Ik ben een website aan het bouwen waarop mensen een geboortedatum in kunnen voeren. Omdat ik het zo lullig vind om iedereen boven de 36 hierbij uit te sluiten, zou het leuk zijn als er ook geboortedata van voor 1970 ingevoerd kunnen worden. En dat is een probleem.
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat PHP4 op Windows nogal wat moeite heeft met negatieve timestamps. Hierdoor kan de strtotime() functie niet gebruikt worden. Wat meer speurwerk leverde mij een alternatieve functie op (zie hier) en die werkt goed. Maarrr: ik moet de timestamp ook weer terug kunnen vertalen naar een date-format om op de site te tonen. En ook de date() functie kan onder Windows blijkbaar niet goed overweg met een negatieve timestamp. Deze fijne error krijg ik:
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat PHP4 op Windows nogal wat moeite heeft met negatieve timestamps. Hierdoor kan de strtotime() functie niet gebruikt worden. Wat meer speurwerk leverde mij een alternatieve functie op (zie hier) en die werkt goed. Maarrr: ik moet de timestamp ook weer terug kunnen vertalen naar een date-format om op de site te tonen. En ook de date() functie kan onder Windows blijkbaar niet goed overweg met een negatieve timestamp. Deze fijne error krijg ik:
Na heel veel zoeken is de enige oplossing die ik heb gevonden PHP5 te installeren. Maar laat dat hier nu net geen optie zijn. Kortom: ik zoek een (handmade?) alternatief voor de date() functie, zodat ik wél geboortedata van voor 1970 kan gebruiken. Iemand tips?Warning: date() [function.date]: Windows does not support dates prior to midnight (00:00:00), January 1, 1970