Hoi,
Ik heb een tabel waarvan ik een kolom wil kunnen verbergen en weer wil laten tonen aan de hand van links. Dit is gelukt, maar het werkt niet helemaal goed. Het werkt goed in IE, maar in Firefox ontstaat er een probleem met de regel die colspan gebruikt. Volgens mij ziet Firefox de verborgen kolom namelijk nog als kolom waardoor er een ongewenst grote whitespace ontstaat tussen de kolommen. Switch een aantal keer tussen 'hide' & 'show' en je ziet de tabel groter worden. Ik heb al gegoogled en vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet. Bekijk de code in IE en je ziet hoe het moet worden. Ik wil echter dat het ook in Firefox gaat werken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een tabel waarvan ik een kolom wil kunnen verbergen en weer wil laten tonen aan de hand van links. Dit is gelukt, maar het werkt niet helemaal goed. Het werkt goed in IE, maar in Firefox ontstaat er een probleem met de regel die colspan gebruikt. Volgens mij ziet Firefox de verborgen kolom namelijk nog als kolom waardoor er een ongewenst grote whitespace ontstaat tussen de kolommen. Switch een aantal keer tussen 'hide' & 'show' en je ziet de tabel groter worden. Ik heb al gegoogled en vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet. Bekijk de code in IE en je ziet hoe het moet worden. Ik wil echter dat het ook in Firefox gaat werken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| <script type="text/javascript"> function show(el) { var bool = true; for (var i = 0; bool; i++) { var elt = document.getElementById(el+i); if (elt != null) { if (elt.style) { elt.style.display = 'block'; } } else { bool = false; } } var cols = document.getElementById('cols').getElementsByTagName('td'); document.getElementById('row2').colSpan = cols.length; return ; } function hide(el) { var bool = true; for (var i = 0; bool; i++) { var elt = document.getElementById(el+i); if (elt != null) { if (elt.style) { elt.style.display = 'none'; } } else { bool = false; } } var cols = document.getElementById('cols').getElementsByTagName('td'); var j = 0; for(i = 0; i < cols.length; i++){ if (cols[i].style.display == '') j++ ; } document.getElementById('row2').colSpan = j; return ; } </script> <a href="javascript: hide('kol')">hide</a> | <a href="javascript: show('kol')">show</a> <hr> <table border=1 cellpadding=5 cellspacing=10> <tr id='cols'> <td>col1</td> <td id='kol0'>col2</td> <td>col3</td> </tr> <tr> <td id='row2'>test</td> </tr> <tr> <td>col1</td> <td id='kol1'>col2</td> <td>col3</td> </tr> <tr> <td>col1</td> <td id='kol2'>col2</td> <td>col3</td> </tr> </table> <script type="text/javascript"> show('kol'); </script> |