Toon posts:

Asus G1 Notebook, Waar & Wanneer?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me echt lam gegoogled maar ik kan werkelijk NERGENS vinden wanneer de G1 op de markt komt. Met de G2 slaat menig webshop je al om de oren, maar van de G1 ontbreekt ieder spoor.

Heb van Salland al te horen gekregen dat zij ook niet wisten of en wanneer de G1 bij hun binnenkomt en op de belgische Pixmania staat ie wel maar met een Frans azerty toetsenbord
(geef me dan maar een stuk touw en een hoge boom, want daar kan ik niet aan wennen).

Kortom... wie o wie kan mij helpen

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/18893.jpg

Review: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3403

Verwijderd

Ik verwacht niet dat de G1 hier nog op de markt komt. Als hem graag wilt hebben zou je hem bij onze oosterburen kunnen bestellen, moet je wel ff ander toetsenbordje fixen.

Verwijderd

Waar baseer je dat op?
Hij was eind december 2006 voor het eerst leverbaar in amerika.
Daarnaast zie ik op verschillende forums wat berichten met personen die wel heel graag op deze willen wachten.

Ik zou het jammer vinden als hij niet in Nederland geleverd gaat worden. Ik heb begin januari een bericht naar de Asus notebook afdeling gestuurd in Nederland. Ze mailde terug dat ze wel bezig waren om de Asus G1 hier op de markt te krijgen, maar niet konden aangeven hoe lang dat zou duren.

Verwijderd

Ik baseer dat op het feit dat ie hier nog steeds niet is. Ook modellen zoals de A8Jp en de A8Js zijn allang op de markt in de VS en bijv. Duitsland en komen hier maar niet. Het is toch vreemd dat je in Duitsland wel eeen G1 kan kopen en hier niet. Hou me ten goede, ik weet niks zeker. Maar tot op heden is hij er nog niet.

Bovendien doet het feit dat verscheidene mensen wel op deze notebook wachten niets af aan de huidige situatie. Je kunt hem gewoon nog niet kopen.

Verwijderd

kopen in Duitsland of Belgie (wel duurder) en ander toetsenbord zetten
Asus is één van de enige waar je andere toetsenbordjes vind.
Koop trouwens mijn laptops in Nederland en steek een Belgische toestenbord er in (+ 30 €)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus gelukkig niet aan mij dat ik niets erover kon vinden :)

Wat ik wel vreemd vind is dat de G2 (zelfde serie) al wel gewoon te kopen is 8)7 , waarom dan niet de G1 denk ik dan

Verwijderd

Ja, ik vond het ook al vreemd. De G2 wel en de G1 niet.
Ik weet ook niet of ze misschien wachten totdat Vista er is? En de notebooks met Vista uitleveren (ik hoop het echter niet..)
Of misschien problemen met de display? 1680 x 1050 is een vrij hoge resolutie voor 15,4".

Verwijderd

Ik heb contact gehad met Bascomputers. Deze zijn asus dealer in nederland. De afdeling inkoop is bij asus nederland navraag gaan doen. Bascomputers vertelde dat er nog geen officieel bericht is van Asus over de release. Maar de verwachting was wel dat de G1 waarschijnlijk na de Cebit in Hangover zou uitkomen in Nederland. Alleen is nog geen richtprijs bekend.

Ik heb dus voorlopig in mijn agenda gezet dat ik na 21 maart nog even navraag moet doen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is er al meer nieuws ondertussen?

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
en bij iemand al bekend ?
cebit is afgelopen.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Nou; kzag iemand zeggen, bestellen in België of duitsland...

Wel ik ben van België, en ik ben een van die mensen die graag een laptop zou willen hebben om te gamen. Ik heb mij lam gegoogled naar revieuws en info over de release. Release word geen woord over gerept maar heb wel mooie revieuws gevonden. De G2P wil ik nu net niet omdat ik voor die prijs een betere videokaart in een Laptop kan krijgen dan een X1700, de 7700 daarentegen is de beste die er verkrijgbara is in een 15", of toch bijna.

Ook raar is dat de G2P goedkoper is dan de G1P op meeste sites.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het is nu toch te laat, ik ga nu geduldig wachten op de nieuwe generatie welke zo eind mei uit komt.
(nieuw mobochipset met een hogere fsb en wie weet ook een dx10 videokaart)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 23:40
Weet niet of ik hier een apart topic van moet maken of het gewoon hier kan gooien.

De opvolger van de G1 komt eraan: de G1S.

Specs:

Santa Rosa platform
Intel T7500 2,2Ghz Core 2 Duo CPU
2 GB geheugen
Nvidia GeForce 8600GT 256MB
160GB HD
15,4" 1680x1050 scherm

Verwachte prijs in NL zo rond de 1700 euro.

Lijkt mij wel een erg mooi laptopje.

Verwijderd

Die is er al, alleen (nog) niet in Nederland. Als je net zo lang moet wachten als op de G1 wens ik je heel veel succes.

• LordLynx
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:13:
Die is er al, alleen (nog) niet in Nederland. Als je net zo lang moet wachten als op de G1 wens ik je heel veel succes.
En waar is die dan al te krijgen?

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

LordLynx schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:24:
[...]

En waar is die dan al te krijgen?
De G1s is er nog niet. Hij komt maandag 21 mei officieel uit. Vanaf dan wordt het zoeken in de shops.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
ik heb m al besteld, je moet gewoon een asus reseller pakken :)

deze config:

T7600 cpu 667 fsb 4 mb l2 cache
15.4 " 1680x1050
nvidia 7700 go gpu
160gb 5400 rpm
2x1024 ddr2
vista home :(
lightscribe dvd writer (kan er niets mee, maar zat er bij)
incl tas en muis

1500,- ex. btw

edit: voor de TS'er: waarom probeer je niet gewoon misco? bellen dan; ze kunnen m vast wel via via regelen

[ Voor 81% gewijzigd door sjongenelen op 22-05-2007 15:48 ]

you had me at EHLO

• LordLynx
TheNymf schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:10:
ik heb m al besteld, je moet gewoon een asus reseller pakken :)

deze config:

T7600 cpu 667 fsb 4 mb l2 cache
15.4 " 1680x1050
nvidia 7700 go gpu
160gb 5400 rpm
2x1024 ddr2
vista home :(
lightscribe dvd writer (kan er niets mee, maar zat er bij)
incl tas en muis

1500,- ex. btw

edit: voor de TS'er: waarom probeer je niet gewoon misco? bellen dan; ze kunnen m vast wel via via regelen
Die G1 is inmiddels natuurlijk makkelijk te krijgen, model is er eigenlijk ook al uit en veroudert :z
1500 ex is ook veel te veel ervoor nu.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
o ja, vertel mij maar eens waar je een betere krijgt, voor dezelfde prijs. en dan geen acer of medion huh. dit is mee v/d beter in die prijsklasse, alles met een hogere fsb etc etc. is rond 2000 euro.

you had me at EHLO

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit gaat nergens over en daarom gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.