Toon posts:

Drivers laden in Knoppix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik probeer raid driver te laden via knoppix omdat de server het niet wil doen tijden het opstarten.!
Weten jullie hoe ik die drivers kan laden in knoppix?
Ik ben een hele tijd bezig geweest maar het wil me maar niet lukke :N

Alvast bedankt!!! :Y

Groetjes Tom van den Berg

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:57
net zoals op alle andere linux distro's
modprobe of insmod

Infinitus est numerus stultorum

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je zoal geprobeerd dat niet wil lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fedora core 4 server die ik net zo wil backuppen als een windows machine(een image ervan maken). De installate staat op een raid 5 config met een 3ware 9550sx raid kaart.

Nu willen we de hardeschijven(4stuks maxtor) vervangen door andere hardeschijven (4stuks WD).

Het zou dus handig zijn als we net zoals met ghost het image er weer terug op kunnen zetten.

We hebben bartpe geprobeerd,ultimate boot cd en de system rescue cd(die eigenlijk bedoeld is voor linux). Allemaal booten ze niet of als ze booten net zoals knoppix zijn de juiste drivers niet beschikbaar voor de raid kaart.

Wat te doen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Nieuwste Knoppix gebruikt?
In BartPE kun je toch ook die drivers ervoor meebakken?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je geen driver voor de RAID kaart vindt, kan je toch gewoon de disken apart 1op1 kopieren (van maxtor naar wd), de array zou hier niets van mogen merken :)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
met het commando "dd if=/dev/sda1 of=/pad/naar/bestand" kan je een image maken. dit kan ook vanuit een draaiende machine. zorg er dan wel voor dat de raid-array read-only gemount is (mount -o remount,ro /dev/sda1)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

XTerm schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:33:
Als je geen driver voor de RAID kaart vindt, kan je toch gewoon de disken apart 1op1 kopieren (van maxtor naar wd), de array zou hier niets van mogen merken :)
Is wel erg veel werk denk ik..
• dd is langzaam
• die raid kaart kan niet gevonden worden dus je zit vast aan de aansluitingen van het mobo naar de hdd's
• waarschijnlijk kun je maar 2 hdd's tegelijk in dat ding hangen dan en zit je echt uuuuren te wachten en elke keer te wisselen

Maar het kan wel ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:57
Ik heb net even op de 3ware site gekeken en ze bieden gewoon drivers aan voor linux voor je kaart.
Als je die onder knoppix nou download, compiled en laad. Dan kun je toch aan de gang?

Infinitus est numerus stultorum

Verwijderd

Topicstarter
We gaan der nog even mee aan de gang ik hoop dat het gaat lukken!!!!
Bedankt voor jullie berichten:Y

Groetjes Tom van den Berg
Pagina: 1