Hallo, ik heb een usb dvb-t reciever voor mijn pc, een msi digivox a/d, maar daar heb ik nog niet echt een goede antenne voor. Maar nu heeft een vriend van mij pas een digitaal pakket gekocht van kpn, en daar zat een kamer antenne bij. Maar omdat hij zijn set top box aansloot op de oude antenne mocht ik de kamer antenne hebben. Maar als ik deze aansluit op mijn eigen usb apparaat doet hij het niet en het lichtje gaat ook niet branden van de antenne. Wat moet ik doen om de antenne wel te laten werken
Die kamer antennes van de KPN apparaten zijn allemaal actief en hebben een 5volt spanning nodig. Je moet dus een speciale voeding voor die antenne tussen de digivox en de antenne zetten.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
kan ik niet gewoon een adapter van 5 volt er tussen zetten. het lampje gaat dan wel branden, maar zou het niet slecht zijn voor mijn usb reciever?
ik kan er allicht een diode tussen zetten maar welke moet ik hebben en weet echt niemand dit??
Kick AUB niet na twee uur je topic. Wacht netjes een dag. Heb je dan nog geen antwoord, dan mag je het topic een schop onder de kont geven.
En nee, je kunt niet zomaar een 5V adapter aan je antenne kabel knopen zonder kans te hebben dat je je USB device sloopt. Koop gewoon zo'n ding voor 11 euro, dan ben je van het gezeur af
Je kunt zoiets ook zelf maken, maar ik denk niet dat je veel goedkoper uit bent.
En nee, je kunt niet zomaar een 5V adapter aan je antenne kabel knopen zonder kans te hebben dat je je USB device sloopt. Koop gewoon zo'n ding voor 11 euro, dan ben je van het gezeur af
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Basicly heb je een 5V adapter en een condensator nodig. De condensator moet ervoor zorgen dat de 5V DC niet terug kan lopen naar de USB receiver. Maar voor 11 euro zou ik echt niet moeilijk gaan doen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Condensator tussen voeding en je antenne ingang geeft hf gewoon door maar houdt de vijf volt DC tegen, ook heb je iets nodig om te voorkomen dat er hf weglekt je 5v adaptor in.
Een ferrietkraal of varkensneusje is dat in de meeste gevallen.
Maar voor die paar euro zou ik ook niet moeilijk gaan doen.
Een ferrietkraal of varkensneusje is dat in de meeste gevallen.
Maar voor die paar euro zou ik ook niet moeilijk gaan doen.
Pagina: 1