Toon posts:

superzoom/compact/dslr

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Wij zijn op zoek naar een fijne en goede camera waarmee we mooie foto's kunnen maken van diverse objecten maar vooral van onze hond die we over een week krijgen. Aangezien een hond niet op commando gaat poseren willen we een camera die ook snel bij de les is zodat we niet snel te laat zijn met het knippen. Nu heb ik al diverse forums doorgespit en al veel bladen doorgelezen om tot een goede keuze te kunnen komen. Helaas is mijn kennis van digitale fotografie dermate laag dat ik er niet echt uit kom. Misschien dat jullie me kunnen helpen. Een digitale spiegelreflex is buiten ons budget en ik denk niet dat we erg veel hebben aan de kwaliteit van zo'n toestel (niet nodig).Om simpel te zeggen: We zijn geen PROFS en willen dit ook niet worden, optisch inzoomen is belangrijk, eventuele vergrotingen tot maximaal +/- 50/70, snelle afdruk,kwailiteit, makkelijke bediening, budget 200-250 euro. De keuze wordt enorm bemoeilijkt door het grote aantal camera's die er nu op de markt zijn. Ik kom steeds uit op de Kodak Z650, maar wat is het verschil dan met de Kodak Z710 of Z612? Is Fujifilm een beter merk? Al met al is het erg moelijk, des te meer ik lees, des te meer vragen het oproept!
Raden jullie een compactcamera of toch een superzoom aan? En welk merk voor een beginner die wel mooie foto's wil?
groeten Maarten

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou sowieso eens een keer bij een fotograaf gaan praten en je vraag voorleggen :)
Verder weet ik dat de compact camera's van Sony vrij snel gebruiksklaar zijn en dat mijn eigen olympus dat niet is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

We verwachten eigenlijk wat meer eigen zoekwerk op dit forum:
FG Algemene policy

Er zijn genoeg topics te vinden over verschillende compactcamera's. Gezien jullie budget is dit een goed topic om te beginnen:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2
verder zijn er genoeg topics te vinden over de afzonderlijke camera's die daar in terug komen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Dit topic is gesloten.