newsleecher samen met vpn

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Mijn vraag is eigenlijk simpel, Ik heb newsleecher aan staan(router poort open gezet 119).Nu moet ik voor mijn werk vaker via vpn inloggen op dat moment knalt newsleecher eruit omdat het ip dan verandert word. Simpel kan ik hier iets aan doen? :?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 00:50

remy007

Broodje Bakpao Helmond

kromme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:01:
Mijn vraag is eigenlijk simpel, Ik heb newsleecher aan staan(router poort open gezet 119).Nu moet ik voor mijn werk vaker via vpn inloggen op dat moment knalt newsleecher eruit omdat het ip dan verandert word. Simpel kan ik hier iets aan doen? :?
zorgen dat je vpn verbinding instellingen via de tcp/ip -> geavanceerd niet als standaard gateway gebruikt mag worden. Dit doe je door het vinkje "Als standaard gateway gebruiken" (of zoiets dergelijks, ben nu niet thuis kan het dus niet checken) uitgeschakeld staat.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
remy007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:03:
[...]

zorgen dat je vpn verbinding instellingen via de tcp/ip -> geavanceerd niet als standaard gateway gebruikt mag worden. Dit doe je door het vinkje "Als standaard gateway gebruiken" (of zoiets dergelijks, ben nu niet thuis kan het dus niet checken) uitgeschakeld staat.
Bedoel je de "virtuele"netwerkkaart van vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kromme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:08:
[...]

Bedoel je de "virtuele"netwerkkaart van vpn?
hoe maak je verbinding naar je VPN? met een standaard windows VPN connection of echt specifieke software?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:10:
[...]

hoe maak je verbinding naar je VPN? met een standaard windows VPN connection of echt specifieke software?
Ow mijn excuses, ja

Ik gebruik VPN van Cisco versie 4.602.0011
Ik kan de gateway btw niet omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Waarom heb je poort 119 openstaan voor newsleecher??
Is totaal overbodig voor een uitgaande verbinding.

Is de kans niet groot dat je werkgever alle overbodige poorten geblokt heeft??
Een verandering van ip lijkt me weinig problematisch...
Of kan iemand mij uitleggen waarom het veranderen van een ip adres tot gevolg heeft newsleecher stopt met downloaden (of bedoel je wat anders met eruit knalt??)

[ Voor 65% gewijzigd door job op 24-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

ik weet zo niet hoe je dit onder windows zou moeten doen, maar je zou ook in je routing tabel je newsserver aan je 'echte' netwerkkaart knopen.

probleem is dat zodra je je vpn activeert alle internetverkeer standaard over je vpn wordt gestuurd. je moet de je routing table vertellen dat deze altijd verkeer naar het ip van je newsserver over de 'echte' netwerkkaart stuurt.

als je de vpn niet meer als primaire gateway zet dan het zijn dat de vpn niet meer werkt omdat dat dan alle verkeer standaard over je 'echte' netwerkkaart gaat en dus niet meer door de vpn. het is dan makkelijker om een uitzondering te maken voor je newsserver dan de rest van het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
job schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:16:
Waarom heb je poort 119 openstaan voor newsleecher??
Is totaal overbodig voor een uitgaande verbinding.

Is de kans niet groot dat je werkgever alle overbodige poorten geblokt heeft??
Een verandering van ip lijkt me weinig problematisch...
Of kan iemand mij uitleggen waarom het veranderen van een ip adres tot gevolg heeft newsleecher stopt met downloaden (of bedoel je wat anders met eruit knalt??)
Die poort moet ik open zetten anders werk newsleecher niet.
Vpn verandert volgens mij het IP en daardoor kom ik niet in de ip van de router en newsleecher stopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kromme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:31:
Dan ben je echt de enige die poort 119 moet openzetten om Newsleecher te gebruiken. Poorten openzetten is gebruikelijk als je van buitenaf iemand op een bepaalde poort toegang wilt verlenenen.

Misschien wat pragmatisch, maar waarom sluit je NL niet even af als je een VPN sessie start? of je moet die Cisco client uitspitten om die gateway optie te zoeken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

newsleecher (en elke andere newsreader) werkt hier prima zonder poorten open te zetten.
Poorten openzetten werkt alleen voor inkomend verkeer (als je een server zou draaien).

Waarom jij wel een poort open moet zetten is voor mij een raadsel.
Moet je dan ook een poort openen voor internet explorer, voor je mailclient, enz...???
Nee dus.. dus ook voor newsleecher niet.

Maar een andere vraag.. Welke newsprovider gebruik jij?? Die van je internetprovider?
Dan is het namelijk wel logisch dat het wegvalt bij een vpn connectie.
Of wat ze hier onder zeiden, en ik hierboven ook al. Je werkgever blokkeert je newsverkeer omdat anders alle downloads via hun naar jou gaan (en ze hebben niet zo'n trek in die vele Gigabytes die hun werknemers via hun dure verbinding trekken).

[ Voor 42% gewijzigd door job op 24-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

kromme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Vpn verandert volgens mij het IP en daardoor kom ik niet in de ip van de router en newsleecher stopt dan.
Gokje..... Al het IP verkeer gaat via de VPN naar de firewall van je werkgever en die heeft 119 dichtstaan.....

:|

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
dat gaat simpelweg niet lukken. op het moment dat je op de bedrijfs vpn inlogt wordt alle verkeer herleid naar het bedrijf.. kortom een hoop meldingen in de firewall (door NL) bij het bedrijf waar je werkt..

Dit kun je alleen oplossen door NL op een andere bak te draaien of anders gezegd je laptop vd zaak niet voor downloaden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
newsleecher liep niet en heb voor de gekke jen de poort open gezet en hij deed het. Ik zal binnenkort eens sluiten om te kijken of het dan niet meer werkt.

Ik gebruik eweka newsreader
Verder zal ik dan maar een oude bak inrichten ervoor.

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door kromme op 24-01-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

mischien zou je eens moeten kijken naar sabNZB. dat is een news waar je via je browser op kunt inloggen en beheren. dus ideal om dan vanaf je laptop in te loggen op je download bak.

linkje http://sourceforge.net/projects/sabnzbd/ en met google kun je verschillende howto's en dergelijke vinden.

verder denk ik dat newsreader inderdaad op je werk geblokt word omdat eweaka niet provider gebonden is en dan zou je dus hoogstens opnieuw moeten connecten na dat je ip is veranderd.
Pagina: 1