Providers waar eigen mailservers zijn toegestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 15:40
Ik ben op zoek naar een provider waar een eigen mailserver is toegestaan. En het liefst nog telefonie aanbied en niet zo duur is.

Een provider als XS4all is dus geen optie. Ik zat meer te denken aan providers in de richting van speedlinq, tele2, enz

Zijn er mensen die een mailserver thuis hebben draaien (waarvan port 25 dus niet geblokkeerd is)?

[ Voor 12% gewijzigd door DemonTPx op 24-01-2007 13:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tweakdsl :?
Wat had je zelf verder al gezocht :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Speedlinq mag het, maar ik zou die provider bij niemand aanraden. *bibber*

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DemonTPx
Ik heb rond gezocht, maar geen enkele provider (op xs4all na) zet op hun site of dit toegestaan is of niet.

Tweak dsl heb ik nog niet aan gedacht, eens kijken zo.. en bij speedlinq had ik inderdaad ook al mn twijfels, maar ze zijn zo retegoedkoop :+

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51

ST10©DE

Dus.............

Speedlinq: heb ik thuis draaien met een mailserver (overigens geen slechte ervaringen met ze, wel een keer met helpdesk gebeld en werd daar gelijk prima geholpen. Heb adsl van ze zonder telefonie (kaal koper) en helpdesker raadde me aan om ander aderpaar te proberen. Dat werkte prompt)

Fiberworld: Heb ik op kantoor draaien met eveneens een mailserver. Ook geen problemen mee gehad tot nu toe.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ga naar www.internetten.nl , vink in één van de laatste schermen aan dat je een eigen server wilt kunnen draaien.....

Klaar is klara, kies er maar 1....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• DemonTPx
Op internetten.nl staat misschien wel of je een eigen server mag draaien of niet, maar heel veel providers blokkeren port 25 vanwege open relay. En dat is dus ook bijna nergens te vinden!

Nu zit ik dus te twijfelen tussen speedlinq en tweakdsl... De vrijheid van tweakdsl lijkt me wel mooi, maar het is wel meteen een klap duurder dan speedlinq..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

DemonTPx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:50:
Op internetten.nl staat misschien wel of je een eigen server mag draaien of niet, maar heel veel providers blokkeren port 25 vanwege open relay. En dat is dus ook bijna nergens te vinden!

Nu zit ik dus te twijfelen tussen speedlinq en tweakdsl... De vrijheid van tweakdsl lijkt me wel mooi, maar het is wel meteen een klap duurder dan speedlinq..
En eigenlijk ergens zeer terrecht, bij planet mag je hem wel draaien, maar uitgaande mail moet via de relay en eigenlijk zou ik willen dat alle ISP's dit gingen doen, scheelt een hoop spam en je kan toch nog steeds je eigen mailserver draaien.
Snap het probleem alleen niet helemaal, het kan ook niet via een relay, het moet echt via port25?

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-01-2007 13:52 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
AFAIK mag dat bij Demon, maar Demon is nu weer XS4ALL. Wat is er overigens tegen relayen? Meestal kan je dat 1-op-1 doorsturen naar je provider, dus geen enkel probleem?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

draai er hier een op speedlinq (bbned), geen probleem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Vaak wordt door de provider als poort 25 gesloten is een alternatief (mailrelay) geboden waardoor je (weliswaar niet direct) alsnog e-mail kan ontvangen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Ik heb thuis een mailserver staan. Poort 25 is gesloten (@home) maar ik maak gebruiken van Rollernet. De 2 servers daarvan heb ik in de DNS gezet van mijn domein. Uitgaand gebruik ik op mn mailserver wel de SMTP van @home omdat mijn eigen door veel servers als onbekend wordt gezien en dus geweigerd wordt.

• DemonTPx
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:53:
draai er hier een op speedlinq (bbned), geen probleem.
Heb je ook telefonie? Zo ja.. is dat een beetje te doen?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

lier schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:02:
Vaak wordt door de provider als poort 25 gesloten is een alternatief (mailrelay) geboden waardoor je (weliswaar niet direct) alsnog e-mail kan ontvangen.
Met als grote nadeel dat je dan niet meer fatsoenlijk mail (spam) kunt rejecten op basis van info in de SMTP handshake en het afzender IPnr. Het genereert veel meer backscatter.

Verwijderd

DemonTPx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:20:
[...]
Heb je ook telefonie? Zo ja.. is dat een beetje te doen?
Nee geen telefonie, kan je toch gewoon via voipbuster achtige zaken doen?
Gebruik ik zelf ook, moet alleen nog ff een ATA tussen tel en modem doen
Pagina: 1