Ik heb net een MD-speler gekocht. Doet het prima, maar als ik opneem en er een nieuw nummer komt reageert de MD daar niet elke keer op. Hij gaat dus gewoon door alsof het één nummer is. Dit is niet elke keer zo... Het gaat hier trouwens om de SharpSR70H
Verwijderd
ok ik heb geloof ik de oplossing..
je hebt twee manieren van opnemen... digitaal en analoog
wanneer je digitaal opneemt (dmv een optische kabel) dan "ziet" je minidisc wanneer er een nieuw nummer begint...
Wat jij nu doet is opnemen via de analoge manier.... Dan doet ie pas een nieuw nummer wanneer er op het origineel 5 sec of zoiets rust is... anders gaat ie gewoon achter mekaar door...
je zult dus digitaal op moeten nemen of moeten knippen in je analoge opname
je hebt twee manieren van opnemen... digitaal en analoog
wanneer je digitaal opneemt (dmv een optische kabel) dan "ziet" je minidisc wanneer er een nieuw nummer begint...
Wat jij nu doet is opnemen via de analoge manier.... Dan doet ie pas een nieuw nummer wanneer er op het origineel 5 sec of zoiets rust is... anders gaat ie gewoon achter mekaar door...
je zult dus digitaal op moeten nemen of moeten knippen in je analoge opname
ik denk dat je gelijk hebt, want het gebeurt alleen als een nummer op een verkeerde manier eindigt(gedownload he) En als het nummer een normaal einde heeft gebeurt het niet.
Hoe doe ik opnemen op die andere manier?
Hoe doe ik opnemen op die andere manier?
Verwijderd
digitaal opnemen moet via een optische kabel.... lees maar ff na in de handleiding van je sharp md-recorder/player....
of ga ff naar een lokale elektronica zaak en vraag het een en ander.
of ga ff naar een lokale elektronica zaak en vraag het een en ander.
Hoe kan ik in de nummers knippen dan?Op zaterdag 03 februari 2001 19:22 schreef whotheman het volgende:
...je zult dus digitaal op moeten nemen of moeten knippen in je analoge opname...
trackmark heet dat bij Sony...Op zaterdag 03 februari 2001 20:02 schreef Maximus het volgende:
[..]
Hoe kan ik in de nummers knippen dan?
Maar ik gebruik altijd als ik analoog opneem zo'n Winamp plugin die automatisch 3 sec ertussen zet, 2 is voldoende bij mijnes...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
optische kabel is duur 
ik heb sinds gister dezelfde md en je moet gewoon aan het eind van het nummer ff op pauze drukken en dan edit en dan divide en tada hij is zoals ie wezen moet.
ik heb sinds gister dezelfde md en je moet gewoon aan het eind van het nummer ff op pauze drukken en dan edit en dan divide en tada hij is zoals ie wezen moet.
Ik gebruik WinCue...Op zaterdag 03 februari 2001 20:44 schreef Maximus het volgende:
thnx!, maar das wel veel werk.
Hoe heet die plug-in voor winamp??
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
dan heb jij de tracknames nog niet ingevoerdOp zaterdag 03 februari 2001 20:44 schreef Maximus het volgende:
thnx!, maar das wel veel werk.
Hoe heet die plug-in voor winamp??
Verwijderd
Ik gebruik zelf altijd miracl MD recorder, erg relaxt, plakt er zelf pauzes tussen.
http://home5.swipnet.se/~w-54059/mdrec.htm
Deze is zeker zwaar relaxedOp zaterdag 03 februari 2001 22:01 schreef TheFloX het volgende:
Ik gebruik zelf altijd miracl MD recorder, erg relaxt, plakt er zelf pauzes tussen.
Verwijderd
maar ho ff
hoe zit dat dan met opname niveau? dat zul je toch echt steeds opnieuw in moeten voeren voor elk nummer!
hoe zit dat dan met opname niveau? dat zul je toch echt steeds opnieuw in moeten voeren voor elk nummer!
Verwijderd
Ik heb zelf ooit es een optische kabel gekocht bij een electronica zaak met aan beide kanten een ronde stekker, vergelijkbaar met een normale stekker die je in je sound kaart stopt. Deze paste mooi in mijn digitale uitgang (SB Live player 1024) maar het werkte dus niet. Bleek dat de MD speler optisch is, en de SB Live een Coaxiale digitale uitgang heeft. Dus óf je moet een aparte converter kopen (de LiveDrive! is er zo een, maar die kost wel 100+ piek), óf anoloog opnemen.
Voor de rest ben je al geholpen geloof ik
Voor de rest ben je al geholpen geloof ik
edit:
nog ff over dat opname niveau, de meeste mp3z zitten op dezelfde geluidssterkte ongeveer. Je hoeft je geluid toch ook niet steeds harder en zachter te zetten bij het afspelen van mp3z?...Er zijn wel es uitzonderingen natuurlijk
nog ff over dat opname niveau, de meeste mp3z zitten op dezelfde geluidssterkte ongeveer. Je hoeft je geluid toch ook niet steeds harder en zachter te zetten bij het afspelen van mp3z?...Er zijn wel es uitzonderingen natuurlijk
Pagina: 1