Hey peeps,
Ik ben nu bezig met een implementatie van Ideal lite in een order form (op dit moment nog een test pagina). Alle gegevens zitten op de juiste plek in het formulier en worden ook goed in de hash string meegenomen, maar het zodra ik een SHA1 hash genereer en het formulier verstuur naar de idealtest omgeving van de rabobank.
Voorbeeld hash generatie functie:
Het weg-gequote stukje code was dus een eerdere poging voor het genereren van de hash code maar ik kwam nog steeds op de volgende foutmelding die gegeneerd werdt op de rabobank pagina:
"Digitale handtekening is niet geldig"
Als iemand zo een antwoord of een site heeft voor tips over een ideal implementatie zou dat m'n dag helemaal maken
Ik ben nu bezig met een implementatie van Ideal lite in een order form (op dit moment nog een test pagina). Alle gegevens zitten op de juiste plek in het formulier en worden ook goed in de hash string meegenomen, maar het zodra ik een SHA1 hash genereer en het formulier verstuur naar de idealtest omgeving van de rabobank.
Voorbeeld hash generatie functie:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Private Function CreateSHA1Signature(ByVal message As String) 'Dim result As String = "" 'Dim encoding As System.Text.ASCIIEncoding = New System.Text.ASCIIEncoding() 'Dim token_bytes As Byte() = encoding.GetBytes(message) 'Dim sha As New SHA1CryptoServiceProvider() 'sha.Initialize() 'Dim hash As Byte() = sha.ComputeHash(token_bytes) 'result = System.Convert.ToBase64String(hash).ToString 'Dim s As New StringBuilder 'Dim l As Integer = hash.Length 'For ival As Integer = 0 To l - 1 ' s.Append(String.Format("{0,2:x}", hash(ival).ToString)) 'Next 'Return result Dim result As Byte() Dim oencoder As ASCIIEncoding = New ASCIIEncoding Dim bytes As Byte() = oencoder.GetBytes(message) Dim output As String = "" Dim sha1 As SHA1CryptoServiceProvider = New SHA1CryptoServiceProvider result = sha1.ComputeHash(bytes) For ival As Integer = 0 To 19 Dim tmp As String = Hex(result(ival)) If tmp.Length = 1 Then tmp = "0" + tmp End If output += tmp Next Return output End Function |
Het weg-gequote stukje code was dus een eerdere poging voor het genereren van de hash code maar ik kwam nog steeds op de volgende foutmelding die gegeneerd werdt op de rabobank pagina:
"Digitale handtekening is niet geldig"
Als iemand zo een antwoord of een site heeft voor tips over een ideal implementatie zou dat m'n dag helemaal maken