossing te komen.

Het probleem
In een hostingcentrum in nederland staan een x aantal terminal servers waar via diverse lijnen vestigingen direct verbinding kunnen maken (gewoon een eigen vpn lus..) dit werkt allemaal naar behoren.
echter is er een online werkmethode voor een aantal medewerkers die ook thuis kunnen werken. dit is allemaal geregeld via een JUNIPER vpn oplossing. dit werkt (zoals het hoord) ook goed.

echter nu komt het echte probleem. er is bij 1 medewerker een color laserjet 1600 geplaatst, wanneer de gebruiker inlogt op de terminal servers (in de juniper worden Automatisch de printers doorgelinkt en bij standaard windows drivers (lees printers) werkt het naar behoren. echter is de color laserjet 1600 een van de printers die echt een CD driver wil hebben (is niet te vinden in windows 2003 R2 standaard drivers)
nou hebben wij zelf al genoeg getest met diverse drivers die aangestuurd worden op de usb poort maar op het moment dat er geprint word flitst het in de wachtrij voorbij zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd. helaas is hier dus geen oplossing gevonden

Reeds geprobeerd
Bij een andere medewerker hebben wij een LPT1 lus gemaakt (via net use ltp1 poort koppelen aan netwerk printer (de lokale usb printer) en een 'werkende' standaard printer laten printen op de (doorgeluste) LTP1 poort), helaas werkte dit bij deze gebruiker niet, wanneer er vanuit de lpt1 een document gestuurd word naar de usb printer blijft hij daar in de wachtrij hangen tot je een ons weegt...

Nou ben ik eigenlijk opzoek naar een print driver die standaard in windows 2003 R2 geinstalleerd is waarmee de color laser 1600 werkend te krijgen in een TS sessie (kleur is niet super belangerijk maar zou mooi zijn) }:O

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bobje1986 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:08:
nou hebben wij zelf al genoeg getest met diverse drivers die aangestuurd worden op de usb poort maar op het moment dat er geprint word flitst het in de wachtrij voorbij zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd. helaas is hier dus geen oplossing gevonden
[....]

Nou ben ik eigenlijk opzoek naar een print driver die standaard in windows 2003 R2 geinstalleerd is waarmee de color laser 1600 werkend te krijgen in een TS sessie.
Ik neem aan dat je met de "diverse drivers" bedoelt dat je de standaard driver van HP voor de CLJ1600 hebt geprobeerd?

En ik neem ook aan dat je weet dat voor USB printers je in sommige gevallen in de client nog een USB Filter registry key moet worden aangezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je de universele printdriver van HP kunnen gebruiken, linkje heb ik niet maar is erg makkelijk te vinden op hp.com.

Waarom zijn je ts'en R2 trouwens? Biedt niet echt voordelen voor TS, eerder nadelen...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• AB-Systems
@alt-92
Helaas komt er geen driver voor de CLJ 1600 in windows voor.. (deze moet je dus zelf apart installeren), ik weet inderdaad dat er voor sommige printers een kleine modificatie nodig is maar dat werkte helaas ook niet voor deze printer.

@sanfranjake
Ik weet niet direct welke je bedoeld maar kwam op internet tegen dat de LASER II als universele driver werd opgemerkt (en helaas.. deze werkte niet..)

TS's zijn gewoon zo geadviseerd en werken naar ons idee goed (zijn er noemenswaardige dingen dan..?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bobje1986 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:18:
@alt-92
Helaas komt er geen driver voor de CLJ 1600 in windows voor.. (deze moet je dus zelf apart installeren)
Dat weet ik, maar heb je 'm getest?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AB-Systems
Uiteraard, deze word alleen in de logboeken op de terminal servers weergegeven van dat de drivers geinstalleerd moeten worden (wat dus niet de bedoeling is...)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Voor de Universal Printer Driver van HP moet je bij drivers zoeken op Universal Printer Driver. Klinkt logisch toch? Deze installeer je als er niemand op de server zit (klinkt ook logisch) en deze pakt de meeste printers van HP op met enkel de UPD. Dus dit voorkomt installatie van talloze losse drivers met alle risico's van dien.

• AB-Systems
Het klinkt allemaal inderdaad vrij logisch maar om op alle servers die ene driver te installeren kan dus helaas niet, de servers zijn niet direct in eigen beheer en moeten een hoop 'gezeik' uithalen om daar iets op te kunnen / mogen doen..

dus daarom kunnen wij domweg geen eigen drivers installeren

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Misschien kun je logisch redeneren met die beheerdersgroep dat het hun een hoop werk scheelt om de UPD van HP te installeren, uberhaupt is deze uitgebracht door HP themselves. Het scheelt een hoop drivers installeren omdat de UPD bijna..alle HP printers op zal pakken.

• AB-Systems
Tja, we zijn momenteel aan het uitzoeken van het gebruik van een programma als uniprint of thin print (we zijn iets aan het zoeken voor een fatsoenlijke prijs...)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom kom je het dan hier vragen als je er toch geen ene moer aan kan doen :?

Mijn spoorwegfotografie

• AB-Systems
Nou we kunnen er wel wat aan doen, we kunnen een driver op het werkstation zelf veranderen.. ik was dus voornamelijk opzoek naar een driver waarmee de CLJ 1600 zou werken, testen en uitproberen werkte helaas niet en had gehoopt dat iemand anders dit probleem eerder gehad heeft en hier een juist oplossing voor gevonden heeft.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Een driver op een werkstation goed installeren gaat echt niet werken als de user vervolgens moet printen vanuit een Terminal Server, dan dient op de Terminal Server de juiste driver geinstalleerd te zijn. De UPD van HP voorkomt juist enorm veel printerdriver installaties.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mutsje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:58:
Een driver op een werkstation goed installeren gaat echt niet werken als de user vervolgens moet printen vanuit een Terminal Server, dan dient op de Terminal Server de juiste driver geinstalleerd te zijn. De UPD van HP voorkomt juist enorm veel printerdriver installaties.
Ben ik helemaal met mutsje eens, misschien was mijn opmerking wat kortaf hierboven maar bedoelde dit. Als je er op de server niks aan kan doen, dan kan je er niks aan doen. Tenzij jouw specifieke driver al is geremapped naar een universele driver....

Mijn spoorwegfotografie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet helemaal natuurlijk - als zijn hosting partij een 'policy' (als in - op papier) heeft dat enkel built-in MS drivers worden geinstalleerd, en de TS kan zo'n driver vinden die dan werkt dan is dat voor hem wel degelijk een oplossing :)

Mijn tip zou zijn - ga kijken welke 'taal' je printer spreekt, is dat PCL5/5e/6, postscript? Zo ja, ga dan naar de oudste driver zoeken die die taal spreekt (dus bijvoorbeeld bij een PCL4 printer pak ik meestal de HP Laserjet 4 printer) en ga zo zoeken naar een driver die voldoende functionaliteit bied.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
elevator schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:21:
...

Mijn tip zou zijn - ga kijken welke 'taal' je printer spreekt, is dat PCL5/5e/6, postscript? Zo ja, ga dan naar de oudste driver zoeken die die taal spreekt (dus bijvoorbeeld bij een PCL4 printer pak ik meestal de HP Laserjet 4 printer) en ga zo zoeken naar een driver die voldoende functionaliteit bied.
Dat ding spreekt helemaal niets, zoals vele instapkleurenlasers is het een host-based printer.
(bron: http://h10010.www1.hp.com...0717-328379-12320618.html )

Of zo'n printer dus handig is om via een TS sessie te doen betwijfel ik.. Naast de relatief hogere load op de TS doos (rasteren enz) is host-based volgens mij ook een stuk bandbreedte-intensiever.

edit: Yeps.

http://groups.google.nl/g...=3&hl=nl#75f8a6c1440af4fa
I did tests in the past to illustrate what I mean. I opened a 186KB
text file in notepad, and printed it to a Brother HL-2040
(a GDI printer as well) in my TS session. It was 56 pages.

The amount of print data that downloaded to my workstation
was 17,608KB!! In addition, CPU usage on the TS was heavy
during the entire time the print job was downloading to the client.

I printed the same file from Notepad to an HP LaserJet 4.

The amount of print data that downloaded to my workstation
was only 257KB!! There was a spike in CPU usage while
the 56 pages were spooled from notepad, but then it went
back to 0% a couple of seconds afterwards.

[ Voor 48% gewijzigd door DJSmiley op 28-01-2007 18:41 ]

Pagina: 1